Het is alweer een paar geleden dat ik actief was op het forum, druk druk druk met alles behalve prutsen aan motoren. Onlangs eindelijk weer tijd om mijn cbr aan te pakken. Deze is al ca. 18 jaar in mijn bezit en na al deze jaren laat ik mijn verbeelding er maar is op los. Het is dus geen crash motor... In de loop vd jaren al het e.e.a. aangepast zoals een seatpipe gemaakt, knipperlichten weg etc.
Het idee is om hem gewoon aan te passen zonder er een naam zoals 'streetfighter', 'cafe racer' o.i.d. aan te hangen, maar gewoon wat ik mooi vind.
Globaal wat ik in gedachte heb:
- Kuipen weg
- Kont inkorten/weg
- Air intake modificeren met twee K&N filters naast het frame door de tank
- Tank verhogen
- Andere koplampen
- Andere cockpit
- Achterbrug aanpassen
- Remmerij aanpassen
- Nieuwe kleurstelling: Frame/blok/velgen mat zwart met bronzen details ; Tank antraciet hoogglans met bescheiden pinstriping ; bruin lederen zadeltje
- Stuur aanpassen en nieuwe handvaten, hendels etc.
- Koelvloeistof tank aanpassen
- Electra volledig onder de tank
Het zal geen post worden met dagelijkse updates aangezien ik regelmatig in het buitenland zit, maar ik zal zo goed als mogelijk de voortgang bijhouden.
Hieronder wat plaatjes aangezien dat altijd meer zegt dan wat hierboven staat....
In den beginne...
uitkleden maar..
Kontje eraf
Adapterplaat maken air intake
Afdichtrand verwijderen voor de nieuwe pakking
Pakking snijden
Ff krabbelen - zoiets wordt het
Aan elkaar bakken
Passen en meten
Ff buigen een laatste plaatje er tegen
Aflassen vd zijkanten (Dat klopt...... ik ben geen lasser)
Binnenkanten nog aflassen, schuren en dan dan positie vd intake pijpen bepalen. 51mm buis RVS aan beide zijdes komen door de tank en naast het frame uit. Konische kelken van K&N naar voren gericht. Filter oppervlakte gelijk aan originele filter. Adapterplaat groter gelaten zodat ik alle elektra, hier tegenaan kan maken. Voldoende ruimte voor de accu etc.
Tank zal ik stukken uit moeten slijpen en ronding in moeten lassen ivm de intake pijpjes. Onder de tank komt een strip zodat alles aansluit op het frame.
En gaandeweg zal er nog wel het e.e.a. veranderen tijdens het proces.
Tot zo ver de eerste stapjes.
Groet, Alex
Het idee is om hem gewoon aan te passen zonder er een naam zoals 'streetfighter', 'cafe racer' o.i.d. aan te hangen, maar gewoon wat ik mooi vind.
Globaal wat ik in gedachte heb:
- Kuipen weg
- Kont inkorten/weg
- Air intake modificeren met twee K&N filters naast het frame door de tank
- Tank verhogen
- Andere koplampen
- Andere cockpit
- Achterbrug aanpassen
- Remmerij aanpassen
- Nieuwe kleurstelling: Frame/blok/velgen mat zwart met bronzen details ; Tank antraciet hoogglans met bescheiden pinstriping ; bruin lederen zadeltje
- Stuur aanpassen en nieuwe handvaten, hendels etc.
- Koelvloeistof tank aanpassen
- Electra volledig onder de tank
Het zal geen post worden met dagelijkse updates aangezien ik regelmatig in het buitenland zit, maar ik zal zo goed als mogelijk de voortgang bijhouden.
Hieronder wat plaatjes aangezien dat altijd meer zegt dan wat hierboven staat....
In den beginne...
uitkleden maar..
Kontje eraf
Adapterplaat maken air intake
Afdichtrand verwijderen voor de nieuwe pakking
Pakking snijden
Ff krabbelen - zoiets wordt het
Aan elkaar bakken
Passen en meten
Ff buigen een laatste plaatje er tegen
Aflassen vd zijkanten (Dat klopt...... ik ben geen lasser)
Binnenkanten nog aflassen, schuren en dan dan positie vd intake pijpen bepalen. 51mm buis RVS aan beide zijdes komen door de tank en naast het frame uit. Konische kelken van K&N naar voren gericht. Filter oppervlakte gelijk aan originele filter. Adapterplaat groter gelaten zodat ik alle elektra, hier tegenaan kan maken. Voldoende ruimte voor de accu etc.
Tank zal ik stukken uit moeten slijpen en ronding in moeten lassen ivm de intake pijpjes. Onder de tank komt een strip zodat alles aansluit op het frame.
En gaandeweg zal er nog wel het e.e.a. veranderen tijdens het proces.
Tot zo ver de eerste stapjes.
Groet, Alex