CBR600F '94 - PC25 ombouw

AlexHozee

Die hard MF'er
2 feb 2008
324
41
Emmen
Het is alweer een paar geleden dat ik actief was op het forum, druk druk druk met alles behalve prutsen aan motoren. Onlangs eindelijk weer tijd om mijn cbr aan te pakken. Deze is al ca. 18 jaar in mijn bezit en na al deze jaren laat ik mijn verbeelding er maar is op los. Het is dus geen crash motor... In de loop vd jaren al het e.e.a. aangepast zoals een seatpipe gemaakt, knipperlichten weg etc.

Het idee is om hem gewoon aan te passen zonder er een naam zoals 'streetfighter', 'cafe racer' o.i.d. aan te hangen, maar gewoon wat ik mooi vind.

Globaal wat ik in gedachte heb:
- Kuipen weg
- Kont inkorten/weg
- Air intake modificeren met twee K&N filters naast het frame door de tank
- Tank verhogen
- Andere koplampen
- Andere cockpit
- Achterbrug aanpassen
- Remmerij aanpassen
- Nieuwe kleurstelling: Frame/blok/velgen mat zwart met bronzen details ; Tank antraciet hoogglans met bescheiden pinstriping ; bruin lederen zadeltje
- Stuur aanpassen en nieuwe handvaten, hendels etc.
- Koelvloeistof tank aanpassen
- Electra volledig onder de tank

Het zal geen post worden met dagelijkse updates aangezien ik regelmatig in het buitenland zit, maar ik zal zo goed als mogelijk de voortgang bijhouden.

Hieronder wat plaatjes aangezien dat altijd meer zegt dan wat hierboven staat....

In den beginne...
IMG_2239.JPG


uitkleden maar..
IMG_3843.jpg


Kontje eraf
IMG_3854.jpg


Adapterplaat maken air intake
IMG_3855.jpg


Afdichtrand verwijderen voor de nieuwe pakking
IMG_3861.jpg


Pakking snijden
IMG_3863.jpg


Ff krabbelen - zoiets wordt het
IMG_3881.jpg


Aan elkaar bakken
IMG_3905.jpg

Passen en meten
IMG_3907.jpg


Ff buigen een laatste plaatje er tegen
IMG_3908.jpg


Aflassen vd zijkanten (Dat klopt...... ik ben geen lasser)
IMG_3913.jpg


Binnenkanten nog aflassen, schuren en dan dan positie vd intake pijpen bepalen. 51mm buis RVS aan beide zijdes komen door de tank en naast het frame uit. Konische kelken van K&N naar voren gericht. Filter oppervlakte gelijk aan originele filter. Adapterplaat groter gelaten zodat ik alle elektra, hier tegenaan kan maken. Voldoende ruimte voor de accu etc.
Tank zal ik stukken uit moeten slijpen en ronding in moeten lassen ivm de intake pijpjes. Onder de tank komt een strip zodat alles aansluit op het frame.

En gaandeweg zal er nog wel het e.e.a. veranderen tijdens het proces.

Tot zo ver de eerste stapjes.

Groet, Alex
 
dat wordt dus een "enkel bij droog weer" motor ? want die filters op die plaats in de regen ... gaat niet goed komen ;)
 
Dat klopt. Hier al over nagedacht en uiteindelijk ga ik dit keer maar voor de looks i.p.v. praktisch. :]
 
Geen crash motor, maar wel twee verschillende onderpoten in je voorvork :?

Nope, ff met matzwart stuk gespoten net als de achterbrug. Kijken hoe het staat. Deukjes in de tank heeft iemand anders voor me gedaan.... ik heb de motor al 18 jaar.
 
Zo, even stil geweest maar weer even wat tijd gevonden tussen het reizen, werk en gezin.
Luchtfilterhuis gereed en de uitsparingen in de tank gemaakt. Tot nu toe past het mooi.
Volgende stap is het dichtmaken vd tank en aansluitend maken op het frame.
 

Bijlagen

  • IMG_4381.jpg
    IMG_4381.jpg
    263,2 KB · Weergaven: 35
  • IMG_4385.jpg
    IMG_4385.jpg
    132 KB · Weergaven: 32
  • IMG_4386.jpg
    IMG_4386.jpg
    128,2 KB · Weergaven: 31
Kleine update en vraag om jullie mening.
Ff knippen en plakken, zadel van een yzf ter indicatie. Kijken hoe het wordt.

Tank ‘dikker’ gemaakt en aansluitend aan het frame. Zit er aan te denken de tank aan de voorzijde met de buiging vh frame mee te laten gaan. Antraciet kleur tank, mat zwart frame en koper accenten.

Onder de intake buis een plaatje met mooie inbusbouten monteren in koperkleur. Of echt koper.

Buis van subframe gaat weg, wordt mono in midden vh frame en niet zichtbaar aan de zijkant.
 

Bijlagen

  • C56DE139-677E-41BC-8583-6B51A63AE3D6.jpeg
    C56DE139-677E-41BC-8583-6B51A63AE3D6.jpeg
    207,3 KB · Weergaven: 40
  • 818F8AFF-7AEF-4EBD-80A2-92F62953DF8A.jpeg
    818F8AFF-7AEF-4EBD-80A2-92F62953DF8A.jpeg
    213,4 KB · Weergaven: 40
  • F0865998-9C0C-44E9-9F12-7FC273F16755.jpeg
    F0865998-9C0C-44E9-9F12-7FC273F16755.jpeg
    203,1 KB · Weergaven: 39
  • DD3E1A92-8FDF-4D61-8789-FC78236EE105.jpeg
    DD3E1A92-8FDF-4D61-8789-FC78236EE105.jpeg
    252,6 KB · Weergaven: 38
  • 02B980B1-5608-4726-910E-77F3340ECA48.jpeg
    02B980B1-5608-4726-910E-77F3340ECA48.jpeg
    236,4 KB · Weergaven: 57
  • 51862A60-FB4C-4E98-A46C-9CE4AE4744A7.jpeg
    51862A60-FB4C-4E98-A46C-9CE4AE4744A7.jpeg
    237,6 KB · Weergaven: 44
Tank is wel chique, zitje iets minder horizontaal? Achterkant iets hoger ?

Succed!
 
Tank ziet er qua vorm netje uit zo. Ik vind het zitje (en ja het is nog niet afgewerkt) niet zo "af" staan, zou iets van een kontje maken, bijvoorbeeld als een ducatie monster
 
Daar ben ik idd nog niet uit hoe ik het kontje maak. Sowieso is dit zadel niet mooi. Miss net een klein verhoginkje erachter met hierin de knippers en achterlicht. Twee pijpen die via beide kanten achter de kont samenkomen is ook iets wat wel gaaf is. ........ teveel ideeën 🤔🤔😬
 
Zo, ff uurtje over en het knippen plakken omgezet in slijpen en pitten. Eerste stukje even passen. Wel tevreden tot nu toe. Wordt vervolgd.
 

Bijlagen

  • 95028DFA-BA5D-4E98-87DB-2920A6C95FAA.jpeg
    95028DFA-BA5D-4E98-87DB-2920A6C95FAA.jpeg
    148,4 KB · Weergaven: 32
  • A4F557F3-2B68-45B6-AFCE-F8073B0730DD.jpeg
    A4F557F3-2B68-45B6-AFCE-F8073B0730DD.jpeg
    123,6 KB · Weergaven: 35
  • 4CE8B2E0-1B1C-4480-8F87-489ED6EB471B.jpeg
    4CE8B2E0-1B1C-4480-8F87-489ED6EB471B.jpeg
    185,4 KB · Weergaven: 38
  • 591C93AB-6DD7-4B12-8F0C-C4AE176BE261.jpeg
    591C93AB-6DD7-4B12-8F0C-C4AE176BE261.jpeg
    200,9 KB · Weergaven: 38
En de andere kant er ook op gehecht.
 

Bijlagen

  • 07201741-BB20-4161-A4AE-FF6F7E5BAF7D.jpeg
    07201741-BB20-4161-A4AE-FF6F7E5BAF7D.jpeg
    149,7 KB · Weergaven: 34
  • BD52802E-3A50-4E29-987A-1B03F45E08A9.jpeg
    BD52802E-3A50-4E29-987A-1B03F45E08A9.jpeg
    202,4 KB · Weergaven: 37
Weer een stapje verder. Deze set-up vind ik wel mooi. Nu ff aankloten met de tank afwerken. Wel wat ideetjes. Maar is even wat dingen proberen. Wordt vervolgd.
 

Bijlagen

  • 8591DC14-4753-4B0C-8BEB-92F8ACB0BFD8.jpeg
    8591DC14-4753-4B0C-8BEB-92F8ACB0BFD8.jpeg
    146 KB · Weergaven: 30
  • 04A46B57-672D-4909-8B15-8A1CA42B7B8C.jpeg
    04A46B57-672D-4909-8B15-8A1CA42B7B8C.jpeg
    142,8 KB · Weergaven: 31
  • 39FE2D3D-C901-48CE-8703-76BD140BD6E3.jpeg
    39FE2D3D-C901-48CE-8703-76BD140BD6E3.jpeg
    189,9 KB · Weergaven: 37
  • 7BA6E3C7-0A26-4452-A54D-2DA9F9A2F597.jpeg
    7BA6E3C7-0A26-4452-A54D-2DA9F9A2F597.jpeg
    163,4 KB · Weergaven: 41
  • 799703C1-1230-4D31-8EEC-DE3F37E94CA5.jpeg
    799703C1-1230-4D31-8EEC-DE3F37E94CA5.jpeg
    177,4 KB · Weergaven: 34
Vandaag begonnen met stukjes zetten in de uitgeslepen delen vd tank. Beetje passen en meten. Één kant vastgepit, andere kant op maat maken.
 

Bijlagen

  • 8B4F6A93-257D-4FE7-A432-FE8711AF9213.jpeg
    8B4F6A93-257D-4FE7-A432-FE8711AF9213.jpeg
    122 KB · Weergaven: 34
  • 3354C25C-19BE-4D71-A705-088619AA02CF.jpeg
    3354C25C-19BE-4D71-A705-088619AA02CF.jpeg
    120,1 KB · Weergaven: 30
  • 946DB971-2A8C-4093-9A8A-3B3A9FD375D3.jpeg
    946DB971-2A8C-4093-9A8A-3B3A9FD375D3.jpeg
    118,1 KB · Weergaven: 35
  • F52E87C5-43B8-4BAD-ACF5-F58F76F7E422.jpeg
    F52E87C5-43B8-4BAD-ACF5-F58F76F7E422.jpeg
    110,2 KB · Weergaven: 29
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Terug
Bovenaan Onderaan