CBR600F '99 geen koplamp/groot licht

QuuN

MF'er
5 mrt 2011
36
1
Beste MF-ers,

Mijn koplamp van mijn CBR heeft het helaas begeven. Ik kan echter niet achterhalen waar het nu fout gaat. Mijn groot licht doet het wel d.m.v. de seinknop, maar niet via de normale knop.

Ik heb de zekering doorgemeten, en deze is ok. Verder heb ik de schakelaar proberen te meten, maar ik kwam hier niet aan uit. Er komen 5 draden in de behuizing:
Wit, Blauw, Blauw met witte doorgetrokken streep, Blauw met witte onderbroken strepen en Zwart met Rood.

De zwart-rode en Blauw/Wit onderbroken zitten op de seinschakelaar. Gek genoeg lijken die bij het doormeten aan elkaar verbonden te zitten.

Verder meet ik nergens 12V bij de tuimelschakelaar. De Witte en blauwe lijken met elkaar doorverbonden te zijn, ongeacht de stand van de schakelaar. Op de blauw/wit doorgetrokken meet ik niets. Door deze voor mij vreemde resultaten loop ik vast. Volgens mij ligt het niet aan de schakelaar, aangezien anders mijn groot licht of dimlicht het zou moeten doen. Iemand die mij vooruit kan helpen?



Foto's:
Grt,

QuuN
 
Laatst bewerkt:
Aan de rechter kant zit nog een schakelaar huisje. Daar op zit een drie standen schakelaar.

Misschien lullig maar het gaat ook nog wel eens mis met de dodemans knop hier _O- _O- _O- , dus kijk even of die op die juiste stand staat :t
 
De dodemansknop heb ik gelukkig gecheckt en deze staat goed :)
Daarnaast doet mijn groot licht het wel via de seinknop.

Gek genoeg kan ik op het elektrisch schema die ik op internet heb gevonden geen seinschakelaar vinden. Dus kan ik ook niet helemaal controleren op welke aders ik nu spanning zou moeten meten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het niet over de dodemansknop. ik heb het over de drie standen licht schakelaar aan de rechterkant.

Deze heeft de standen: Alles aan / alleen achterlicht aan / niets aan
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat wat @RockyK bedoelt is dat onder de dodemans knop een schuifknop zit om de verlichting aan te zetten, misschien heb je die per ongeluk uit gezet, dat zou verklaren waarom je signaal lamp het wel doet

Oeps net te laat O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me niet herinneren dat daar nog een schakelaar zit, buiten de dodemansknop en de startschakelaar. Het WPH lijkt dit te bevestigen
full
 
heeft hij een digitaal of analoge snelheidsmeter? Dus zelfde dashboard als plaatje of andere?

Edit: in een andere owners manual zie ik hetzelfde als bij jou. Gek...

Anyway de blauw/wit draad daar staat 12V op, die moet hem dan doorgeven naar of je Dim of je grootlicht. Dus als jij tussen die ppolen gaat meten ga je allicht geen spanning vinden.

Meet op de blauw wit en dan een massa. Als er op de blauw wit geen spanning staat en je hebt geen light switch rechts dan moet je draad ergens onderbroken zijn.

Ik zie dus ook geen signaal lamp switch op de owners manual waar jij in kijkt, en waar ik in kijk zie ik er dus wel 1. Verwacht dus toch dat je gewoon een light switch rechts hebt.

CBR600f.png
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig geen schaam momentje. De schakelaar was wel aanwezig, maar stond gelukkig gewoon goed. ;)

Ik zit verder nooit aan deze schakelaar, dus vandaar dat ik hem niet kon herinneren. Uiteindelijk goed met contactspray de groot licht / dimschakelaar bewerkt. Doordat ik er lang niet mee heb gereden is er wellicht wat oxidatie ontstaan. Dagje later geprobeerd, en er was weer licht!

Bedankt voor het meedenken allen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan