CBR600f die niets meer doet...

8 mei 2008
10
0
amsterdam
Ik heb een CBR600f uit 89, die helaas momenteel helemaal niets meer doet. Vanochtend startte hij nog prima, tot ik met zijstandaard naar beneden in z'n 1 zette en hij afsloeg en daarna niets meer heeft gedaan. Zowel lampen als dashboard branden ook niet.
Ik heb ondertussen al alle zekeringen en accu gecheckt, maar die lijken allen goed werkend. Ook het rilletje onder zadel gecontroleerd evenals de zekering daarnaast (geen idee waardat naartoe gaat)
Heeft iemand hier een suggestie op? Hoor het graag!
Iris
 
ben nog geen zekeringen tegen gekomen maar ga morgen in het dag licht ven kijken. Als het iets is met de sensor zou ie toch nog wel moeten starten in neutraal of is dat dan juist wat ie niet kan doorvoeren?
Kan ik de sensor zelf uit elkaar halen?
 
De hoofdzekering gecheked? Die zit meestal apart. 30A

Zie 30, 12 en 13:

H01660076.gif
 
Laatst bewerkt:
Misschien spanningsregelaar? IK heb destijds met m'n CBR600F uit 1992 ook gehad dat ik ergens heen ging en toen ik terug wilde rijden deed ook heel die fiets niets meer. Bleek de spanningsregelaar te zijn die defect was.
 
Ik had laatst ook een electronisch akkefietje met m'n VFR, alleen knalde bij mij een zekering eruit.

Nodig: gezond verstand, multi meter en het electrisch schema van je motor
Actie: Meten maar!!

Dit is echt de enige manier om erachter te komen waarom jou motor niet van stroom voorzien wordt. Je kunt er misschien wel uitkomen zonder te meten (lees trial and error methode) maar dan kan het nog wel eens een lange zoektocht worden.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan