De eerste officiele meeting van het cbr600f/fs topic in 2008!!
CBR600F/FS Frikandellen Kaagbaan Mini-Meeting
[img=280]http/www.pietdewitsnacks.nl/images/frikadellen.jpg[/img]
datum: Zondag 30 maart
tijd:13:00 uur eten; 13:45 vertrekken we voor de rit
locatie:
aangezien de spottersplek bij de kaagbaan sinds 26 januari officieel dicht is, verhuizen we naar de nieuwe officiele spottersplek bij de polderbaan!! ik rij nog wel ff langs om te kijken of we niet wegzakken in modder oid.
wat is er te beleven?
frikandellen eten, gezelligheid en een groot geel vliegtuig 'zoeken' voor tweety. afsluitend wordt er nog een stukje sight-seeing-haarlemmermeer verzorgd.
wie prikt er een vorkje mee??
1. schwenneh
2. P@ul!
3. LeonCBR
4. Michiel Jansen (ovb)
5. Dragon's Tail (ovb)
6. Kanarie
7. cbrtweety (ovb)
8. PJ
9. Mr TTB
10. Furiousz
11. Robin718
12. Maybabe
13. CBRrider (ovb)
14. Capactus (ovb)
15.
16. Micha99
17. Alexxx The One
18. Stumoto
19. Roy87
20. Spykes
21. Bobbylon
22. f.R.a.N.k.
23. J.W.B.
24. Chrisace
25. TicTac
26.
27.
28.
29.
30.
frikandellenbestelling:
schwenneh: 2 ketchup/ui
Furiousz: 2
tweety: 3 met uiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
PJ: 2 op brood
BELANGRIJK:
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
Laatst bewerkt: