CBR600F gaat niet harder dan 100 kmh

RickVnl

MF'er
13 mrt 2010
91
0
Enschede
Een tijdje terug heb ik een CBR600F uit '93 gekocht.
In het begin lekte deze veel benzine uit de carbs en was ik bezig met het uiterlijk van de motor.

Na lange tijd eindelijk gestart en hij deed het, mooi geluidje enzo.. maarrr hij komt niet boven de 100kmh. Hij gaat dan stotteren en houdt in. Harder gaat ie dan gewoon echt niet.

Behalve een andere uitlaat (Viper) zijn er geen aanpassingen gedaan aan deze bike.

Kan iemand tips geven om deze ros weer normaal rijdend te krijgen? :]
 
Mijn reserveblok kopen? ;)

...wat meer info misschien: wanneer onderhoud uitgevoerd en wat is er gedaan, hoe zien de bougies eruit, welk toerental haalt 'ie, warme of koude motor verschil enz...enz..enz
 
Mijn reserveblok kopen? ;)

...wat meer info misschien: wanneer onderhoud uitgevoerd en wat is er gedaan, hoe zien de bougies eruit, welk toerental haalt 'ie, warme of koude motor verschil enz...enz..enz

Een nieuw blok is deze motor niet waard ;)

De motor werd gebruikt al stuntmotor en heeft veel geleden..

Wat ik aan onderhoud heb gedaan:
motorolie vervangen
bougies vervangen, hebben de juiste kleur nu
carb 1 & 2 gereinigd omdat carb 1 lekte
carbs afgesteld
stationair loopt de motor goed

Op hoeveel toeren de motor draait bij 100 weet ik nu niet (motor staat a/d andere kant van NL) Komend weekend zal ik dat checken.
Ik ga dan ook carb 3 en 4 openmaken en reinigen.
 
Laatst bewerkt:
Als de motor als stuntmotor is gebruikt zit dan nog wel de originele tandwielset op je uitgaande as en achterwiel? Ik kan me voorstellen dat daar een andere overbrenging op zit om hem makkelijk op het achterwiel te trekken. Dat kost natuurlijk wel snelheid......

Edit:
Uhhhmm zie nu dat die vraag al is gesteld |( Sorry, klein laptopscherm en onwillige scrollknop.......
 
Laatst bewerkt:
Geen open filters erop?

gashandel werkt wel naar behoren?

terugzetten van de carbs geen foutje gemaakt?

Tijd stilgestaan olie int blok?

1. Nee een gewoon luchtfilter onder de tank.
2. Werkt prima :)
3. Dacht het niet..
4. Hoe check ik of er olie in het blok zit?

heb je je luchtfilter ook al nagekeken?
Filter is wel wat vuil idd.. Maar zou dat echt zo veel kmh schelen? :?
 
1. Nee een gewoon luchtfilter onder de tank.
2. Werkt prima :)
3. Dacht het niet..
4. Hoe check ik of er olie in het blok zit?Filter is wel wat vuil idd.. Maar zou dat echt zo veel kmh schelen? :?
Denk ik wel.

Staan de kleppen goed, trouwens?

En geen afknijp-verzinsels in de carbs?

Extra benzine-filtertje in de slang?
 
Laatst bewerkt:
Witte rook? Uit de Auspuff? Nee dan is dat het niet

Nee :)

Denk ik wel.

Staan de kleppen goed, trouwens?

En geen afknijp-verzinsels in de carbs?

Extra benzine-filtertje in de slang?

Dan ga ik op zoek naar een webshop die m zaterdag nog kan leveren.
Ik ga dit topic wel even doorzoeken :)

Of een shop in omgeving Enschede of Oss die een filter voor CBR600F op de plank heeft liggen?

Kleppen heb ik nog nooit gedaan maar ga ik ga ze vrijdag direct checken met WPH erbij :)
Niet raars tegengekomen in carb 1 & 2. 3&4 ga ik dit weekend openmaken.

Benzinefilter in de slang zit er wel op.. Maar naar mijn weten zit er geen ander filter voor benzine op de bike. Zo'n filtertje kost maar een euro of 3 dacht ik.. koop ik wel even nieuw!

Zet de motor maar op de pijnbank (de dyno). Ik sta er niet van te kijken dat de mengselverhouding niet klopt.
Wat kost zo'n dynotestje? De motor heeft maar 300 euro gekost.. dus wil ik niet 1/3 van de waarde uitgeven aan een test. :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan