Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zoals je zegt, dan ben je zeker dat het (correct) gebeurt is.
Had ook gedacht aan bougies, motorolie+filter, de olie van de versnellingsbak en de remolie (enkel bijvullen of volledig vervangen?).
Luchtfilter is een K&N die erin zit, misschien ff uitwassen in licht inoliën. Alhoewel deze volgens de verpakking 20k km mee kan, en er waarschijnlijk nog niet zo lang inzit.
Welke type olie gebruik ik best? Bij voorkeur Castrol, kan nl. kiezen uit 4 soorten motorolie, http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9016466&contentId=7031766
Zoals je zegt, dan ben je zeker dat het (correct) gebeurt is.
Had ook gedacht aan bougies, motorolie+filter, de olie van de versnellingsbak en de remolie (enkel bijvullen of volledig vervangen?).
Luchtfilter is een K&N die erin zit, misschien ff uitwassen in licht inoliën. Alhoewel deze volgens de verpakking 20k km mee kan, en er waarschijnlijk nog niet zo lang inzit.
Welke type olie gebruik ik best? Bij voorkeur Castrol, kan nl. kiezen uit 4 soorten motorolie, http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9016466&contentId=7031766
Welke soort van de 4 Castrololies neem ik best als motorolieen welke als versnellingsbakolie?
En waar vind ik ergens in de manual hoe ik de olie van de versnellingsbak vervang? Heb de manual gedownload maar vind niet meteen iets terug. Thnx.
oops, *bloos*
Bij de rs125 was dit apart, vandaar mijn vraag. Nu nog enkel kiezen uit de verschillende.
Gisteren reeds om olie geweest, gevonden bij Auto5. Het is Castrol GPS 4T-10W40 geworden. De R4 Superbike hadden ze ook, maar dit is 5W40 en kostte 40 euro/4L tegenover 27 euro voor de GPS. Ook bij de motowinkel nieuwe bougies meegenomen en een oliefilter (had wel geen van honda). Zou normaal enkel een merkfillter gekocht hebben, maar had nog wat geld tegoed, dus maar meteen gezorgd dat dit op was, zodat ik in de toekomst bij een andere motoshop kan gaan die gespec. is in Honda (en dichterbij huis is).
Wat betreft de spanningsregelaar heb ik iets gelezen om er koelribben op te bevestigen, of te vervangen door een met koelribben? Kunnen jullie me zeggen wat de exacte functie is van deze regelaar?
Die spanningsregelaar regelt de spanning
ok ja die zorgt ervoor dat de spanning eigelijk verdeeld wordt. Dus stel hij is kapot, dan gaat al electriciteit dat je alternator maakt naar je lichten en laad je batterij dus niet meer op. Beste is iig 'iets' fabriceren dat ervoor zorgt dat de regelaar rechtstreekse koeling krijgt. Maar vroeg of laat gaat ie er tog aan gaan omdat er geen koelvinnen opstaan. Onlangs heb ik de mijne ook mogen vervangen en heb er 230euro voor neergelegt voor een nieuwe van honda zelf. deze ware wel mét koelvinnen dus de betere. Naargelang uw budget moet je zien of je direct een nieuwe wilt steken of met deze verder gaan. Ik heb mijn bij de mijne gewoon gewacht tot ie stuk was en dan gewoon zonder licht gereden in afwachting dat de nieuwe kwam. Als je met lichten afrijd laad je batterij wel voldoende op om te kunnen starten.
Kan ook
maar hier sprak ik uit eigen ervaring
Ik meen eens een motor te hebben gezien waarbij de spanningsregelaar binnenin de airbox was gemonteerd; leek me wel een slimme plek........en je hangt het ding dan ook nog zo goed mogelijk in de rijwind....