CBR600F PC25 ombouwen naar Caféracer

dribbel79

Die hard MF'er
25 jan 2006
286
15
Rhenen
Goedemorgen,

Sinds een tijd het rijden weer opgepakt en dan komt de vraag: hou ik vast aan mijn oude trouwe PC25 (https://www.motor-forum.nl/media/992602/full) of ga ik er mee aan de slag en maak ik er een caféracer van? Ik weet dat overal het sticker caféracer/ scrambler/ streetfighter op geplakt wordt, maar dat is het beste wat er in de buurt komt denk ik.
Uiteindelijk wil ik naar iets als dit: https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2690275

Concreet is de vraag:
- is er ergens een checklist/ lijst met dingen die je moet doen/ niet moet doen, zodat je niks vergeet? (meer de volgorde van dingen)
- is er hier een ervaringsdeskundige die af en toe mee kan kijken?
- wordt MF wel eens gebruikt als vraagbaak (als ik hier en daar wat foto's plaats, kan ik dan tips en trucs verwachten?)

Ik zag bij het verwijderen van de kuipdelen al een spanningsregelaar zitten en een control unit, die kunnen verhuisd worden naar onder het zadel denk ik...
Ik heb iemand voor laswerk, heb een spuiter en iemand voor evt poedercoaten, ik heb een haakse slijper, een ruim budget en op korte termijn een momentsleutel ;)

Nah, ik hoor het graag, ergens vd winter ga ik er mee beginnen

Groeten!
 
Tja wat jezelf wil. Die "cafe racer" ziet er zo wel koel uit, maar als je erop zit beetje minibike idee ?
Misschien ruilen voor een Bandit 1200 oliekoeler en daar een caferacer van maken ?
 
Deze zomer rijden, herfst winter voorjaar (sept - maart 23) bouwen en volgend jaar zomer weer rijden…red ik dat?
Wat ik zo lees is dat mensen jaaaaren over een project doen, ga nu wel twijfelen
Ligt er uiteraard aan hoeveel tijd je er aan besteed. En misschien nog belangrijker hoe en wanneer je lasser, spuiter enz tijd voor jou hebben. Zijn het vrienden en doen die dat in een avondje wanneer ze tijd hebben? Moet wel voor iedereen leuk blijven natuurlijk.
 
Deze zomer rijden, herfst winter voorjaar (sept - maart 23) bouwen en volgend jaar zomer weer rijden…red ik dat?
Wat ik zo lees is dat mensen jaaaaren over een project doen, ga nu wel twijfelen
Dat ligt eraan hoeveel tijd je hebt, wanneer iedereen beschikbaar is. Wanneer komen de onderdelen, heb je al het gereedschap en de kennis. Als je ook wilt rijden, zou ik niet je enige motor nu gaan aanpassen, dan ga je dit seizoen niet rijden. Vandaar werd er ook geopperd om een tweede (project)fiets aan te schaffen.
 
Ligt er uiteraard aan hoeveel tijd je er aan besteed. En misschien nog belangrijker hoe en wanneer je lasser, spuiter enz tijd voor jou hebben. Zijn het vrienden en doen die dat in een avondje wanneer ze tijd hebben? Moet wel voor iedereen leuk blijven natuurlijk.
Helder, dank je. Spuiten, poederen, lassen etc zijn dingen die idd uitbesteed worden...als ik daar voor reken dat ze per onderdeel 2 weken weg zijn dan denk ik nog wel goed uit te komen...plus: als het mijn enige fiets is, dan MOET ik er wel achteraan zitten ;)
Ik ken mezelf, een tweede fiets blijft jaaaren staan!
 
Dat ligt eraan hoeveel tijd je hebt, wanneer iedereen beschikbaar is. Wanneer komen de onderdelen, heb je al het gereedschap en de kennis. Als je ook wilt rijden, zou ik niet je enige motor nu gaan aanpassen, dan ga je dit seizoen niet rijden. Vandaar werd er ook geopperd om een tweede (project)fiets aan te schaffen.
Dank, een beetje planning en verwachtingsmanagement is op zijn plaats dus ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Vandaar de initiële vraag: hoe pak ik dit aan?
Als je tips hebt, graag (thát would help)
Als je een project tot een goed einde wilt brengen moet het bezig zijn, het klussen zelf, belangrijker zijn dan het uiteindelijke resultaat.
De voldoening moet komen uit het vinden van leuke oplossingen, uit het maken van mooie onderdelen, uit het groeien van je vaardigheden.
Dat klinkt misschien wel wat zweverig maar als het er vooral om gaat dat je die omgebouwde motor wilt hebben dan kun je die beter op marktplaats opzoeken.

Maar met de juiste mind-set komen alle technische oplossingen vanzelf.

Oh ja,
een beetje fatsoenlijke werkruimte en wat gereedschap is wel fijn
 
Dat is dus ook precies de reden waarom bijna standaard deze OEM Honda spanningsregelaars bij bosjes de geest geven, en dan vaak als oplossing verplaatst worden naar een plek in de rijwind, en/of vervangen door een aftermarket versie.
Zo’n aftermarket versie is dus al preventief een goed idee hoor ik je zeggen?
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Als je een project tot een goed einde wilt brengen moet het bezig zijn, het klussen zelf, belangrijker zijn dan het uiteindelijke resultaat.
De voldoening moet komen uit het vinden van leuke oplossingen, uit het maken van mooie onderdelen, uit het groeien van je vaardigheden.
Dat klinkt misschien wel wat zweverig maar als het er vooral om gaat dat je die omgebouwde motor wilt hebben dan kun je die beter op marktplaats opzoeken.

Maar met de juiste mind-set komen alle technische oplossingen vanzelf.

Oh ja,
een beetje fatsoenlijke werkruimte en wat gereedschap is wel fijn
Denk dat ik je snap…mijn doel is duidelijk, de alternatieve oplossingen verzinnen is inderdaad het leukst ja!
Ruimte heb ik, gereedschap bijna…een netwerk voor moeilijke dingen sowieso…ik durf te zeggen dat het moet lukken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan