CBR600F ratelende geluiden bij 5500rpm.....??

Bart Scheepers

Die hard MF'er
11 mei 2002
271
0
42
Roermond
Ik heb in februari een CBR600F gekocht die nu na 4800km een ratelend geluid vertoond bij 5500rpm. De dealer (motoport venlo) beweerd dat dit ligt aan de distributieketting ligt en/of de spanning daarvan. Het schijnt een kinderziekte van de CBR te zijn die gemiddeld optreed na 7000km. Het bewuste onderdeel word gratis vervangen maar na 7000km schijnt het weer raak te zijn.

Hebben hier meer mensen mee te maken? En hoe hebben jullie dealers dat opgelost?

Ik heb enorm zitten twijfelen tussen r6 en cbr600 maar krijg nu langzaam het idee dat ik een foute keus heb gemaakt.....zucht ;( |(

Kan iemand mij het tegendeel vertellen en mij een hart onder riem steken met liefst argumenten?
 

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
0
warnsveld
ik kan je geen echt argument geven
maar ik heb ook een cbr 600 en ben er heeel erg teverden mee.
en is wat anders dan een r6 daar zie je er zat van
zo,n cbr nieuw model vind ik ook mooi
 

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
44
Drenthe
Als ik naar mijn bike kijk:

(1995) voor 3900 euro's

Denk ik maar 1 ding :P :P

En zolang ik dat denk ben ik helemaal *D
Dus voor mij op dit moment echt niet een ander.

En Prijsverschil...
Kijk mee:


R6
Kleur: Zilver/zwart
Bouwjaar:1999
prijs 7990 euro's

En nu Honda:



Bouwjaar 2001 :9
Prijs 6000 euro's :9

Maar helaas heb ik nog niet zoveel geld dus doe het met mijn eigen bike (met veel plezier)
 

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
45
Assen
Aaarrrgggghhhh :9~ , Ruben... Haal die middelste foto snel weg anders......


Te laat...

Mag ik een doekje? :P
 

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.152
0
51
Toen ik mijn CBR600 model 96 kocht, vertelde iedereen mij dit ook, echter rond de 24.000 km, en idd, hij begon te ratelen, er is toen via Honda Nederland een gemodificeerde spanner ingezet, en toen tot 42.000 geen problemen gehad. (Toen verkocht ik hem)

Het is je spanner, maar al bij 7000 is wel erg snel.
Ik heb toendertijd zelf gebeld met Honda Ned, die eerst zeiden van niks te weten, dikke lul, iedereen heeft het was mijn reactie, toen ging die het vragen en kwam die met een nummer van een gemodificeerde spanner. Hoe kan je nou een gemodificeerde spanner hebben als je er niets van weet, maar ja.

Succes
 

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
0
41
gewoon boven de 8000 RPM houden daar is'ie voor gemaakt ;)



serieus is idd een cbr kwaal sommige hebben er nooit last van andere des te meer.

ik heb er nog nooit last van gehad

(totaal 35.000 km cbr kilometers achter de rug ..)
 

markuseses

MF'er
22 apr 2002
40
0
hhw
Ik had een CBR 600 uit '99

Ze zeiden van dat model dat sommige last hadden van die ratel. dat was geloof ik de spanner van de distributie. zelf geen last van gehad trouwens.

is trouwens de perfecte fiets om te leren rijden
 

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
44
Drenthe
Hmmmmmmmm,

Ik heb het nu ook.
Viel me op als ik en de 1e en 2e versnelling wil optrekken.
Dan hoor je een klein irretant tikje.
Zal hetzelfde wel zijn dan denk ik.
Breng hem morgen weg naar mijn beun haas en moet hij maar kijken wat het is.
Maar ik BAAL hier wel van... :r
Is het duur trouwens om zoiets te repareren?
 

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
40
Kan je dat niet op een of andere garantie gooien zo'n spanner??? Zo niet, want kost dat dan idd. De mijne moet 12-6 voor een grote beurt. Kunnen ze dat meteen checken.
 

Kubiekdriehoekje

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2002
5.576
21
42
Hellevoetsluis
Het nieuwe model schijnt daar veel last van te hebben, rij-instructeur hier heeft 'm al 3x laten vervangen geloof ik...
Update: Vanavond nog ff gevraagd, 63000km en het kreng rammelt nu alweer voor de vierde keer?! Het is er wel beter op geworden met dat 600 blok, eerst deed je +/- 20000km met een orginele spanner en ketting... :?
 

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
0
39
Emmen
R6 heeft ook een rammeltje hoor... Tussen 3000 en 5000 RPM hoor je het het duidelijkst...

Hebben 99,00,01 model iig last van... Van het 2002 model weet ik het (nog) niet.

Bij mij is het iig de coilrotor die tegen de coil-pickup aantikt. Is dus van ontsteking, kheb de scherpe bramen er al wel afgevijld maar het heeft niets geholpen.
 

Kubiekdriehoekje

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2002
5.576
21
42
Hellevoetsluis
R6 heeft ook een rammeltje hoor... Tussen 3000 en 5000 RPM hoor je het het duidelijkst...

Hebben 99,00,01 model iig last van... Van het 2002 model weet ik het (nog) niet.

Bij mij is het iig de coilrotor die tegen de coil-pickup aantikt. Is dus van ontsteking, kheb de scherpe bramen er al wel afgevijld maar het heeft niets geholpen.
Diegene die een rammel-vrij voertuig (auto/motor) kan maken, is in een klap binnen...
 
9 sep 2002
26
0
42
-
Ik heb het zelfde probleem. Motor nieuw gekocht eind september 2001 en bij ca. 1500km begon de spanner te ratelen bij ongeveer 5000rpm. Naar de dealer geweest, die wist me te vertellen dat zo iets wel vaker voor kwam, maar kon na een paar 100km wel weer over gaan (spanner zou blijven hangen??). Na een week of 3 (en 2000km verder) terug gegaan het werd alleen maar erger, begon al tussen 4500rpm en 6500rpm te ratelen. Spanner is vervangen en probleem opgelost. Nu, bij 17000km heb ik weer het zelfde probleem, hij begint weer bij 5500rpm te ratelen. Ik ga er binnenkort weer mee terug (zal waarschijnlijk wel weer een nieuwe spanner worden)
Buiten dit probleem, een hele fijne fiets, stuurt super.

PS,
Hiervoor een '94 CBR600F2 gehad, hierbij is ook de nokkenas ketting spanner vervangen door het "aangepaste" model. Hierna geen problemen meer gehad.

Grtz!!
 

mark mense

Die hard MF'er
2 mrt 2002
498
0
[Hiervoor een '94 CBR600F2 gehad, hierbij is ook de nokkenas ketting spanner vervangen door het "aangepaste" model. Hierna geen problemen meer gehad.

Grtz!!
[/quote]
wat kost zo'n spanner? incl montage

en is het altijd de spanner die het rammelen veroorzaakt of kan het ook aan de ketting zelf liggen?

wanneer moet zo'n ketting trouwens preventief worden vervangen?
 

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
40
Delft
Bezoek site
tis niet alleen van de 600f een probleem hoor , mijn zxr heeft ook zo'n rammeltje.Maar de dealer hoorde niets , en ik weet van mezelf dat ik nogal miereneuker ben :P

[offtopic]hoe is het verschil is cbr 600 f jes met de jaartallen?nieuwer=beter , weinig verschil vermogen enz??Ik ben nog steeds een beetje benieuwd of ik een 95 (of 96?) cbr vind.Maar dan de wit,rood,geel ofzo.Verdomme , ik ga eens een piccie zoeken ;) [/offtopic]
 
9 sep 2002
26
0
42
-
Ik heb helaas de rekening niet meer, volgens mij viel het wel mee.
Bij de dit model kun je vrij gemakkelijk de spanner aan de zijkant van het blok eruit krijgen, veel langer als een uur zullen ze er niet mee bezig zijn.
 
9 sep 2002
26
0
42
-
Verschil. Duidelijk meer vermogen, vooral bovenin, veel lichter, veel directere gas reactie, stugger frame. De '94 voelt ook veel groter, op het nieuwe model kijk je, als je wat groter bent, gelijk op de neus (vervangende ruit doet een hoop). Wat ook erg leuk is, de digitale km teller. Ik heb wel het idee dat ie iets meer verbruikt.

Kleur, ik heb een geimporteerde machine gehad (US), was paars, zwart en geel, errug mooi kleurtje.

grtz.