CBR600F ratelende geluiden bij 5500rpm.....??

Bart Scheepers

Die hard MF'er
11 mei 2002
274
2
Roermond
Ik heb in februari een CBR600F gekocht die nu na 4800km een ratelend geluid vertoond bij 5500rpm. De dealer (motoport venlo) beweerd dat dit ligt aan de distributieketting ligt en/of de spanning daarvan. Het schijnt een kinderziekte van de CBR te zijn die gemiddeld optreed na 7000km. Het bewuste onderdeel word gratis vervangen maar na 7000km schijnt het weer raak te zijn.

Hebben hier meer mensen mee te maken? En hoe hebben jullie dealers dat opgelost?

Ik heb enorm zitten twijfelen tussen r6 en cbr600 maar krijg nu langzaam het idee dat ik een foute keus heb gemaakt.....zucht ;( |(

Kan iemand mij het tegendeel vertellen en mij een hart onder riem steken met liefst argumenten?
 
Ik heb helaas de rekening niet meer, volgens mij viel het wel mee.
Bij de dit model kun je vrij gemakkelijk de spanner aan de zijkant van het blok eruit krijgen, veel langer als een uur zullen ze er niet mee bezig zijn.
Het probleem is alleen dat de ketting zelf eigenlijk ook vervangen moet worden en dat is wel een dure aangelegenheid.
 
tis niet alleen van de 600f een probleem hoor , mijn zxr heeft ook zo'n rammeltje.Maar de dealer hoorde niets , en ik weet van mezelf dat ik nogal miereneuker ben :P

[offtopic]hoe is het verschil is cbr 600 f jes met de jaartallen?nieuwer=beter , weinig verschil vermogen enz??Ik ben nog steeds een beetje benieuwd of ik een 95 (of 96?) cbr vind.Maar dan de wit,rood,geel ofzo.Verdomme , ik ga eens een piccie zoeken ;) [/offtopic]

Oordoppen in doen, dan loopt je motor meteen een stuk rustiger :P
 
hierbij piccie van de 96 cbr die ik dus bedoelde....
full
 
Oordoppen heb ik altijd in... Als je veel rijd, hoor je zo'n beetje elk afwijkend geluidje heel snel.. Voor zover ik weet hebben ze bij mijn fiets alleen de spanner vervangen, niet de ketting.

Grtz.

ps
mooie fiets
 
Oordoppen heb ik altijd in... Als je veel rijd, hoor je zo'n beetje elk afwijkend geluidje heel snel.. Voor zover ik weet hebben ze bij mijn fiets alleen de spanner vervangen, niet de ketting.

Grtz.

ps
mooie fiets
Tja als alleen de spanner vervangen is, dan heb je het probleem zo weer. Zodra je spanner voor de eerste keer de geest geeft, begint je ketting, door het geklapper, met oprekken. Met een nieuwe spanner is het probleem dan tijdelijk opgelost, maar de ketting is eigenlijk wel te lang en eist dus erg veel van de spanner. Dat heeft toto gevolg dat de ketting nog meer uitrekt en de levensduur van je spanner er ook niet beter op wordt.
 
Tja als alleen de spanner vervangen is, dan heb je het probleem zo weer. Zodra je spanner voor de eerste keer de geest geeft, begint je ketting, door het geklapper, met oprekken. Met een nieuwe spanner is het probleem dan tijdelijk opgelost, maar de ketting is eigenlijk wel te lang en eist dus erg veel van de spanner. Dat heeft toto gevolg dat de ketting nog meer uitrekt en de levensduur van je spanner er ook niet beter op wordt.

Thanks voor de tip. Ik zal het gelijk bij de dealer aan kaarten.

Grtz.
 
De mijne ratelt ook. :( Het begon me pas bij 5000 km op te vallen.
Ik ga eens kijken wat mijn dealer daar voor een oplossing voor heeft.
Als ik het goed lees is er dus een gemodificeerde spanner.
Eens kijken of dat onder garantie te regelen valt. Ze geven toch niet voor niks 2 jaar op een Honda?
 
Als ik het goed lees is er dus een gemodificeerde spanner.
Eens kijken of dat onder garantie te regelen valt. Ze geven toch niet voor niks 2 jaar op een Honda?
Bij mijn vorige CBR uit 2000 is-ie ook na 24.000 km onder garantie vervangen.
Met m'n huidige zit ik nu op 20.000 km en nog geen last van gehad.
Als ik er wel last van krijg gaat er een gemodificeerde spanner in,die volgens een bevriende monteur weinig kost.
 
Ik had een CBR 600 uit '99

Ze zeiden van dat model dat sommige last hadden van die ratel. dat was geloof ik de spanner van de distributie. zelf geen last van gehad trouwens.

is trouwens de perfecte fiets om te leren rijden

Kijk dat zie ik graag... een suzuki coureur die z'n ex motor voor de verandering eens niet de grond in trapt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan