CBR600F ratelende geluiden bij 5500rpm.....??

Bart Scheepers

Die hard MF'er
11 mei 2002
274
2
Roermond
Ik heb in februari een CBR600F gekocht die nu na 4800km een ratelend geluid vertoond bij 5500rpm. De dealer (motoport venlo) beweerd dat dit ligt aan de distributieketting ligt en/of de spanning daarvan. Het schijnt een kinderziekte van de CBR te zijn die gemiddeld optreed na 7000km. Het bewuste onderdeel word gratis vervangen maar na 7000km schijnt het weer raak te zijn.

Hebben hier meer mensen mee te maken? En hoe hebben jullie dealers dat opgelost?

Ik heb enorm zitten twijfelen tussen r6 en cbr600 maar krijg nu langzaam het idee dat ik een foute keus heb gemaakt.....zucht ;( |(

Kan iemand mij het tegendeel vertellen en mij een hart onder riem steken met liefst argumenten?
 
Als ik naar mijn bike kijk:

hondacbr600.jpg
(1995) voor 3900 euro's

Denk ik maar 1 ding :P :P

En zolang ik dat denk ben ik helemaal *D
Dus voor mij op dit moment echt niet een ander.

En Prijsverschil...
Kijk mee:

15684.jpg

R6
Kleur: Zilver/zwart
Bouwjaar:1999
prijs 7990 euro's

En nu Honda:

29327.jpg


Bouwjaar 2001 :9
Prijs 6000 euro's :9

Maar helaas heb ik nog niet zoveel geld dus doe het met mijn eigen bike (met veel plezier)
 
Toen ik mijn CBR600 model 96 kocht, vertelde iedereen mij dit ook, echter rond de 24.000 km, en idd, hij begon te ratelen, er is toen via Honda Nederland een gemodificeerde spanner ingezet, en toen tot 42.000 geen problemen gehad. (Toen verkocht ik hem)

Het is je spanner, maar al bij 7000 is wel erg snel.
Ik heb toendertijd zelf gebeld met Honda Ned, die eerst zeiden van niks te weten, dikke lul, iedereen heeft het was mijn reactie, toen ging die het vragen en kwam die met een nummer van een gemodificeerde spanner. Hoe kan je nou een gemodificeerde spanner hebben als je er niets van weet, maar ja.

Succes
 
gewoon boven de 8000 RPM houden daar is'ie voor gemaakt ;)



serieus is idd een cbr kwaal sommige hebben er nooit last van andere des te meer.

ik heb er nog nooit last van gehad

(totaal 35.000 km cbr kilometers achter de rug ..)
 
Ik had een CBR 600 uit '99

Ze zeiden van dat model dat sommige last hadden van die ratel. dat was geloof ik de spanner van de distributie. zelf geen last van gehad trouwens.

is trouwens de perfecte fiets om te leren rijden
 
Hmmmmmmmm,

Ik heb het nu ook.
Viel me op als ik en de 1e en 2e versnelling wil optrekken.
Dan hoor je een klein irretant tikje.
Zal hetzelfde wel zijn dan denk ik.
Breng hem morgen weg naar mijn beun haas en moet hij maar kijken wat het is.
Maar ik BAAL hier wel van... :r
Is het duur trouwens om zoiets te repareren?
 
Kan je dat niet op een of andere garantie gooien zo'n spanner??? Zo niet, want kost dat dan idd. De mijne moet 12-6 voor een grote beurt. Kunnen ze dat meteen checken.
 
R6 heeft ook een rammeltje hoor... Tussen 3000 en 5000 RPM hoor je het het duidelijkst...

Hebben 99,00,01 model iig last van... Van het 2002 model weet ik het (nog) niet.

Bij mij is het iig de coilrotor die tegen de coil-pickup aantikt. Is dus van ontsteking, kheb de scherpe bramen er al wel afgevijld maar het heeft niets geholpen.
 
R6 heeft ook een rammeltje hoor... Tussen 3000 en 5000 RPM hoor je het het duidelijkst...

Hebben 99,00,01 model iig last van... Van het 2002 model weet ik het (nog) niet.

Bij mij is het iig de coilrotor die tegen de coil-pickup aantikt. Is dus van ontsteking, kheb de scherpe bramen er al wel afgevijld maar het heeft niets geholpen.
Diegene die een rammel-vrij voertuig (auto/motor) kan maken, is in een klap binnen...
 
Ik heb het zelfde probleem. Motor nieuw gekocht eind september 2001 en bij ca. 1500km begon de spanner te ratelen bij ongeveer 5000rpm. Naar de dealer geweest, die wist me te vertellen dat zo iets wel vaker voor kwam, maar kon na een paar 100km wel weer over gaan (spanner zou blijven hangen??). Na een week of 3 (en 2000km verder) terug gegaan het werd alleen maar erger, begon al tussen 4500rpm en 6500rpm te ratelen. Spanner is vervangen en probleem opgelost. Nu, bij 17000km heb ik weer het zelfde probleem, hij begint weer bij 5500rpm te ratelen. Ik ga er binnenkort weer mee terug (zal waarschijnlijk wel weer een nieuwe spanner worden)
Buiten dit probleem, een hele fijne fiets, stuurt super.

PS,
Hiervoor een '94 CBR600F2 gehad, hierbij is ook de nokkenas ketting spanner vervangen door het "aangepaste" model. Hierna geen problemen meer gehad.

Grtz!!
 
[Hiervoor een '94 CBR600F2 gehad, hierbij is ook de nokkenas ketting spanner vervangen door het "aangepaste" model. Hierna geen problemen meer gehad.

Grtz!!
[/quote]
wat kost zo'n spanner? incl montage

en is het altijd de spanner die het rammelen veroorzaakt of kan het ook aan de ketting zelf liggen?

wanneer moet zo'n ketting trouwens preventief worden vervangen?
 
tis niet alleen van de 600f een probleem hoor , mijn zxr heeft ook zo'n rammeltje.Maar de dealer hoorde niets , en ik weet van mezelf dat ik nogal miereneuker ben :P

[offtopic]hoe is het verschil is cbr 600 f jes met de jaartallen?nieuwer=beter , weinig verschil vermogen enz??Ik ben nog steeds een beetje benieuwd of ik een 95 (of 96?) cbr vind.Maar dan de wit,rood,geel ofzo.Verdomme , ik ga eens een piccie zoeken ;) [/offtopic]
 
Ik heb helaas de rekening niet meer, volgens mij viel het wel mee.
Bij de dit model kun je vrij gemakkelijk de spanner aan de zijkant van het blok eruit krijgen, veel langer als een uur zullen ze er niet mee bezig zijn.
 
Verschil. Duidelijk meer vermogen, vooral bovenin, veel lichter, veel directere gas reactie, stugger frame. De '94 voelt ook veel groter, op het nieuwe model kijk je, als je wat groter bent, gelijk op de neus (vervangende ruit doet een hoop). Wat ook erg leuk is, de digitale km teller. Ik heb wel het idee dat ie iets meer verbruikt.

Kleur, ik heb een geimporteerde machine gehad (US), was paars, zwart en geel, errug mooi kleurtje.

grtz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan