Cbr600f start niet lampen gaan uit met elektrische start

Ikbenvince

Rookie
14 dec 2017
1
0
Hallo,

Ik ben sinds kort in bezit van een CBR600F.
Nu zit ik met het volgende:
Toen ik de motor kocht had het al een slechte accu.
Deze heb ik pas geleden vervangen met een nieuwe, startte goed, alleen toen ik na pakweg een half uurtje gereden te hebben heb ik hem uitgezet en uurtje later wilde ik de motor starten en deed die niks, lampen gingen uit met het induwen van de electrische start.
De startmotor draaide niet rond en killswitch was niks mis mee.
Echter als ik hem aanduw springt die gewoon aan en goed, ook de dash verlichting deed het naar behoren.

Wie kan mij helpen?
 
Als je het startrelais contact misschien even overbrugt zou de startmotor per direct moeten rondgaan. Als dit zo is dan is er iets met je startrelais. Spanningsregelaar kun je snel testen door accu spanning te meten motor uit 12.6 volt motor stationair draaiend 13.4 volt en met gas erbie :+ 14.2 volt.
 
wilde ik de motor starten en deed die niks, lampen gingen uit met het induwen van de electrische start.
Dat is bij veel motoren normaal, zeker bij modellen die altijd licht aan hebben. Is zo geregeld dat bij starten alle stroom beschikbaar is voor de startmotor.

In dit geval echter klinkt het als een vrijwel lege accu. Bij contact aan is er nog net genoeg stroom om de lammpen te laten branden, zodra de startmotor stroom vraagt zakt alles in en blijft er nauwelijks wat over voor de verlichting.

ps, welk modeljaar CBR? Is inmiddels ook al weer 30 jaar op de markt ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat die die dan niet wil starten. Maar de verlichting blijft in zo'n geval wel aan. :Y
de startknop bij veel honda's is een verbind contact voor het start circuit en tegelijk een verbreek contact voor verlichting. Weet niet meer uit mijn hoofd of het alle verlichting is of alleen hoog en dimlicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan