CBR600f start niet meer

fubje

Rookie
2 mei 2004
14
0
Brussel
Hallo iedereen!

Heb men cbr(eerste moto) nog maar van donderdagavond en heb nu al problemen. Vrijdag startte hij nog perfect en gisteren heeft men pa er op gaan zitten en blijkbaar met volgas en choke open beginnen starten en blijven proberen. Toen ik em probeerde te starten deed hij niks meer, denk dat hij verzopen is? Nu is het zondag en krijg em nog steeds niet aan. '(

Wat ik al geprobeerd heb is het aanlopen, dan maakt hij heel effe een brrrr geluid en dan weer gedaan.
Ook al accu aan auto gehangen, start ook niet.

Er zei iemand tegen me dat het de bougies niet kunnen zijn omdat deze snel droog zijn, wat ik niet helemaal geloof, maar kan zijn. Deze kerel zei ook dat het de ontsteking is en niet de bougies dus.

Hoop dat jullie me wat kunnen helpen of ik zal naar de garage moeten vrees ik.

Groeten,

fubje
 
klinkt misschien stom maar zat bezine toch hoop ik wel?

als je probeert te starten, gaat niet als een gek aan dat gas lopen draaien, daar start die zeker niet van.

hoor je afentoe wel is een plofje, ruikt je uitlaat naar benzine als je heb geprobeert te starten?

is het een oude cbr, wat is je km stand, starte hij donderdag wel gewoon makkelijk?

(om even zo veel mogelijk dingen uit te sluiten)
 
Het is een cbr van '96 met ongeveer een 30 000km. Toen ik em aan het aanlopen was knalde hij een paar keer en rook het naar de benzine. Maar hij slaat dus niet aan.
En donderdag startte ie zonder problemen, vrijdag ook nog. Benzinetank is vol.
 
Laatst bewerkt:
ik was net aan de telefoon toen men broer het mij vertelde dus moet wel enkele minuten geweest zijn vrees ik

en wanneer ik op de startknop druk maakt men motor een heel zacht geluid zonder aan te slaan en er komt lucht uit de uitlaat en ruikt naar benzine
 
ik heb men eerste bougie eruit gehaald en ziet vanboven helemaal zwart en ruikt naar benzine, duidelijk verzopen dus

kan ik, indien deze bougie gereinigd/afgeschuurd is, starten? zondere de andere bougies ook eerst te moeten reinigen?
 
in ernstige gevallen: accu opladen, terwijl je de bougies eruit haalt. Bougies die goed nat zijn geweest zijn nooit meer 100% te vertrouwen, dus liefst nieuwe erin. Anders heet stoken op moeders fornuis. Accu van de lader, ff heel kort starten zonder bougies erin om de dampen uit de cilinder ruimte te halen (pas op met je bougies. Die moeten dan al in de doppen zitten en tegen massa aan liggen, maar niet voor het bougiegat i.v.m. steekvlammen door benzine dampen die bij de vonk komen). Bougies heb je dan gelijk gezien of ze weer vonken. Bougies erin en starten maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan