tmoons
MF veteraan
- 7 jan 2004
- 4.373
- 158
hallo,
na een lange stilte, ben ik sinds gisteren weer in het bezit van een nieuwe motor... een CBR600F..... maar, het beestje heeft minstens 1 jaar stilgestaan, en nu wil het geval dat ik op dit moment nog helemaal geen technische gegevens voorhanden heb.
dus ik heb een paar vraagjes!!
te beginnen met...: als ik rijd, (heb hem gisteren voorzichtig naar huis gereden) komt hij niet op toeren (in zijn vrij gaat alles prima, maar onder druk van rijden niet, heeeeeeel langzaam kruipt hij naar de hogere toeren. bij de 8000 gaat er ergens iets flink sputteren (mijn broertje reed met zijn auto mee en kon het horen)
thuis heb ik toen de kappen onder het zadel er af gehaald, en toen kwam ik een aantal onbekende onderdelen tegen (mijn kennis is beperkt tot CB400f (1978) en CX500 (1978) dus toen ik aan de benzine kraan kant de kap los had, dacht ik een benzine POMP ??? te zien? kan dat?
waar vind ik de airbox? en hoe kan ik het beste de carbs schoonmaken?!
wat ik ook zag is dat de toeren teller electrisch is... en toen ik dus bij die 8000 toeren aan kwam zakte de teller steeds even 500 toeren.... iemand hier suggesties voor?
ik hoop snel meer te leren...
theo
na een lange stilte, ben ik sinds gisteren weer in het bezit van een nieuwe motor... een CBR600F..... maar, het beestje heeft minstens 1 jaar stilgestaan, en nu wil het geval dat ik op dit moment nog helemaal geen technische gegevens voorhanden heb.
dus ik heb een paar vraagjes!!
te beginnen met...: als ik rijd, (heb hem gisteren voorzichtig naar huis gereden) komt hij niet op toeren (in zijn vrij gaat alles prima, maar onder druk van rijden niet, heeeeeeel langzaam kruipt hij naar de hogere toeren. bij de 8000 gaat er ergens iets flink sputteren (mijn broertje reed met zijn auto mee en kon het horen)
thuis heb ik toen de kappen onder het zadel er af gehaald, en toen kwam ik een aantal onbekende onderdelen tegen (mijn kennis is beperkt tot CB400f (1978) en CX500 (1978) dus toen ik aan de benzine kraan kant de kap los had, dacht ik een benzine POMP ??? te zien? kan dat?
waar vind ik de airbox? en hoe kan ik het beste de carbs schoonmaken?!
wat ik ook zag is dat de toeren teller electrisch is... en toen ik dus bij die 8000 toeren aan kwam zakte de teller steeds even 500 toeren.... iemand hier suggesties voor?
ik hoop snel meer te leren...
theo