CBR600F uit 1995. Klimt niet boven de 180 km/h

Joaookenne

Rookie
17 mrt 2019
9
5
  • Merk: Honda
  • Type: CBR600F
  • Bouwjaar:1995
  • Kmstand:circa 28000
  • Probleem: Zodra ik om en nabij de 180 km/h kom verlies ik vermogen (klimt niet boven de 180).
  • Wanneer is het probleem onstaan: Was er al toen ik hem kocht (6 maanden geleden), had het toen alleen nog niet door.
Hallo allemaal, ik ben van plan om dit weekend mijn carburateur van de motor af te trekken en deze eens goed te reinigen. Verhelp ik daarmee het bovenstaande probleem? Of hebben jullie het idee dat het aan iets anders ligt? Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
 
Kan ook gewoon iets simpels zijn... achterrem loopt aan.. gaskabel geblokkeerd/verkeerd afgesteld.
Anders zou ik gewoon even basis onderhoud doen/checken.
- Carbs
- Luchtfilter
- Bougies
- Klepspeling
- Carbsync
 
altijd goed rijden tot 180 en dan met de beste wil van de wereld nier meer verder willen gaan heeft niets met onderhouds-gerelateerde zaken te maken.

jap domestic market moto's hebben een begrenzing op de kilometer-teller.

Ja als hij er bij 180km/h inklapt dan heb je gelijk. Al zijn er genoeg mensen die ook met een 25kW setje rijden en dat nooit doorgehad hebben, en dus dachten dat hun motor "altijd goed liep".
 
Hij loopt gewoon perfect. Het is ook niet zozeer vermogensverlies hij stopt gewoon met klimmen bij 180 dus ik zou het eerder geen toevoer aan vermogen noemen hahahaha. Even bij op de bank zetten is misschien het meest verstandige idd...

ik heb hetzelfde probleem gehad bij een Kawasaki z 750. Top snelheid was 140 En Max 6000 toeren. Zodra ik volgas gaf voel je de motor inhouden. Bij de dealer konden ze niks voor mij doen.
uit eindelijk probleem zelf opgelost, namelijk een knik in de brandstofleiding.

ik zou dat even goed controleren. Succes
 
ik heb hetzelfde probleem gehad bij een Kawasaki z 750. Top snelheid was 140 En Max 6000 toeren. Zodra ik volgas gaf voel je de motor inhouden. Bij de dealer konden ze niks voor mij doen.
uit eindelijk probleem zelf opgelost, namelijk een knik in de brandstofleiding.

ik zou dat even goed controleren. Succes
neen, jij hebt niet hetzelfde probleem gehad. de jouwe draaide cut want hij haalde maar 6000 tr/min. je hebt ook een andere motor. eigenlijk compleet off-topic dus.
 
Ik heb gisteren de carburateur eraf gehaald en eens bekeken. Bij het openmaken viel me op dat er de 1ste carburateur de hoofdjet er compleet af was geschroefd en los in de carburateur lag. Heb deze terug erop geschroefd en de boel schoon gemaakt en erop gezet en vanmiddag de 210 aangetikt. Probleem opgelost dus! Bedankt voor de tips mannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan