De pomp gaat pas werken, als de ontsteking werkt, dus vanaf het starten. Met alleen op contact zetten gebeurt er niets.
@ TS, de benzine pomp bevat contactpunten die kunnen inbranden. De pomp werkt dan niet meer. Als de tank vol is komt de benzine ook wel zo in de carbs. Als de motor wel start, met de benzinepomp er tussen uit gehaald, heb je de boosdoener gevonden. Voor de pomp zijn revisie setjes te krijgen.
Bij een '87 cbr600f is die pomp niet om te primen zoals bij de nieuwere injectiefietsen volgens mij
Kan het zijn dat de pomp niet of niet voldoende werkt en daardoor GEEN brandstof doorlaat?
Ik weet nl niet of de pomp ook afsluit als de klepjes binnen in niet werken.
Zoals boven vermeld,de contactpunten inspecteren.
Dit zei ik een paar dagen terug ook alVerder heb ik vorig jaar eenzelfde soort probleem gehad met de cbr600f (1995) van mijn vriendin, dat ding startte en liep dan maar heel even en sloeg vervolgens af. In dit geval was het ook de pomp die het niet lekker deed en het gevolg daarvan was dat als de motor even stilgestaan had er weer voldoende brandstof in de carbs terecht was gekomen om ermee te kunnen starten, maar niet voldoende om ermee te kunnen rijden.
Ik heb toen de slangen van en naar de pomp met een buisje doorverbonden en toen bleef de motor wel draaien, toen ik daarna wist dat het de pomp of de aansturing ervan het probleem was heb ik mbt een werkplaatshandboek even uitgezocht hoe de pomp en het fuel cut relais getest/gecontroleerd moesten worden en in dit geval was het de pomp die niet meer liep door de ingebrande contacten.
die logica ontgaat meaangezien hij wel vonkt op alle bougies, moet het in de brandstof toevoer zitten.
Ben vandaag weer even bezig geweest, de fiets vonkt op alle 4 de bougies dus dat is goed.
Toen ging ik de carburateurs aftappen bij het aftapschroefje, uit 2 vd 4 kwam redelijk wat benzine maar uit de andere 2 maar een paar druppels, dit is niet goed neem ik aan?
Volgende stap wordt dan zeker reviseren van de carburateurs?
Greetz sander
die logica ontgaat medaarop zeg ik dat de brandstof toevoer gecontroleerd moet worden.
Als je dat al niet kunt
Ik sla een paar stappen over, die zijn al geweest.
Die 37xxx kilometer zou ik ook met een korrel zout nemen. Teruggedraaid, of rondgeweest is realistischer, en dan zijn nieuwe puntjes geen overbodige luxe. Ik heb het ook op mijn Afrika Twin gedaan bij de ton, en gelijk een diode (1n0007)over de spoel geplaatst, om het slijten te vertragen.
Okee, zijn er veelvoorkomende oorzaken waardoor deze door kan branden?