Cbr600f2. Schakelt ruw en slecht naar neutraal na vervangen koppeling.

Turbo600

MF'er
5 aug 2019
38
9
Belgisch limburg.
Hey,

Laatst heb ik mijn koppeling vervangen, sindsdien krijg ik hem zeer slecht neutraal met draaiende motor en heb ik het idee dat ie wat ruwer schakelt. Van 1e naar neutraal bij stilstand is bijna onmogelijk. Alleen van 2e naar neutraal is dan doenbaar. Rollend krijg ik hem beter neutraal geschakeld.
Nadat ik de nieuwe koppeling heb gemonteerd, ben ik met de motor bij een motorzaak geweest om de koppelingskabel fatsoenlijk af te laten stellen.
Kreeg toen mee dat de koppeling ingereden moest worden, en het slecht schakelen zou moeten verdwijnen. Maar reeds 1500km gereden, en nog steeds geen verbetering.
Koppeling heb ik gemonteerd volgens workshop manual, maar begin me toch af te vragen of er niet iets verkeerd gemonteerd is.
iemand advies ?

MVg
 
Het zou kunnen zijn dat er een kromme tussenplaat in het pakket zit. Voorheen met je bijna versleten koppeling had je er geen last van omdat er toch ruimte zat tussen zat (door de slijtage). Maar nu met de nieuwe koppelingsplaten moet er weer een flink deel wegslijten voordat je er geen last meer van zal hebben. En koppelingsplaten slijten doorgaans niet echt hard, dus dat kan nog wel even wat kilometertjes duren.

Een tussenplaat hoeft echt maar heel weinig krom zijn (kan gebeuren doordat 'ie ooit een beetje te heet geworden is) om er al last van te hebben wanneer je verse koppelingsplaten hebt.
 
Een vreemd verhaal. Welke onderdelen vervangen zijn, staat er niet bij. Ben je wel in staat om belangrijke onderdelen in de koppeling te vervangen, maar niet om de kabel af te stellen?
 
Dat is in ieder geval een verklaring. Mogelijk is de korf ingeslagen door de oude platen en lopen de nieuwe daar niet zo lekker in. Tenzij je een montagefout hebt gemaakt natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan