cbr600f2 valt uit na verwijderen begrenzing

Beukerz

Die hard MF'er
18 jan 2009
268
0
den helder
Ik heb gister de begrenzers (carb rubbers) eruit gehaald en de oude rubbers weer terug geplaatst.
De motor start keurig en draait ook mooi stationair maar zodra ik 500 meter gereden heb valt hij uit en start erg moeilijk.
Het uitvallen lijkt erop alsof hij geen brandstof meer krijgt. Benzine leidingen heb ik nagelopen en zitten allemaal goed vast, er zit genoeg benzine in de tank en de kraan staat gewoon open.

Ik heb voor de rest niks veranderd aan de carbs of iets anders, de motor was met de begrenzers erin rijdend weggezet.

Iemand een idee ?
 
Vanaf de brandstof kraan lopen 2 leidingen, 1 dikke die naar de carbs gaan en 1 dunne aan de gashendel kant van de motor, deze loopt naar de andere kant van de motor op het blok en is ook een stuk dunner. Beide zitten vast op de manier dat ze daarvoor ook vast zaten.

Ik denk niet dat het dat slangentje is :(
 
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat carb motoren geen andere afstelling krijgen als de begrenzers erin gaan.
Ik heb ook van de zaak waar hij begrensd is te horen gekregen dat ze niks met de afstelling gedaan hebben.
 
Zal ik (hopelijk) morgen even proberen, de tuin is nu een puinhoop vanwege werkzaamheden :P

Maar als hij valse lucht trekt hoort hij dan niet meteen in te kakken ?

bij veel wel
maar beetje kan die prima stationair lopen
bij gassen merk je dan dipjes of een grote dip
de AF staat niet overal het zelfde he kwa toeren

( meestal staat die in midden toeren arm en onderin en boven in rijk
iedergeval zo was bij mijn dynoruns
 
Laatst bewerkt:
Start niet direct, heeft wel even tijd nodig voor hij weer start.

eens rijden met de benzinetank open. als hij dan wel blijft rijden heb je een probleem met de tankontluchting.
kan ook zijn dat je benzinetoevoer deels verstopt is. er loopt wel benzine naar de carbu's, maar minder dan je verbruikt. door hem bv een kwartier te laten staan, zijn de carbu's weer vol genoeg om te starten/even te blijven draaien, tot het niveau weer te laag is.
 
Zal het is proberen, zat daar ook al aan te denken toen ik telkens stil stond.
Heb hem toen ook tijdens het stilstaan de tank even open gehad elke keer voor max 10 sec gok ik, maar hij startte daarna niet meteen.

Is het misschien een idee om het vacuumslangetje van de kraan even eraf te halen en er aan te zuigen met de kraan op de open stand en motor uit ?
 
Als de motor voor het vervangen van de inlaatrubbers wel goed liep dan zou ik het daar zoeken.
Bij de kleinere luchtdoorlaat horen ook kleinere sproeiers. De bergrenzingskit van mijn zoon`s oude CB 500 bestond uit inlaatrubbers met kleiner doorlaat en een setje kleiner sproeiers. Ik ga ervanuit dat ze voor de CB600F iets dergelijks hebben gedaan. Ik zou het toch even controleren en dan zul je eventueel toch de origínele bijpassende sproeiers weer moeten gaan gebruiken.
Met de kleinere doorlaat en origínele sproeiers liep de CB 500 veel te rijk.
 
1 van de 2 slangen onder aan je tank zit geknikt, meestal de dikke.
Zijn niet van de benzine kraan maar echt van je benzine tank.


full


ken dat ja :')
kloten joh en bleek vacuüm slang dubbel te zitten
 
1 van de 2 slangen onder aan je tank zit geknikt, meestal de dikke.
Zijn niet van de benzine kraan maar echt van je benzine tank.

Jij gaat door voor de wasmachine, dunne slangetje zat geknikt. :z
Knik eruit gehaald en heb meer kunnen rijden dan de vorige keer voor hij stil kwam te staan :)
Kon niet verder testen gezien er politie controle is en ik mijn papieren nog niet terug heb. :')

Iedereen bedankt voor het mee denken *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan