Sinds gisteren heb ik een uitdaging met mijn motor fiets.
Het begon al in de ochtend, spontaan geen koppel/vermogen meer op de snelweg.
Na 5 minuten staan vloeken in mijn helm de machine opnieuw gestart en wonder boven wonder geen probleem meer.
'S middags, uit het werk vandaan, begon al wat te sputteren, maar oké, ik rij door, moest toch naar huis.
Zelfde euvel, op de snelweg weer geen koppel/vermogen.
Als ik om toeren vraag deed ie dat ook, ging zo naar 10k rpm, maar 110-120 km/h blijven rijden valt alles weg, alsof ie verzuipt zeg maar.
Moment van koppeling indrukken zie je dat alles wegvalt, rollend bij de afslag aangekomen en maar weer even wachten.
Binnendoor naar huis rijden, max 50-80 km/h, blijft het euvel houden, alsof er om dat moment geen ontsteking of brandstof is.
Nu weet ik naar diverse sites/fora's gelezen te hebben dat het aan veel dingen kan liggen.
*Elektrisch:
-Contactslot, sleutel pakt niet goed vanwege de chip die hierin zit.
-Brandstof pomp
-Spanningsregelaar
-Iets in de stekker aansluitingen, mogelijk door vibratie. Geen problemen in het elektrische systeem.
*Motorisch
-Alles carburateur gerelateerd, vacuüm tot vuil in filters en/of sproeiers. (Deels)Opgelost!
-Ontluchting van de tank. Tankdop open, laten draaien, zelfde euvel
Nu had ik gisteren geen goede multimeter bij de hand dus kon ik diverse elektronische metingen niet uitvoeren.
Dit wil ik namelijk morgen oppakken, ik heb een werkplaatshandboek tot mijn beschikking, dus ik weet welke waardes ik moet meten.
Ik heb een filmpje gemaakt op het moment dat deze in de schuur stond: Klik hier
Heb dit topic geopend zodat ik alles kan bijhouden voor mijzelf en voor ieder die er wat aan heeft.
Maar ook te vragen naar dingen die ik misschien over het hoofd zie of niet benoemd heb ik mijn bovenstaande lijstje.
Het begon al in de ochtend, spontaan geen koppel/vermogen meer op de snelweg.
Na 5 minuten staan vloeken in mijn helm de machine opnieuw gestart en wonder boven wonder geen probleem meer.
'S middags, uit het werk vandaan, begon al wat te sputteren, maar oké, ik rij door, moest toch naar huis.
Zelfde euvel, op de snelweg weer geen koppel/vermogen.
Als ik om toeren vraag deed ie dat ook, ging zo naar 10k rpm, maar 110-120 km/h blijven rijden valt alles weg, alsof ie verzuipt zeg maar.
Moment van koppeling indrukken zie je dat alles wegvalt, rollend bij de afslag aangekomen en maar weer even wachten.
Binnendoor naar huis rijden, max 50-80 km/h, blijft het euvel houden, alsof er om dat moment geen ontsteking of brandstof is.
Nu weet ik naar diverse sites/fora's gelezen te hebben dat het aan veel dingen kan liggen.
*Elektrisch:
-Spanningsregelaar
*Motorisch
Nu had ik gisteren geen goede multimeter bij de hand dus kon ik diverse elektronische metingen niet uitvoeren.
Dit wil ik namelijk morgen oppakken, ik heb een werkplaatshandboek tot mijn beschikking, dus ik weet welke waardes ik moet meten.
Ik heb een filmpje gemaakt op het moment dat deze in de schuur stond: Klik hier
Heb dit topic geopend zodat ik alles kan bijhouden voor mijzelf en voor ieder die er wat aan heeft.
Maar ook te vragen naar dingen die ik misschien over het hoofd zie of niet benoemd heb ik mijn bovenstaande lijstje.
Laatst bewerkt: