CBR600F4 heeft geen power mee

Denn666

MF'er
14 okt 2020
40
17
Alkmaar
Sinds gisteren heb ik een uitdaging met mijn motor fiets.

Het begon al in de ochtend, spontaan geen koppel/vermogen meer op de snelweg.
Na 5 minuten staan vloeken in mijn helm de machine opnieuw gestart en wonder boven wonder geen probleem meer.

'S middags, uit het werk vandaan, begon al wat te sputteren, maar oké, ik rij door, moest toch naar huis.
Zelfde euvel, op de snelweg weer geen koppel/vermogen.

Als ik om toeren vraag deed ie dat ook, ging zo naar 10k rpm, maar 110-120 km/h blijven rijden valt alles weg, alsof ie verzuipt zeg maar.

Moment van koppeling indrukken zie je dat alles wegvalt, rollend bij de afslag aangekomen en maar weer even wachten.
Binnendoor naar huis rijden, max 50-80 km/h, blijft het euvel houden, alsof er om dat moment geen ontsteking of brandstof is.

Nu weet ik naar diverse sites/fora's gelezen te hebben dat het aan veel dingen kan liggen.

*Elektrisch:
-Contactslot, sleutel pakt niet goed vanwege de chip die hierin zit.
-Brandstof pomp
-Spanningsregelaar

-Iets in de stekker aansluitingen, mogelijk door vibratie. Geen problemen in het elektrische systeem.

*Motorisch
-Alles carburateur gerelateerd, vacuüm tot vuil in filters en/of sproeiers. (Deels)Opgelost!
-Ontluchting van de tank. Tankdop open, laten draaien, zelfde euvel

Nu had ik gisteren geen goede multimeter bij de hand dus kon ik diverse elektronische metingen niet uitvoeren.
Dit wil ik namelijk morgen oppakken, ik heb een werkplaatshandboek tot mijn beschikking, dus ik weet welke waardes ik moet meten.

Ik heb een filmpje gemaakt op het moment dat deze in de schuur stond: Klik hier

Heb dit topic geopend zodat ik alles kan bijhouden voor mijzelf en voor ieder die er wat aan heeft.
Maar ook te vragen naar dingen die ik misschien over het hoofd zie of niet benoemd heb ik mijn bovenstaande lijstje.
 
Laatst bewerkt:
Zo bedoelde ik het ook niet :X

Ja dat kon ik wel, heb ik ook gedaan, want ik wou nog even door rijden*D

Ja dat dus, moment dat ik de filter box opende geloofde ik mijn ogen niet.
En de vorige eigenaar heeft de machine 18 jaar in bezit gehad:/
Holy Mozes ja zeg. 😱

Waarschijnlijk loopt de motor ook beroerd omdat er gewoon te weinig prik is voor een goeie vonk.
Beroerd is dan rauw, niet soepel. Dat had ik toendertijd ook bij mijn voormalige VF.
Verse accu, en het draaide opeens veel soepeler. En net of er 10 pk extra was.
Achteraf bleek ook dat de spanningsregelaar slecht was.
 
Holy Mozes ja zeg. 😱

Waarschijnlijk loopt de motor ook beroerd omdat er gewoon te weinig prik is voor een goeie vonk.
Beroerd is dan rauw, niet soepel. Dat had ik toendertijd ook bij mijn voormalige VF.
Verse accu, en het draaide opeens veel soepeler. En net of er 10 pk extra was.
Achteraf bleek ook dat de spanningsregelaar slecht was.
Zoals gezegd, ga proberen met nieuwe accu.
Zou misschien ook wel kloppen, hoe mooi ze ook door de toeren loopt zit af en toe een 'hick-up' tussen.
 
Nu heb ik vandaag een heel mooi voltmetertje binnen gekregen, deze wil ik uiteraard inbouwen.
Nu kom ik er alleen niet achter welke draad het geschakelde contact is.
2020-10-22_12h36_08.jpgswitch.png

En hebben jullie misschien een idee hoe ik deze waterdicht kan maken ?
Zat zelf te denken aan de lijmpistool, ervaringen iemand ?
WhatsApp Image 2020-10-22 at 11.46.26 (1).jpegWhatsApp Image 2020-10-22 at 11.46.26.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zou ook naar je spanningsregelaar kijken. Je laadcapaciteit zou minimaal rond de 14 V moeten liggen bij een paar 1000 rpm. Liefst nog iets hoger zelfs.
Maar het kan ook mijn dynamo zijn, of mijn accu is verrot. Zoals eerder gemeld.
Ik ga vanmiddag andere accu kopen en kijken of daar het probleem in ligt.
 
Pff... jahoor, het begint weer, het inhouden. |(

Nu vielen mij twee dingen op.
Bij opnieuw starten deed ie dit alleen in zijn neutraal. Wat ik ansicht al vreemd vond, kan dit door de standaard komen ?
Ik weet niet of daar een sensor zit.

Tuffend richting huis ging het lampje van de benzine aan, aangeven dat ik moet tanken. Kan het aan de benzine druk liggen ?

Gelukkig (sarcasme) kwam ik erachter dat de voorvork keerring ook lek isB|:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan