CBR600RR 2003 start niet na de winter

theo24

Rookie
5 mrt 2019
12
2
Hallo forum-leden.
Tot mijn verbazing startte mijn cbr600rr niet meer na de winterstop.
Hij/Zij is eind november goed lopend weggezet. (zonder benzine stabilisator) Begin januari heb ik hem nog even een minuutje laten lopen zonder probleem. Haf februari, toen het zulk mooi weer was wilde ik ff een stukje rijden. Maar satrten: Ho maar..
De bougies vonken. Alle 8 injectoren schoon gemaakt en getest. Ze werken nu (weer). Alleen bij een test buiten de motor blijkt dat de onderste injectoren wel verstuiven. Maar de bovenste niet. Je hoort ook geen tik als het contact aan gaat. HOORT DAT ZO??
Er staat wel spanning op, maar alleen stroom met een heel laag amperage. (dus niet sterk genoeg om het klepje in de injector te openen.) Of gaat die pas open als de motor loopt??
Wie heeft er antwoord op dit probleem????
 
De pomp moet wel gaan lopen als je het contact aanzet, de helft van je injectoren doen het pas vanaf een bepaald toerental, ik dacht 8000 tpm.
 
Ok. Dan begrijp ik dat die 4 bovenste injectoren het niet doen.
Iedere motorrijder heeft natuurlijk wel eens dat drama van de dodemansknop meegemaakt. Maar in dit geval is het niet zo. Want bij deze gaat de startmotor dan helemaal nirt meer rond
 
blok draait, benzene verstuift, bougies vonken... dan moet ie het doen :+

wellicht even een andere accu proberen? kan zijn dat ie met compressive teveel stroom pakt en geen vonkjes meer maakt
 
Nou. Hij loopt weer. In onze ijver om ook de bougies te controleren, hebben we 3 van de 4 bouid-doppen niet goed aangedrukt.
Na ze aangedrukt te hebben. wilde de motor nog niet starten, maar gaf wel af en toe een plof. Dit geeft natuurlijk wel wat motivatie. Na 2 of 3 acculadingen verder, hadden we hem ineens aan de praat.
Bedankt voopr het meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan