CBR600RR Dilemma

Barstard

Rookie
23 apr 2004
12
0
Maasland
Hey mensen,

Ik ben sinds vorig weekend de trotse eigenaar van mijn eerste en droom motor een Honda CBR600RR.
Nou is het probleem dat ik nog maar een jaar mijn rijbewijs heb en is dus alleen op een 25kw motor mag rijden.
Ik ben vandaag druk aan het bellen geweest ook met honda nederland en nu blijkt dat deze motor niet naar 25kw terug gebracht kan worden.

Ik ben vervolgens een alternatief gaan zoeken, door hem te laten begrenzen doormiddel van een schroef in zijn gashendel. Ik heb hier een bedrijf in poeldijk over gebeld maar deze was druk in de verbouwing en had geen tijd en iemand in Goes die vertelde dat het op deze manier onmogelijk was bij een Honda.

Heeft iemand voor mij een andere mogelijkheid om het naar 25kw terug te brengen?

Of moet ik dit jaar maar op een zware motor blijven rijden. Wat grote gevolgen kan hebben op het moment dat er een ernstig ongeluk gebeurd.
Wordt er door de politie steng gecontroleerd op het hebben van het juiste rijbewijs?

Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen, zodat ik hem niet door zo'n kut regel hoeft te verkopen.

Geen idee... ik wil 'm wel hebben hoor :9
Maarehh... heb je dat niet voor de aankoop geïnformeerd dan?

Ehm, beetje stom maarja. Zie weinig kansen om dit legaal af te handelen. Ik zou willen zeggen: Stal deze en koop voor nood een 400cc? :?

[me]Error snapt niets van deze actie..[/me]

Persoonlijk denk ik dat een zwaantje bij moto's als CBR600RR ziet dat dat geen 25kw'tje is. En jah ... je had niet moeten dromen bij je aankoop ...
Nog veel geluk met je zoektocht ...

ruilen voor mijn FZR-400RR? dan zet ik 'm wel ff op 25kw voor je :9

dat ik nog maar een jaar mijn rijbewijs heb

Als je hem verkoopt kan het goed zijn dat het je evenveel "kost" als wanneer je hem gewoon een jaartje laat staan.

En anders enkele circuitdagjes doen van de zomer :)

Misschien toch een ruil doen bij de dealer waar je em gekocht hebt. De kans dat er wat gebeurt is altijd aanwezig en dan ben je echt niet verzekerd.

Uhuh...je kan misschien met je dealer af spreken om hem te ruilen voor een CBR600f op 25kw en een helmpie of weetikwat.

Eerst doen dan denken is niet slim hé, sterker nog, het is knap stom van je!

Maargoed, daar heb je natuurlijk niks aan. Bel Ruud Frederiks (Dynojet) in Goes eens, misschien kunnen zij je verder helpen.

oei... nou sorry maar dit is toch ERG DOM hoor
en je kan beter niet het risico nemen door toch te gaan rijden, je bent namelijk NIET verzekerd.

ff contact opnemen met mobu in enkhuizen..deze kunnen 25kw aanpassingen doen...op alle motorfietsen.

Er zijn misschien wel mensen die hem kunnen terugtunen, maar hij kan pas op het kenteken aangepast worden nadat een echte dealer er een officieel terug tune setje heeft ingezet.

Waarschijnlijk zit je dus toch met een probleem :X

Hey,

Op de ten kate stand op de beurs in utrecht heb ik gevraagd of het mogelijk was om de cbr600RR 25 kw te maken.
Ze zeiden dat dit WEl kon......dus Ten Kate in bellen ;)

Als je er nu mee gaat rijden heb je er niet het juiste rijbewijs voor en ben je dacht ik niet verzekerd...Niet fijn als je een schade maakt/krijgt.
En als hij al naar 25kw gezet kan worden, weet ik niet of de RDW het op het kenteken wil zetten.

Grtz Judith

25kw hoeft niet perse op het kenteken te staan.

Als je vermogensuitdraai hebt moet dat genoeg zijn

25kw hoeft niet perse op het kenteken te staan.

Als je vermogensuitdraai hebt moet dat genoeg zijn

Sommige verzekeringsmaatschappijen accepteren dit idd, maar lang niet allemaal!
En bij staandehouding krijg je zoiezo een bekeuring als hij niet 25kw op kenteken staat!!!

Maar succes, bel wat hondadealers en dynojet bedrijven op, zij kunnen je zeker verder helpen!!

Sommige verzekeringsmaatschappijen accepteren dit idd, maar lang niet allemaal!
En bij staandehouding krijg je zoiezo een bekeuring als hij niet 25kw op kenteken staat!!!

Maar succes, bel wat hondadealers en dynojet bedrijven op, zij kunnen je zeker verder helpen!!

Dat is idd waar, maar er zijn een stuk of 3 verzekeringsmaatschappijen die wel alleen een vermogensuitdraai accepteren, dan ben je in iedergeval verzekerd! :)

Betreft de boetes zonder 25kw op kenteken, het zou heel goed kunnen dat de politzei volgens de wet hiervoor een boete moet uitschrijven.

Maar ik ben één keer aangehouden en tog geen boete gekregen! :9 (kan ook stom geluk zijn natuurlijk) :}

Gebeurd het terugtunen niet gewoon door het plaatsen van rubbertjes met kleinere inlaatkanalen???

Het hoeft niet perse een officiele kit te zijn en hij hoeft ook niet perse op kenteken...

Terug
Bovenaan Onderaan