Ridder Bauknecht
Die hard MF'er
Na een prachtig weekendje Luxemburg (mét bagage), kreeg ik de indruk dat men CBR600RR vreemd begon te sturen.
De motor is van 2004 en heeft slechts 8000km.
Het is niet dramatisch slecht maar het valt mij op en ik heb er geen vertrouwen meer in! (volgens mijn vrouw zit het tussen de oren..)
Ik zal het zo goed mogelijk proberen te beschrijven:
-Het voelt alsof er ergens speling zit
-Gevoelsmatig meer 'beweging' in de motor (bijvoorbeeld zoals bij de eerste ronde op circuit met lagere bandendruk)
-Moeilijk te zeggen of het van de voorkant of achterkant komt
-Geen vertrouwen in de voorkant of om meer hellingshoek te maken
-Spoorzoeken: motor reageert feller op voegen/barsten in de weg
-Opvallender bij lagere snelheden: ben achtjes gaan rijden op een parking, daar voelde het insturen inconsistent, onderdempt en 'losser'
-Het is gevoelsmatig minder erg bij licht gas geven in de bocht
Wat ik reeds heb gecontroleerd:
-Staat banden: goed, niet vlak en slechts 3000km gereden (Michelin road 5)
-Bandendruk = OK
-Ketting spanning = OK
-Bij voorrem indrukken en duwen kan ik geen speling voelen over het voorwiel
-De voorkant van de grond gezet met paddockstand onder balhoofd: geen speling als je aan het wiel trekt
-Bij indukken en optrekken van de kont voelde ik niets speciaals
-Bouten van het linksysteem van de achterdemper zitter allemaal vast, geen speling te voelen met de hand
-Wieluitlijning: afstand kettingspanner en achterbrug links en rechts identiek (of dit dan écht recht is, weet ik niet..)
-Heb inmiddels het achterwiel eruit gehaald: as-bout zat nog netjes op moment en lagers voelen goed.
Wat ik nog plan te doen:
-Achterkant van de grond krikken en aan wiel trekken voor speling te controleren
-Springlinks uit elkaar halen, naaldlagers checken, zuiver maken en smeren
-(vering laten servissen? Doe ik liever tijdes de winter-knutsel periode..)
Als iemand nog tips heeft, of dingen die ik kan testen, laat maar horen!
Bedankt!
De motor is van 2004 en heeft slechts 8000km.
Het is niet dramatisch slecht maar het valt mij op en ik heb er geen vertrouwen meer in! (volgens mijn vrouw zit het tussen de oren..)
Ik zal het zo goed mogelijk proberen te beschrijven:
-Het voelt alsof er ergens speling zit
-Gevoelsmatig meer 'beweging' in de motor (bijvoorbeeld zoals bij de eerste ronde op circuit met lagere bandendruk)
-Moeilijk te zeggen of het van de voorkant of achterkant komt
-Geen vertrouwen in de voorkant of om meer hellingshoek te maken
-Spoorzoeken: motor reageert feller op voegen/barsten in de weg
-Opvallender bij lagere snelheden: ben achtjes gaan rijden op een parking, daar voelde het insturen inconsistent, onderdempt en 'losser'
-Het is gevoelsmatig minder erg bij licht gas geven in de bocht
Wat ik reeds heb gecontroleerd:
-Staat banden: goed, niet vlak en slechts 3000km gereden (Michelin road 5)
-Bandendruk = OK
-Ketting spanning = OK
-Bij voorrem indrukken en duwen kan ik geen speling voelen over het voorwiel
-De voorkant van de grond gezet met paddockstand onder balhoofd: geen speling als je aan het wiel trekt
-Bij indukken en optrekken van de kont voelde ik niets speciaals
-Bouten van het linksysteem van de achterdemper zitter allemaal vast, geen speling te voelen met de hand
-Wieluitlijning: afstand kettingspanner en achterbrug links en rechts identiek (of dit dan écht recht is, weet ik niet..)
-Heb inmiddels het achterwiel eruit gehaald: as-bout zat nog netjes op moment en lagers voelen goed.
Wat ik nog plan te doen:
-Achterkant van de grond krikken en aan wiel trekken voor speling te controleren
-Springlinks uit elkaar halen, naaldlagers checken, zuiver maken en smeren
-(vering laten servissen? Doe ik liever tijdes de winter-knutsel periode..)
Als iemand nog tips heeft, of dingen die ik kan testen, laat maar horen!
Bedankt!