CBR600RR uit 2004 trilt steeds erger! Help!

MFBTH

MF'er
23 apr 2018
52
4
Hilvarenbeek
Beste lezer,

Mijn Honda CBR 600 RR uit 2004 met 23k op de teller is sinds kort erger gaan trillen dan voorheen. Op het moment dat ik de koppeling intrek stopt het trillen vrijwel meteen. Het lijkt mij daarom duidelijk dat het iets met het blok te maken heeft. Tot nog hebben 2 garages mij verteld dat er niets mis lijkt te zijn, terwijl ik zelf duidelijk verschil merk. Ik hoor geen aparte bijgeluiden. Enkel een stevige vibratie, die vanaf 9k toeren zijn top bereikt en daarmee aardig irritant wordt. Schakelen levert geen problemen op en het rijgedrag wordt niet beïnvloed. Krukas lijkt me uitgesloten omdat deze doordraait ook al is de koppeling ingetrokken. Wie kan mij vertellen wat ik na kan gaan om een poging te wagen tot het vinden van het probleem?

Alvast bedankt!
Gr. Mike
 
Hij zit wel tegen zijn 24000 km beurt aan, dat is een grote inclusief kleppen stellen. Laat die uitvoeren en bekijk het dan nog eens.

Mijn ervaring is dat dat een heel groot verschil kan uitmaken en als er gekke dingen zijn komt dat bij de beurt naar boven.
 
Geen trillingen met
1/ koppeling in,
2/ in welke versnelling dan ook, bij elk mogelijk toerental. Ketting is goed, afstelling eveneens goed.

1/ de motor zelf (alles voor de koppeling) kan je dan uitsluiten
2/ de bak ook

Alleen rijdend, naar mijn weten.

Op het moment dat ik de koppeling intrek stopt het trillen vrijwel meteen. Het lijkt mij daarom duidelijk dat het iets met het blok te maken heeft.

deze 2 zijn dan tegenstrijdig

of je zegt dingen die niet kloppen of je dealer heeft gelijk.

laat eens een ander je ketting(speling) nakijken, en het uitgaande lager van de bak.
 
1/ de motor zelf (alles voor de koppeling) kan je dan uitsluiten
2/ de bak ook





deze 2 zijn dan tegenstrijdig

of je zegt dingen die niet kloppen of je dealer heeft gelijk.

laat eens een ander je ketting(speling) nakijken, en het uitgaande lager van de bak.
Een motor kan toch gewoon rijden met de koppeling in... Of wil je stellen dat als ik al rijdend de koppeling intrek deze per direct stil staat? Het maakt dan niet uit bij welke snelheid, versnelling en toerental ik de koppeling al rijdend intrek. Het trillen stopt direct.
 
maar als je de koppeling intrekt... trilt de motor dan niet omdat je het toerental laat zakken?

Kan ook iets in het chassis zijn wat trilt, wellicht de bouten en moeren eens nalopen, bij subframe, kuip, spiegels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan