Cbr600rr vs gsxr600

Erenk25

Rookie
2 jun 2014
11
0
Hallo een hele goede avond

Ik wil voor mijn motorrijbewijs gaan ik ben 25 jaar oud
Ik had een paar vragen en hoop van jullie te leren
Ik had intresse in de honda cbr600rr maar ook de gsxr600

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen deze 2 600cc sportbikes
En hoe zit het met de gsxr750 is dat alleen 150cc meer ? Wat houd die 150cc meer in ?

Ik heb nog niet mijn rijbewijs en heb al zoveel vragen ik hoop hier veel te leren van jullie allemaal
 
De ene is een suzuki, de ander is een honda... wat jouw het meeste aanspreekt merk je alleen door er op te gaan testrijden.

Een GSXR750 heeft idd 150cc meer. Daarmee heeft ie net wat meer koppel en vermogen dan de 600's.. Hij is wel iets zwaarder geloof ik.

Naar welk bouwjaar kijk je?
 
Ik zou eens google gebruiken naar de specificaties van de machines. Dan zie je het verschil in vermogen etc..

Daarnaast is de keuze vooral looks en feels. Dus ff proefrijden, het zijn beide goede machines.
 
Over welk bouwjaar hebben wij het?

Ik heb nu mijn tweede 600rr 2003\2004 model en één GSXR750 uit 2006 gehad. Beetje scheve vergelijking gezien de 750 jonger was maar ik zeg 750 als het budget het toelaat.

Het vermogen is meer en dat is op den duur prettig. Als je het zelf niet bewust aanspreekt merk je het verschil niet met een 600. Het verschil met (de wat oudere) 1000tjes die ook 150 pk hebben is dat de 750 niet het koppel van een 1000 heeft en toch meer als dat van een 600. Dat maakt deze vergevingsgezinder en toch net genoeg wat ik soms bij de 600 mis.

Het heeft zeker niet alleen met de looks te maken en de 600 en 750 schelen welteverstaan 2 kilo in gewicht. De GSXR heeft een wat lagere zit waardoor deze wat relaxter rijdt als de 600RR vind ik.

Dit is gebaseerd op bovenstaande bouwjaren.
 
Laatst bewerkt:
2005 en boven ? Niet echt een specifiek bouwjaar , ik dacht begin met een 600cc en als ik genoeg ervaring heb opgebouwd wil ik steeds een stapje hoger gaan of juist bij de 600cc blijven als het me bevalt ,

Deze twee genoemde zijn denk ik toch wel de nummer 1 sportbikes om mee te beginnen als het om 600cc gaat heb ik dat juist ?
 
Zou ik dus voor een 750 van 2006 en hoger gaan. Zit standaard een stuurdemper op, slipperclutch, gear indicator naast bovengenoemde verschillen. Dit heeft de 600RR van 2006 allemaal niet.

Ik zou zeker niet voor de GSXR 600 gaan als je de 750 kan betalen. Waste of money.
Ze rijden nagenoeg hetzelfde behalve op topvermogen, wat je dus bewust moet aanspreken.

De 750 is veel jaren op rij (misschien nog steeds) de meest verkochte super sport in NL.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de vele snelle reacties allemaal , zoek toch iets tussen bouwjaar 2000/2005 want eerlijk is eerlijk daar is veel meer van beschikbaar
 
Wat zijn de meningen over de r6 ? Is het allemaal een kwestie van wat je lekker vind rijden
 
Toen ik mijn rijbewijs nog niet zo lang had heb ik een R6 gehuurd (een '99-er). Man, wat een apparaat. Elke supersport zal je versteld doen staan en ik denk dat je het verschil tussen alle fietsen niet eens zal kunnen benoemen door het gebrek aan ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Dus veel grote verschillen zijn der niet ? Waar staan deze merken bekend om ?
 
waarom wil je een blondje? Net zo'n vraag... haha ;-)

Hier een MCN filmpje waarin ze verschillende 600's testen:
 
Ok. Maar goed, ik denk dat je beter éérst je rijbewijs kunt halen. Dan kijken hoeveel budget er is en dan gaan proefrijden.
Want ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt met een vraag als "waar staan deze merken om bekend?"

Ehhh, dat ze snelle en mooie motoren bouwen? :?
 
Bedoelde meer waar ze bekend om staan (betrouwbaarheid of juist niet )mn budget zal ongeveer 2000 max 5500 zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan