cbr900 r tiger

frederikl

MF'er
23 sep 2004
39
0
turnhout
beetje info *D

http://www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr3.jpg (www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr3.jpg)
http://www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr4.jpg (www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr4.jpg)
(wat vinden jullie ervan)

Paar maanden terug kocht mij broer een honda cb400 :]
nu ik mocht natuurlijk niet onderdoen het 1 wat ik wou was
een fireblade na vele site's op internet te hebben bekeken heb ik
op kapazaa mijn droommoto gevonden een cbr900 r tiger :}
nu ik mijn theorie examen met succes heb afgelegd ben ik nu bezig met de rijschool.

het 1 ste probleem die ik heb = de choke kabel die door is...
mijn vraag is kan ik die zelf vervangen zoja is dit moeilijk
en is er ergens een site met een beetje info hieromtrend
(de originele kabel enzo heb ik al gekocht bij de lokale dealer)
 
Prachtige bike zeg :} :} een van de mooiste Blades!!! Een uniek exemplaar

Maar euh ga je deze echt als eerste moto rijden :? Phoe weet waar je aan begint..... Maar veel succes en plezier ;)
 
Gefeliciteerd. schitterende fiets!

enne. beetje rustig aan he! (hij is niet alleen mooi maar ook belachelijk snel)
 
Dit is inderdaad mijn 1ste moto
ik hoop dat het nogal mee zal vallen om ermee te rijden
dank u voor het compliment ben er nogal fier op *D
dat ie snel is denk het wel ja
enige tips voor de beginneling *D
 
Dit is inderdaad mijn 1ste moto
ik hoop dat het nogal mee zal vallen om ermee te rijden
dank u voor het compliment ben er nogal fier op *D
dat ie snel is denk het wel ja
enige tips voor de beginneling *D

Tips? Een fireblade als eerste motor?? Pas maar op dat het niet je laatste motor wordt :?
 
me likes moordmachine
beetje voorzichtig zijn met gas geven denk ik :)
als je die motor start het gebrul alleen al hmmmm
sweeet...

power of dreams baby ;)
 
Ik zal je een tip geven. Koop de fireblade. Start hem. Laat hem brullen. Geniet van het geluid.
Zet hem dan weer uit en ga het eerste jaar rijden op de motor van je broer.

Dan kun je nog lang van je fireblade genieten. ;)
 
Leuke tip :)
de rijinstructeur zij dat het perfect mogelijk is dat ik daarmee begon te rijden
een vriend van mn vader waar ik nogal dikwijls eens langsge...
wil dat ik begin te rijen op zijn transalp 600..
ik krijg de moto mag er me rijden alleen de naft moest ik betalen voor de rest niets...


ik zal zien wat het geeft met die blade gaat het echt niet dan maar transalpen :(

oh boy
 
Geen probleem om ermee te beginnen, moet alleen niet boven de 6000 toeren komen het eerste half jaar. Maar onder de 6000 toeren is er mee te lessen.

Heb zelf 2,5 jaar een tiger gehad. Zeer fijne motor, staal omvlochte remleidingen en een 2 tanden groter achtertandwiel ben je er nog tevredener over.
 
mijn 2e motor is een blackbird met 164pk eraan..gewoon lekker rustig je motor leren kennen en niet al te veel toeren maken.JUST ENJOY YOUR BIKE..

trouwens idd een van de mooiere blades die er zijn
 
beetje info *D

http://www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr3.jpg (www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr3.jpg)
http://www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr4.jpg (www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr4.jpg)
(wat vinden jullie ervan)

:} prachtig ! Het Belgische tijdschrift "Motorwereld" is wanhopig op zoek naar zo'n tijger voor een page 7-shoot (met knappe dame !) Misschien eens een mailtje sturen naar : renaud.amand@metamedia.be en wie weet staat jouw bike binnenkort te pronken in dit klassemagazine ! ;)
 
mooie motor, gefeliciteerd.

laat je niet afschrikken door sommige reacties.
je kan best beginnen op zo'n motor, als je maar rustig aan doet het ligt puur aan jezelf.
denk niet dat je met de rest mee moet kunnen, ook niet met je broertje die maar een 400 heeft.
als hij er sneller mee rijd....pfff so be it, gewoon je eigen tempo en niet te vroeg het gas erop.

dat knallen dat komt wel, eerst maar eens een jaartje rustig aan doen.
heb zelf ook na 3maanden gsx600f een blade gekocht uit '93 dat waren de felste.
en ik ben er nog steeds.

veel plezier ermee, en let op in de winter en met nat weer.
 
beetje info *D

http://www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr3.jpg (www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr3.jpg)
http://www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr4.jpg (www.users.skynet.be/famlaeremans/cbr4.jpg)
(wat vinden jullie ervan)

Paar maanden terug kocht mij broer een honda cb400 :]
nu ik mocht natuurlijk niet onderdoen het 1 wat ik wou was
een fireblade na vele site's op internet te hebben bekeken heb ik
op kapazaa mijn droommoto gevonden een cbr900 r tiger :}
nu ik mijn theorie examen met succes heb afgelegd ben ik nu bezig met de rijschool.

het 1 ste probleem die ik heb = de choke kabel die door is...
mijn vraag is kan ik die zelf vervangen zoja is dit moeilijk
en is er ergens een site met een beetje info hieromtrend
(de originele kabel enzo heb ik al gekocht bij de lokale dealer)


De chokekabel vervangen stelt niks voor,dat gaat je wel lukken en ik ben vijf jaar geleden ook met een fireblade begonnen en er altijd veel plezier mee gehad.
Het is een sterke motor maar makkelijk te berijden.Iedereen raadde me het toen ook af en ik heb lekker niet geluisterd en heb er veel lol mee.(ps een cr 500,dat is pas een sterke motor)
 
Een beetje voorzichtig hé met de TigerBlade. Ik heb zelf ook nog op een TigerBlade gereden. Fantastische fiets en inderdaad één van de mooiste Blade uitvoeringen ooit. :}
 
dank u
doet me plezier dat jullie het een mooie "fiets" vinden
de choke kabel heb ik ondertussen zelf vervangen...
(with a little help from my friends) :}

voornaamste is dat het weer werkt *D
 
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!

Idd een super blade dat })

Als je wil weten hoe snel die trekt, Op deze manier heb ik het gedaan.

In de 3e versnelling (op een lege autobaan) gaan rijden, dan je zelf goed schrap zetten en volgas geven. Want ik had ook een grote stap, van 34pk naar 145 op de FZR. Maar zo heb ik het vermogen leren ''kennen'' Je kan het ook in andere versnellingen doen, maar doe het niet direct in de 1ste vernelling! Dat is slecht voor je lak ;) Ik weet ook niet hoe een Blade in zijn 2e verzet is, dus probeer het vanaf zijn 3e. Dan kun je zonder het gevaar van een mislukte wheely aan het gas leuren :) Dus probeer het op die manier maar eens, als je er aan toe bent!
En het is op je eigen risico...(ff me zelf indekken...haha...)

Dus speel ermee op een lange rechte weg, maar eerst rustig aan doen is wel verstandig ;) Kun je volgend jaar ook naar de MegaMeeting komen :}

Veel plezier!
 
Laatst bewerkt:
hele nette fiets dit zeg.
Zeker een mooie uitvoering.
Veel plezier ermee en leer hem rustig kennen want het is een wilde.
Heb er zelf ook een.
 
mooie fiets je hebt het zelf in de hand ivm hard rijden (ja dat doet ie en gaat als van zelf) mijn eerste fiets was ook een fireblade uit 96/97 heb er een half jaartje op mogen rijden toen gestolen nu heb ik (net een week of 8 ) een blade van 2000 dus weet waar ik het over hebt ik rij zelf nog geen jaar nu maar bevalt prima maar wees voorzichtig

groetjes remko :]
 
Erg mooie fiets :}

vraagje;
werden deze tiger blades alleen in 1995 gemaakt?? ik kom ze alleen van dit jaar type tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan