CBR900RR Fireblade houdt in/verslikt bij hoge toeren

pallette

Die hard MF'er
12 nov 2008
559
0
Overpelt
Beste lezers

Ik heb sinds een paar maanden een CBR900RR uit 95 (37.000 op de teller)

Hij reed in het begin best goed, ik denk ook dat door het wennen ik de motor in die periode nooit echt aan de tand gevoeld heb maargoed: Later werd het af en toe gloeiend heet onder het zadel en zo bleek de spanningsregelaar helemaal aan gort te zijn (opengebarsten en al). Die heb ik vervangen en de spanning is weer goed (13,5), accu heeft het overleefd. Echter begon in die zelfde tijds spanne de motor in te houden bij ca 10000 toeren (kan makkelijk tot 11.000). Het inhouden was zachtmoedig en leek meer op een beetje smoren dan echt inhouden. Ik heb de carbs toen schoongemaakt, bougie's gecheckt. Deze waren goed op eentje na die iets witter leek dan de andere koffiebruine exemplaren. In een enkele carb leek er een vuiltje in de sproeier te zitten. Na alles weer in elkaar gezet te hebben de volgende dag naar het werk gereden, niks aan de hand, motor LEEK goed te lopen. Echter s'middags naar huis terug begon het inhouden weer. het lijkt nu ook heftiger te worden, bij het trachten de top te bereiken gaat hij in zn 6 bij ongeveer 240 km/p/uur echt bokken. Nu gaat hij ook niet meer verder dan 220km/p/uur terwijl 280 makkelijk haalbaar moet zijn.

Als je, als hij dus in de "moeilijke periode" zit het gas onbelast vol open draait stottert de motor echt en springt van 11.000 naar 5/6/7/8/9000 toeren en weer terug al haperend en stotterend.

Ikzelf verdenk momenteel de ontsteking, mogelijk lekke bougiekabel of rotte bougie's??? Of door het te lang doorrijden met de kapotte regelaar misschien de bobine of cdi beschadigd??

Wie heeft een advies/oplossing? Meedenken is zeer gewaardeerd aangezien ik geen enkele ervaring heb met CBR's tot nu toe. Met het sleutelen merkte ik wel dat het redelijk makkelijk werken is aan een CBR maar storing zoeken is nu niet mn sterkste punt en ik weet ook niet precies wat nu veel voorkomende kwalen zijn bij dergelijke motors..

Opvallend detail: s'morgens heeft de cbr er geen last van, s'middags op de terugweg is het iedere keer weer raak, sputteren als ie richting t rood moet, en dus een flink kracht verlies.
 
Jammer dat er een plaatje nodig was; "conservatief" genezen van ribben en/of sleutelbeentje werkt meestal goed, bij mij beide keren en zelfs na de eerste ziekenhuisdag geen pijnstillers meer nodig. Maar als de breukafstand te groot is heb je uiteraard geen keus. Misschien mag/moet het plaatje er later weer uit.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat weet ik Willem, ik had ook verwacht binnen 4 weken al heel wat te kunnen. Helaas.....toch was de eerste arts op de ehbo en de tweede arts bij consult er heilig van overtuigd dat een operatie in mij geval de enige optie was, toch raar dat bij consult nr 2 de chirurg die zelf opereerd gewoon NEE verkoopt. t was ook een lul met vingers, dat voorop gesteld.

In Nederland was het zo gepiept, fotootje, ff kijken, fronzende wenkbrauwen en toen de zin "zo....jij bent wel rijp voor de OK!"

Maar dan ben je dus al (ik verbeter ff mn eerste post hierover) 9 weken verder! 9 weken met die ondragelijke zeurende pijn, slecht kunnen slapen (alleen met tramadol, en das een opiaat!), nu ben ik dus al vanaf de 31e oktober aan t klooien, dus ben erg blij dat het nu eens de goede kant op gaat.

Als het goed is en ik er geen last van houd, blijft het plaatje de rest van mn leven zitten. Tis niet net als een pin die er uit moet na 4 maanden.

edit: Ik zie dat je een gitaar hanteerd Willem? Ik heb laatst een remix gemaakt voor Olivia broadfield, ik speel ook een beetje gitaar....en basgitaar, en toetsen :)
Gelukkig gaat dat redelijk goed, spelen op mn instrumenten!

Hier de remix:
Ik houd jullie iig op de hoogte wat er gaat komen, dus nog ff geen slotje op dit topic ;) Ik ben jullie op zn minst verschuldigd waar ik verder op ga karren :+
 
Laatst bewerkt:
Best goed gedaan, dat muziekje. Ik rommel sinds mijn 19e graag wat met gitaar, puur hobby op liefst nylon snaren en geen electrisch gedoe. Niets geweldigs. Het begon toen ik een jaartje in een muziekwinkel werkte waar ik een oefengitaartje mocht lenen. Als je me in PM een e-mailadres geeft stuur ik je via hotmail een oud sampletje van tests met microfoon en webcam, 3MB, voor een indruk van wat ik zoal knoei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan