Beste lezers
Ik heb sinds een paar maanden een CBR900RR uit 95 (37.000 op de teller)
Hij reed in het begin best goed, ik denk ook dat door het wennen ik de motor in die periode nooit echt aan de tand gevoeld heb maargoed: Later werd het af en toe gloeiend heet onder het zadel en zo bleek de spanningsregelaar helemaal aan gort te zijn (opengebarsten en al). Die heb ik vervangen en de spanning is weer goed (13,5), accu heeft het overleefd. Echter begon in die zelfde tijds spanne de motor in te houden bij ca 10000 toeren (kan makkelijk tot 11.000). Het inhouden was zachtmoedig en leek meer op een beetje smoren dan echt inhouden. Ik heb de carbs toen schoongemaakt, bougie's gecheckt. Deze waren goed op eentje na die iets witter leek dan de andere koffiebruine exemplaren. In een enkele carb leek er een vuiltje in de sproeier te zitten. Na alles weer in elkaar gezet te hebben de volgende dag naar het werk gereden, niks aan de hand, motor LEEK goed te lopen. Echter s'middags naar huis terug begon het inhouden weer. het lijkt nu ook heftiger te worden, bij het trachten de top te bereiken gaat hij in zn 6 bij ongeveer 240 km/p/uur echt bokken. Nu gaat hij ook niet meer verder dan 220km/p/uur terwijl 280 makkelijk haalbaar moet zijn.
Als je, als hij dus in de "moeilijke periode" zit het gas onbelast vol open draait stottert de motor echt en springt van 11.000 naar 5/6/7/8/9000 toeren en weer terug al haperend en stotterend.
Ikzelf verdenk momenteel de ontsteking, mogelijk lekke bougiekabel of rotte bougie's??? Of door het te lang doorrijden met de kapotte regelaar misschien de bobine of cdi beschadigd??
Wie heeft een advies/oplossing? Meedenken is zeer gewaardeerd aangezien ik geen enkele ervaring heb met CBR's tot nu toe. Met het sleutelen merkte ik wel dat het redelijk makkelijk werken is aan een CBR maar storing zoeken is nu niet mn sterkste punt en ik weet ook niet precies wat nu veel voorkomende kwalen zijn bij dergelijke motors..
Opvallend detail: s'morgens heeft de cbr er geen last van, s'middags op de terugweg is het iedere keer weer raak, sputteren als ie richting t rood moet, en dus een flink kracht verlies.
Ik heb sinds een paar maanden een CBR900RR uit 95 (37.000 op de teller)
Hij reed in het begin best goed, ik denk ook dat door het wennen ik de motor in die periode nooit echt aan de tand gevoeld heb maargoed: Later werd het af en toe gloeiend heet onder het zadel en zo bleek de spanningsregelaar helemaal aan gort te zijn (opengebarsten en al). Die heb ik vervangen en de spanning is weer goed (13,5), accu heeft het overleefd. Echter begon in die zelfde tijds spanne de motor in te houden bij ca 10000 toeren (kan makkelijk tot 11.000). Het inhouden was zachtmoedig en leek meer op een beetje smoren dan echt inhouden. Ik heb de carbs toen schoongemaakt, bougie's gecheckt. Deze waren goed op eentje na die iets witter leek dan de andere koffiebruine exemplaren. In een enkele carb leek er een vuiltje in de sproeier te zitten. Na alles weer in elkaar gezet te hebben de volgende dag naar het werk gereden, niks aan de hand, motor LEEK goed te lopen. Echter s'middags naar huis terug begon het inhouden weer. het lijkt nu ook heftiger te worden, bij het trachten de top te bereiken gaat hij in zn 6 bij ongeveer 240 km/p/uur echt bokken. Nu gaat hij ook niet meer verder dan 220km/p/uur terwijl 280 makkelijk haalbaar moet zijn.
Als je, als hij dus in de "moeilijke periode" zit het gas onbelast vol open draait stottert de motor echt en springt van 11.000 naar 5/6/7/8/9000 toeren en weer terug al haperend en stotterend.
Ikzelf verdenk momenteel de ontsteking, mogelijk lekke bougiekabel of rotte bougie's??? Of door het te lang doorrijden met de kapotte regelaar misschien de bobine of cdi beschadigd??
Wie heeft een advies/oplossing? Meedenken is zeer gewaardeerd aangezien ik geen enkele ervaring heb met CBR's tot nu toe. Met het sleutelen merkte ik wel dat het redelijk makkelijk werken is aan een CBR maar storing zoeken is nu niet mn sterkste punt en ik weet ook niet precies wat nu veel voorkomende kwalen zijn bij dergelijke motors..
Opvallend detail: s'morgens heeft de cbr er geen last van, s'middags op de terugweg is het iedere keer weer raak, sputteren als ie richting t rood moet, en dus een flink kracht verlies.