cbr900rr stottert en valt stil

28 sep 2009
118
0
Merksplas
geachte allen

ik heb een sc33 van 97
vandaag was ik rustig een toertje aan het rijden tussen de buien door totdat
mijn motor begon te stotteren om uiteindelijk stil te vallen.

Ik kreeg de motor ook niet meer in gang.
Eens ik de choke helemaal open trok starte hij terug maar hij stotterde nog steeds
ik kon alsnog stapvoets thuis geraken maar vanaf dat ik naar tweede schakelde
viel hij stil tijdens het schakelen.

Ik heb dan maar onmiddelijk de VOLLE tank eraf gehaald om eens te kijken
wat heb ik gecontroleerd:
benzine genoeg
kraan op juiste positie
luchtfilter proper
alle aansluitingen naar tank en luchtfilter ok
de carbs niet direct iets op aan te merken

nadat ik alles terug ineen stak starte hij vanzelf en maakte hij weer het mooie race geluidje
dat ik zo gewend ben

na 5 minuten rijden stond ik jammer genoeg weeral aan de kant met dezelfde symptomen :(
zou het kunnen dat een vuiltje in de sproeiers ofzo dit veroorzaakt

alvast bedankt :}
 
Klinkt een beetje als een kapotte spanningsregelaar waardoor je accu leeggetrokken is.

Als je motor het niet meer doet, laat je accu eerst een nachtje op, plaats je accu terug en ga dan even na ofdat de spanning op je accu wel oploopt naar ongeveer 14 volt bij 5 a 6000 toeren.

Doet hij dat niet meer, of loopt de spanning teveel op of fluctueert de oplaadspanning erg, dan is je spanningsregelaar stuk (een zeer frequent voorkomend probleem bij cbr's)
 
Laatst bewerkt:
de batterij geeft gewoon 11.8 volt aan en na starten 14.2 dus in mijn ogen perfect

het vacuumslangetje? is dat het kleine slangetje dat horizontaal hangt naast de hoofdaanvoer aan de kraan
of is dit een verticale aansluiting onder de tank want die zitten er ook
 
gevonden wat het was
ik schaam me dood om het te zeggen
hij viel telkens stil als ik schakelde blijkbaar
op het moment zelf heb ik er nooit op gelet
blijkbaar was er ne plezante die aan het vijsje heeft gedraait voor de stationaire toeren
vandaar dat als ik gas losliet voor te schakelen stilviel
en bij het starten ben ik het niet gewaar geworden aangezien ik de choke gebruikte

maar bij deze heeft de motor toch weer propere carbs en weet ik dat alles in orde is
 
Terug
Bovenaan Onderaan