Cbr900rr van 99 slaat niet aan

Roal

Rookie
20 okt 2015
10
0
Zandeweer
Hallo, ben net nieuw hier, mede om het feit dat ik met een probleempje zit.
Ik heb jaren een Honda cbr 600 F gehad zonder enig probleem.
Heb deze nu verkocht en heb nu een Honda cbr900 RR uit 99
Heb hem zelf naar huis gereden, zonder problemen,
Alle kuipdelen er zelf weer op gezet.
En wil nu weer rijden echter start motor niet
Benzine genoeg, dodemansknop is in normaal positie
Filter open, benzine kraan open.
Zeg het maar, er komt geen benzine. Althans ik ruik niets uit uitlaat
En ja er zit nieuwe benzine in.
 
Laatst bewerkt:
Wat is een jiffy, als het de stander is, het groen lampje brand op dash
Bedankt voor de snelle reactie, volgens mij geen brandstofpomp, loopt een leiding regelrecht naar carbs.
Er zit op de benzinekraantje een klein slangetje die er volgens mij voor zorgt dat de benzinetoevoer komt wanneer de motor wordt gestart middels vacuüm.
 
Laatst bewerkt:
Ff een vraag, wanneer je de benzinekraantje opent om te controleren of er ook daadwerkelijk benzine komt, kun je dat dan met slang er af controleren of moet dat tijdens startprocedure
 
Oeps, veel reacties, ik heb de motor gekocht van iemand die er mee onderuit is gegaan, schadebak. Maar valt eigenlijk wel mee, hij is niet krom, maar je weet als een motor valt, dan heb je al snel voor tig euro,s schade. Maar goed, vorige eigenaar heeft kuipdelen er af gehaald om een totaal foto te maken van alle schadedelen.
Toen ik hem naar huis reed waren de kuipdelen er af mede omdat ik ook ff wilde weten van hoe en wat.
Ik heb nu alle schadeonderdelen er eerst weer op gezet, om hem eerst eens ff uit te proberen.
Nu wilde ik een stuk rijden, hij sloeg ff aan, maar leek te verzuipen. En toen kreeg ik hem niet meer aan de praat. Accu vol, ook met startaccu er bij voor extra stroom, desondanks geen slag meer.
Normaal is het toch zo als je steeds start dat je de benzine op den duur ruikt uit de uitlaat, maar ik ruik dus niks
 
even met een bus remmenreiniger (of deodorant ofzo) in het luchtfilter spuiten en starten, als hij ff aanslaat is het je brandstofsysteem (dus bv pomp, carbs etc) doet hij helemaal niets is het een elektrisch probleem(massa, bougie bobine etc)

Succes in ieder geval
 
Ok, met remreiniger in luchtinlaat gespoten, niks.
Bougiedoppen er af gehaald, bougie in dop en tegen uitlaatbocht, vonkt als tierelier.
Wat kan het nu nog zijn, ? Benzine is ongeveer maand oud.
 
Heb voor alle zekerheid de vlotterbakken gedrained voor het geval er rotzooi in zat, maar bleek schoon te zijn.
Is het zo dat bij injecteren van remreiniger hij direct aan slaat ?
 
mocht er geen brandstof aanwezig zijn wel ja.

heb je de bougies er al uit gehad?
die van mij [sc28] had een dinsdag lekker staan warmdraaien, de dag erop zou ik weg,
woensdag starten, aanslaan, even lopen, afslaan en niet meer aan de gang te krijgen.
na terugzoeken zaten de bougies er al zo'n 14000 km in, nieuwe gehaald en probleem opgelost.
 
Oeps, veel reacties, ik heb de motor gekocht van iemand die er mee onderuit is gegaan, schadebak. Maar valt eigenlijk wel mee, hij is niet krom, maar je weet als een motor valt, dan heb je al snel voor tig euro,s schade. Maar goed, vorige eigenaar heeft kuipdelen er af gehaald om een totaal foto te maken van alle schadedelen.
Toen ik hem naar huis reed waren de kuipdelen er af mede omdat ik ook ff wilde weten van hoe en wat.
Ik heb nu alle schadeonderdelen er eerst weer op gezet, om hem eerst eens ff uit te proberen.
Nu wilde ik een stuk rijden, hij sloeg ff aan, maar leek te verzuipen. En toen kreeg ik hem niet meer aan de praat. Accu vol, ook met startaccu er bij voor extra stroom, desondanks geen slag meer.
Normaal is het toch zo als je steeds start dat je de benzine op den duur ruikt uit de uitlaat, maar ik ruik dus niks

Tja, als na werkzaamheden een motor het ineens niet meer doet, dan lijkt me het meest logisch het daar ergens in te zoeken.
Niet iets afgeklemt, dubbelgeduwd of losgewerkt met het plaatsen van de kuipen?
Ergens sluiting gemaakt? alle zekeringen nog heel?
 
Laatst bewerkt:
Dropje73
Tja kan natuurlijk zijn dat er ergens een draad klemt,
kan de noodstop een mogelijke oorzaak zijn ?
Hoorde net ook van een collega dat de fireblades wel vaker problemen hebben met bougies die als je hem ff laat draaien dat dan de bougies stuk kunnen gaan ?
ik kan natuurlijk dat ook nog eens proberen.
 
Yo, ik denk dat ik er uit ben.
Bij het checken van de vonk had ik een bougie die nog in de werkplaats lag gebruikt en deze op de bougiedoppen gedaan.
Deze was dus ok, dus ontsteking werkt goed
Collega van mij vroeg of ik de bougies gechecked had, want volgens hem kwam dat vaker voor bij fireblades, dus de bougies gechecked.
Ja dus deze doen op een of andere manier niets meer.
Kan dat maar zo dat bougies alle vier maar zo stuk gaan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan