CBS gegevens over motors in NL

Mosseltje

MF veteraan
19 okt 2004
5.885
64
Breda
Ik kwam op statline de volgende statistieken tegen. Best eens leuk om te zien. Tenminste, vind ik dan.

Klikker-de-klik


Wie kan de leukste conclusie trekken uit deze gegevens?

VB: Er worden steeds minder motoren verkocht.

of

Als je Bultaco rijdt dan ben kan je een fanclub van maar 65 motors beginnen in NL.
 
Honda wordt het meest verkocht
Het minst verkocht op een gedeelte plaats: Motobecane, IFZ en Ezs (ook nooit van gehoord)....


:+
 
Loopt wel hard terug, zeg. En dat terwijl er steeds meer mensen met een motorrbw bijkomen.
 
Het hoeft natuurlijk niet dat de verkopen (van nieuwe motoren in NL) terug lopen. Er wordt volgens mij nogal wat tweedehands uit Duitsland geïmporteerd en dan vertroebelen de cijfers van de opbouw van het motorpark.
 
Het hoeft natuurlijk niet dat de verkopen (van nieuwe motoren in NL) terug lopen. Er wordt volgens mij nogal wat tweedehands uit Duitsland geïmporteerd en dan vertroebelen de cijfers van de opbouw van het motorpark.


Denk het niet.

Dit zijn geen verkoopcijfers maar het aantal geregistreerde motorfietsen in NL. Dus waarschijnlijk zijn hier de geimporteerde motoren ook in opgenomen.



Ook grappig om te zien dat het aantal zelfbouw motoren de laatste 3 jaar sterk in opkomst zijn. van nul per jaar naar gemiddeld 85 per jaar.
 
Loopt wel hard terug, zeg. En dat terwijl er steeds meer mensen met een motorrbw bijkomen.
Niet iedereen met een A-tje koopt een nieuwe motor.

De cijfers hebben betrekking op aantallen verkochte motoren per bouwjaar; niet op het totaal aantal geregistreerde motorfietsen per jaar...een verloop in de absolute aantallen motorfietsen door de jaren heen laat deze statistiek niet zien -O-
 
En wtf is een zeundapp, hier m'n zeun hebbie een dapp? boerenpummel brommers, altijd al gezegd.

Leuk linkie Mosselman ;)
 
Niet iedereen met een A-tje koopt een nieuwe motor.

De cijfers hebben betrekking op aantallen verkochte motoren per bouwjaar; niet op het totaal aantal geregistreerde motorfietsen per jaar...een verloop in de absolute aantallen motorfietsen door de jaren heen laat deze statistiek niet zien -O-

:N

1. ALGEMENE GEGEVENS

Motorfietsen naar kenmerken van het voertuig (bouwjaar, merknaam en
aantal cilinders) en van de eigenaar (provincie en leeftijd).

Gegevens beschikbaar vanaf : 2000
Frequentie : jaarlijks

Infoservice:
Telefoon: 0900-0227 (0,50 Euro per minuut)
E-mail: infoservice@cbs.nl

Zijn dus gegevens van aantal motoren in NL en niet van het aantal verkochte motoren.



En wtf is een zeundapp, hier m'n zeun hebbie een dapp? boerenpummel brommers, altijd al gezegd.

Leuk linkie Mosselman ;)

:W Dacht dat je op vakantie was?

Vond het zelf ook wel leuke cijfers om te zien. :Y
 
mijn conclusie:

De grootste groep "bezitters " is tussen de 40-50 jaar, waarom zorgt dan zgn de jeugd voor dat slechte imago van de motorrijders!

Voortaan eren wie eren toekomt he.....


WIJ zijn het die de naam te grabbel gooien, niet die "snotblagen"
}) }) }) }) }) }) }) }) }) })
 
Over de periode 2000-2005 zijn er meer 2 cilinders verkocht dan 4 cilinders
2 cilinders: 46 758
4 cilinders: 43 470

Nooit echt bewust van geweest.

Meeste motoren zijn uit 1999

Over de periode 2000-2005 is Yamaha het best verkochte merk
Daarna Honda en daarna Kawa.

Jammer dat je de leeftijd en het merk motorfiets niet ziet. Zouden we eindelijk een antwoord hebben op de vraag "Zijn BMW-rijders oude mannen :? " :+
 
Niet iedereen met een A-tje koopt een nieuwe motor.

De cijfers hebben betrekking op aantallen verkochte motoren per bouwjaar; niet op het totaal aantal geregistreerde motorfietsen per jaar...een verloop in de absolute aantallen motorfietsen door de jaren heen laat deze statistiek niet zien -O-

:N

Zoals Mosseltje al zei!

Kijk maar onderaan de tabel! Gegevens van het RDW & CBS. RDW houdt alleen registratie van motorvoertuigen bij, niet de verkoop.
 
nou ja, ik vind het zakkende aantal nog wel meevallen. Zo te zien loopt het gelijk aan de economische conjunctuur (golfbeweging). Sinds 1999 is de economie aan het teruglopen, en dat zie je terug in de teruglopende verkoop van luxe artikelen. Mensen kopen liever een tweedehands dan een nieuwe, als het budget het uberhaubt toelaat. Eens zien wat er gebeurt als de economie weer goed aantrekt en de mensen vertrouwen in de markt krijgen.
 
Over de periode 2000-2005 zijn er meer 2 cilinders verkocht dan 4 cilinders
2 cilinders: 46 758
4 cilinders: 43 470
Sja... Als je alleen naar Sport/Naked/Sport-tour (dus wat op MF het meest voorkomt), etc. kijkt, zal het wel niet, denk ik. Maar vergeet niet dat choppers en cruisers bijna allemaal tweecylinders zijn. Dat maakt op het totaalbeeld nogal wat uit, natuurlijk.
 
Goh, d'r worden ook nog wat 5- en 6 cilinders verkocht. En dan nog een paar met een "onbekend aantal cilinders" :X
En ik wil een Victoria; dan ben je echt behoorlijk uniek 8-) Iemand een pica van een Victoria?
 
KR1.jpg


meer info http://www.victoria-bike-ig.com/typen/index.htm (hier)
 
Over de periode 2000-2005 is Yamaha het best verkochte merk[/b]
Daarna Honda en daarna Kawa.

Jammer dat je de leeftijd en het merk motorfiets niet ziet. Zouden we eindelijk een antwoord hebben op de vraag "Zijn BMW-rijders oude mannen :? " :+
Sorry, maar in de periode 2000-2005 zijn er toch echt veel meer Suzuki's verkocht dan Kawa's. Kawasaki komt pas op de vijfde plaats, zelfs na BMW (en maar net voor HD)! :X
 
Sja... Als je alleen naar Sport/Naked/Sport-tour (dus wat op MF het meest voorkomt), etc. kijkt, zal het wel niet, denk ik. Maar vergeet niet dat choppers en cruisers bijna allemaal tweecylinders zijn. Dat maakt op het totaalbeeld nogal wat uit, natuurlijk.

Heb je gelijk in ja. Niet bij nagedacht.
 
Sorry, maar in de periode 2000-2005 zijn er toch echt veel meer Suzuki's verkocht dan Kawa's. Kawasaki komt pas op de vijfde plaats, zelfs na BMW (en maar net voor HD)! :X

Sorry, je hebt gelijk (niet goed gekeken).

[me]Goudlokje wordt een beetje moe van het herkansingen leren :Y :Z [/me]

Dus:
1) Yamaha
2) Honda
3) Suzuki
4) BMW
5) Kawasaki

Excuus voor de verwarring O-)
 
Sorry, je hebt gelijk (niet goed gekeken).

[me]Goudlokje wordt een beetje moe van het herkansingen leren :Y :Z [/me]

Dus:
1) Yamaha
2) Honda
3) Suzuki
4) BMW
5) Kawasaki

Excuus voor de verwarring O-)
Al goed.

'k Zou maar even stoppen met leren en lekker gaan :] of zo, ben je morgen weer helderder ;)
 
De enige 5 cylinder die ik ken is de rcv211 van honda....zou er dan echt eentje verkocht zijn????.

Toch suzuki op 1 vorig jaar.... en dat na alle tegenstrijdige berichten........
 
Terug
Bovenaan Onderaan