CBX650E (83) Koppelingspomp wil niet ontluchten

Sierra November

MF veteraan
Donateur
3 okt 2013
7.342
5.718
Vakantiepark Behrloo
Ik heb heb uren lopen klooien maar kom er niet uit.

- koppelingspomp aan stuurzijde gereviseerd
* Als ik de leiding eraf haal aan de bovenzijde en pomp, dan voel ik druk op mijn vinger en laat ik mijn vinger los dan komt er vloeistof uit.
* Er komen nooit luchtbellen uit het compensatiegaatje maar er is niks verstopt. Toch zou je verwachten dat ook al is de koppelingscillinder aan de motorzijdr verstopt, hij toch iets zou moeten doen qua belletjes. Ik zie de zuiger en alles ook netjes bewegen.

- koppelingspomp motorzijde ook gereviseerd. Schoongemaakt en nieuwe seal.
- kopppelingsleiding is niet lek, ook niet verstopt.

Ik heb de handmatige methode geprobeerd, een vacuumpomp, andersom vloeistof erin met zo'n grote spuit geprobeerd etc. Niks helpt.

Wie o wie geeft mij de tip om dit op te lossen?
 
in het kantinetopic heb je niet gereageerd op het comp. gaatje. komt het vrij en heeft je hendel vrije speling ?
houd de hrc in je hand zonder leiding, schud alle vloeistof eruit, houd ze dicht met je vinger en vul het reservoir. nu met minimale bewegingen van het hendel de pomp ontluchten. zie je geen belletjes uit het comp. gaatje, komt het niet vrij.

en het is niet omdat er een revisiesetje in de pomp is gegaan dat de pomp ook automatisch weer goed is.
 
Uiteindelijk is het gelukt. Ik heb de koppelingshendel eraf gehaald zodat ik de zuiger tot op de bodem kon indrukken met de hand. Daarna kwam er een klein belletje en met veel pijn en moeite werd dat kleine belletje een steeds groter belletje. Ik heb ook het stuur steeds in een andere stand gehad.
Wat een takkeklus. Ik snap nog altijd niet waarom het pas werkte nadat ik de koppelingszuiger compleet indrukte maar ik gok toch ergens hardnekkige lucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan