CDA wil spijkermatten bij rode kruizen

HCx

MF veteraan
1 jan 2017
4.296
2.510
De topictitel is kort door de bocht, maar het mag echt wel wat aandacht hebben.

https://www.ad.nl/auto/cda-wil-spijkermatten-tegen-automobilisten-die-rode-kruizen-negeren~ac104e78/
Automobilisten die rode kruizen boven de snelweg negeren, moeten harder worden aangepakt, vindt het CDA. Tweede Kamerlid Madeleine van Toorenburg van die partij pleit zelfs voor spijkermatten op de weg, inbeslagname van de auto of andere hogere straffen.

Natuurlijk, door een rood kruis rijden is fout. Een boete is prima. En dat een automobilist dan een paar lekke banden kan oplopen is misschien ook nog wel terecht (als er door die lekke banden maar geen onbestuurbare auto ontstaat waardoor er ongevallen ontstaan). Maar dat mevrouw Van Toorenburg er voor ons motorrijders een kans op zwaar letsel of erger op zet, is naar mijn idee buitensporig.

Ik hoop maar dat ze ook vergeten is dat hulpdiensten juist de rijstroken met kruis gebruiken om bijvoorbeeld een ongeval te bereiken, en dat daarom deze bizarre maatregel nooit ingevoerd zal worden.
 
Lijkt een beetje in de categorie ‘politica wil ook eens aandacht’ te vallen.
Zal wel goedkomen 😂

edit: misschien kunnen ze landmijnen ook overwegen.
Splittermijnen lijken me daar zeer geschikt voor. Kun je gewoon standaard onder portalen bouwen, en met de huidige techniek zorgen dat ze niet afgaan wanneer men met zwaailicht en sirene onder het rode kruis doorrijdt!
 
ik kan me voorstellen dat het wellicht extra gevaar oplevert (gezien de hoge snelheid mogelijk door auto’s) aan de ander kant zie ik dat nog even afgekruisde banen pakken normaal is voor teveel mensen. Ik denk trouwens dat de matten dan pas aan het einde (de reden voor rood kruis) zal liggen. Niet bij het eerste kruis boven de weg al 🙈

en dit is de politiek welke reageert op ergernissen en gevaarlijke situatie, prima toch? Van de ideeën kan je wel wat vinden.
 
De topictitel is kort door de bocht, maar het mag echt wel wat aandacht hebben.

https://www.ad.nl/auto/cda-wil-spijkermatten-tegen-automobilisten-die-rode-kruizen-negeren~ac104e78/


Natuurlijk, door een rood kruis rijden is fout. Een boete is prima. En dat een automobilist dan een paar lekke banden kan oplopen is misschien ook nog wel terecht (als er door die lekke banden maar geen onbestuurbare auto ontstaat waardoor er ongevallen ontstaan). Maar dat mevrouw Van Toorenburg er voor ons motorrijders een kans op zwaar letsel of erger op zet, is naar mijn idee buitensporig.

Ik hoop maar dat ze ook vergeten is dat hulpdiensten juist de rijstroken met kruis gebruiken om bijvoorbeeld een ongeval te bereiken, en dat daarom deze bizarre maatregel nooit ingevoerd zal worden.

Halsema was denk ik vandaag aan het experimenteren met het afzetten met Extinction Rebellion activisten, die hebben we er toch teveel
https://nos.nl/artikel/2349260-politie-beeindigt-blokkade-extinction-rebellion-in-amsterdam.html
 
voor mijn part leggen ze beton blokken neer .....ik rij nooit over afgekruiste vakken dus doe je best
Ooit een keer een automobilist gehad die dacht dat hij in mij kon invoegen. Dan ben je best blij met een stukje asfalt waar je eigenlijk niet mag rijden.

en dit is de politiek welke reageert op ergernissen en gevaarlijke situatie, prima toch? Van de ideeën kan je wel wat vinden.
Naar mijn bescheiden mening is dit een voortvloeisel uit het gebrek aan handhaving, komend door een tekort aan agenten. Zet een agent met kladblok of fototoestelletje ergens bij een rood kruis in de buurt en die man (m/v/?) harkt per dag een jaarsalaris binnen.
 
Ooit een keer een automobilist gehad die dacht dat hij in mij kon invoegen. Dan ben je best blij met een stukje asfalt waar je eigenlijk niet mag rijden.


Naar mijn bescheiden mening is dit een voortvloeisel uit het gebrek aan handhaving, komend door een tekort aan agenten. Zet een agent met kladblok of fototoestelletje ergens bij een rood kruis in de buurt en die man (m/v/?) harkt per dag een jaarsalaris binnen.
Goeie suggestie wat mij betreft!
 
Agh t is mij ook 1x overkomen snachts terug naar huis met t blik , ik kom de a1 op wil meteen de li baan op en die was afgekruist ,rammel de rammel over van die richels die er lagen en snel weer terug naar re. t was een wake up .moe, haast om naar huis te komen ,t perfecte recept voor ongelukken ,
en als je zegt dat overkomt mij niet ,dan hoop ik voor je dat dat zo is , ik zei t ook -O-
 
En waar gereden wordt ,worden fouten gemaakt ,t is niet allemaal moedwillig
 
Ooit een keer een automobilist gehad die dacht dat hij in mij kon invoegen. Dan ben je best blij met een stukje asfalt waar je eigenlijk niet mag rijden.


Naar mijn bescheiden mening is dit een voortvloeisel uit het gebrek aan handhaving, komend door een tekort aan agenten. Zet een agent met kladblok of fototoestelletje ergens bij een rood kruis in de buurt en die man (m/v/?) harkt per dag een jaarsalaris binnen.
Dus 2000 extra agenten bij rode kruizen verdienen zichzelf 365 keer terug in één jaar tijd?

Ik zeg doen.
 
Stel. Rode kruis op rijstrook 1, max 70 op rijstrook 2. Automobilist rijdt met 130 (zo zijn ze, die kruisrijders :P) over 1. Op 2 is het druk, maar rijdt het 70. En dan een spijkermat voor de stoute automobilist.

Houdt die z'n auto keurig op 1 en brengt hij hem daar gecontroleerd tot stilstand? Of hebben automobilisten op 2 ook een probleem? Volgens mij is het een situatie die best voor kan komen. Levensgevaarlijk, zou Gijsbert Termaat zeggen.
 
Dus 2000 extra agenten bij rode kruizen verdienen zichzelf 365 keer terug in één jaar tijd?

Ik zeg doen.
Goed plan. Moeten ze wel de helft van de matrixborden een kruisje laten weergeven, anders hebben die agenten geen reet te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan