CDA wil spijkermatten bij rode kruizen

Ootomobilist is in een diepgaand watisaap gesprek bezig, rijd al een tijdje in het verkeerde vak, kijkt op. Fuck een spijkermat!! Rukt aan het stuur en ontwijkt op de ontlaste kant de matten, en rijd met de vol belaste kant op de matten. Poef !! twee banden lek, oototje rol rol, met een beetje pech niet eenzijdig, file, hulpdiensten, nog meer file aan de andere kant.
Dit was het experiment met de spijkermatten.
 
Laatst bewerkt:
je schrikt je gewoon al wel de typpus als je over die richels rijd die ze er neer leggen hoor
 
Jullie hebben vast het filmpje van vanmorgen gemist waarbij hele volksstammen langs de man van rijkswaterstaat over het verdrijvingsvak door het rode kruis reden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Jullie hebben vast het filmpje van vanmorgen gemist waarbij hele volksstammen langs de man van rijkswaterstaat over het verdrijvingsvak door het rode kruis reden?
Nee ,niet gemist ,was wat lullig idd
 
119427532_2644616252520855_2280580693255042188_n.jpg


Nee, ff serieus.

Handhaving is het toverwoord. Zodra iemand onder een rood kruis doorrijdt moet er een agent op de weg staan die het visueel kan bevestigen dat de regel wordt overtreden en dus die auto aan de kant zet voor een babbeltje en prent. Of op een andere manier het strafbare feit constateren.

Een politica die het idee opgooit om... hou je vast, een fking spijkermat neer te leggen, is zodanig niet goed bij der hoofd dat ze ongeschikt is voor haar positie. Iedereen weet dat de zogenaamde 'hogere klasse' van de samenleving (met name de rijken) behoorlijk out of touch zijn van de werkende klasse in de samenleving, en dit is nog meer bewijsmateriaal.
 
Onlangs op de A4 richting Amsterdam, alles naar 1 baantje.. denk dat er wel 100 auto's gewoon lekker door bleven rijden ondanks de rode kruizen boven de afgesloten strook.
Door dat soort Mongolen sta ik in de file..

Uiteindelijk subtiel mijn vrachtwagen half op de afgesloten baan gebracht en er kon geen hond meer langs.. let op, dit was dus in een situatie waarin de baan al honderden meters was afgesloten .
Na mijn actie ging de verdween de file en kon ik en mijn medeweggebruikers onze erg met passende snelheid vervolgen.

Ik begrijp werkelijk waar niet dat in zo een situatie er geen agent te zien is.
 
Onlangs op de A4 richting Amsterdam, alles naar 1 baantje.. denk dat er wel 100 auto's gewoon lekker door bleven rijden ondanks de rode kruizen boven de afgesloten strook.
Door dat soort Mongolen sta ik in de file..

Uiteindelijk subtiel mijn vrachtwagen half op de afgesloten baan gebracht en er kon geen hond meer langs.. let op, dit was dus in een situatie waarin de baan al honderden meters was afgesloten .
Na mijn actie ging de verdween de file en kon ik en mijn medeweggebruikers onze erg met passende snelheid vervolgen.

Ik begrijp werkelijk waar niet dat in zo een situatie er geen agent te zien is.
Dat zie je goed dat er geen agenten meer zijn.

Het hele systeem is overbelast door alle betogingen van het laatste jaar. Der gaan er teveel met pensioen wat niet aangevuld word, en agenten moeten ook op vakantie en worden ziek dus er vallen gaten, waardoor de ŕest nóg meer overbelast raakt.

Een vrijbrief dus voor knallen en andere ongein.
Waarom denk je dat er niet opgetreden werd bij de rellen in Utrecht en waar was het, den Haag?
 
Laatst bewerkt:
Ik houd er wel van als iemand eens een overdreven voorstel doet om de boel los te trekken.

In dit geval volgens mij vrij simpel: de snelweg hangt vol met cameras, maar die beelden mogen niet gebruikt worden voor het uitschrijven van boetes om een of andere reden. Als ze dat nou wel toe staan heb je meteen 100% pakkans.
 
spijkermatten hoeft niet maar zo'n 100 meter ervoor steeds hoger wordende drempel...
die IN t asfalt zitten en omhoog komen als de rijbaan afgekruist is..
 
Veel artikelen over maar ik zie zo gauw nergens een bron. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit letterlijk op deze manier geopperd is. Want wat als er voorrangsvoertuigen over die stroken moeten?

Uiteindelijk subtiel mijn vrachtwagen half op de afgesloten baan gebracht en er kon geen hond meer langs..
Ook geen hond in een voorrangsvoertuig?
 
Ach, tijdens de hoogtijdagen van de piraterij van deze eeuw stelde ene Rita voor om alle zeeschepen met Torpedo's uit te rusten. Dan vallen die spijkermatten nog best wel mee...
 
Onlangs op de A4 richting Amsterdam, alles naar 1 baantje.. denk dat er wel 100 auto's gewoon lekker door bleven rijden ondanks de rode kruizen boven de afgesloten strook.
Door dat soort Mongolen sta ik in de file..

Uiteindelijk subtiel mijn vrachtwagen half op de afgesloten baan gebracht en er kon geen hond meer langs.. let op, dit was dus in een situatie waarin de baan al honderden meters was afgesloten .
Na mijn actie ging de verdween de file en kon ik en mijn medeweggebruikers onze erg met passende snelheid vervolgen.

Ik begrijp werkelijk waar niet dat in zo een situatie er geen agent te zien is.
Ik herinner me een stukje van Wegmisbruikers waar een vrachtwagenchauffeur dat ook deed. Bij een onopvallende politieauto :').

Ik snap je ergernis, maar toch... Zelf ben je net zo fout door half op een afgesloten rijstrook te gaan rijden. Als alles plots toch stilstaat en de brandweer moet er even langs sta je lomp in de weg.

Als je graag wegen blokkeert met een vrachtwagen kun je wel op een botsabsorber gaan rijden. Dan mag het :+
 
Spijkermatten die gaan er niet komen!
Op plaatsen waar ze veel beter tot hun recht zouden komen daar zijn ze ook afgewezen.
Dan heb ik 't over opritten op de snelweg om spookrijders te voorkomen.
Op deze plek zou het heel zinnig kunnen zijn om voertuigen die de verkeerde kant op gaan tot stoppen te dwingen.
Maar ook hier is deze oplossing niet ingevoerd kunnen worden.
 
spijkermatten hoeft niet maar zo'n 100 meter ervoor steeds hoger wordende drempel...
die IN t asfalt zitten en omhoog komen als de rijbaan afgekruist is..
Dan zou je dus het volledige snelwegnet met signalering (dat is nogal wat) moeten vervangen door een wegdek voorzien van variabele "bultbaarheid". Ik weet weinig van wegenbouw maar ik gok dat de gemiddelde strekkende meter snelweg daar zo maar eens een factor honderd duurder van zou worden, zeker als je onderhoud/storingen/slijtage meerekent met de investering. Hahaha... Dat is best wel een goede grap.
 
Ik houd er wel van als iemand eens een overdreven voorstel doet om de boel los te trekken.

In dit geval volgens mij vrij simpel: de snelweg hangt vol met cameras, maar die beelden mogen niet gebruikt worden voor het uitschrijven van boetes om een of andere reden. Als ze dat nou wel toe staan heb je meteen 100% pakkans.

Gewoon flitsen/ foto maken als ware het door rood rijden. (Dat is eigenlijk ook zo)
Waarom mag dat niet of doen ze dat niet?
 
Gewoon flitsen/ foto maken als ware het door rood rijden. (Dat is eigenlijk ook zo)
Waarom mag dat niet of doen ze dat niet?
Het heeft er iets mee te maken dat de beelden van origine niet bedoeld zijn om bekeuringen mee uit te delen. Daarmee mag je ze (schijnbaar) niet opeens gebruiken om boetes uit te delen. Daar komt bij dat die cameras van rijkswaterstaat zijn, maar bijv flitspalen zijn van politie/justitie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan