CDI en Bobine aansluiting motorscooter

WillemC

Rookie
25 aug 2010
2
0
Kaatsheuvel
Hallo,

de reden dat ik hulp nodig heb is vanwege het vervangen van een CDI unit op een 125cc AC skipper. De scooter liep niet goed en zelfs achteruit, toen zag ik dat er een 50cc CDI opzat, deze heb ik vervangen voor een 125cc orginele CDI en bobine unit. Echter zit bij de 50cc de bobine en cdi in een geheel, dit is bij een 125cc niet het geval.
De aansluitingen van de kabel worden dan een klein probleem, ik heb de goede kleuren uitgezocht en die zijn correct aangesloten, echter weet ik niet welke kabel er vanaf de CDI naar de Bobine moet?
Zou iemand even kunnen kijken wat er allemaal verkeerd zit?
foto:
http://i37.tinypic.com/5047eb.jpg

die blauwe kabel komt van het contactslot af..de rode loopt naar de bobine, dit werkte echter zo niet..

Zou iemand mij aub kunnen helpen?

MVG Willem
 
Laatst bewerkt:
Skipper%20model.jpg


Volgens de schema hierboven de paarse draad, dit zou overeenkomen met de rode draad op je afbeelding(?).

Meerdere (Piaggio) schema's kun je hier vinden.
 
Op mijn foto kun je zien dat de CDI niet was aangeschoeft op het scooterframe, dat tekentje geeft volgens mij aan dat de Ignition Control Unit (CDI) , een massa nodig heeft?
 
Ben geen elektrotechnicus, volgens mij zorgt de witte draad in de afbeelding voor massa (aarding?).

In je foto heeft de je CDI meerdere aansluitpunten, die niet in de schema worden vermeld.
Meestal zijn de schema's gedetailleerder, waarbij de ongebruikte aansluitingen ook worden weergegeven.

full



Zoals je ziet heb je de witte, bruine en rode draden op een andere aansluiting dan de schema.

Wat voor info wordt binnen de blauwe lijnen vermeld?
Waar dient de stekker/aansluiting (blauw pijl) voor?
Wat is het vermelde onderdeelnr. van de CDI?

Je aansluiting komt overeen met de schema van de 2takt.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan