Cees Cornwall

Cees zijn jongensdroom was een Porche 911 SC
dus op een gegeven moment zegt hij'' kom Ed we gaan naar Purmerend, xD boven de 230 werd ik bang...ramen gaan bol staan, en de motor maakt lawaai, die ramen, dat zal ik nooit meer vergeten...en dat geluid. Cees zijn jongensdroom :-)
Niet lang trouwens, er moest een hoop aan gebeuren, daarna werd het een BMW 320i, Een gele BMW waarmee hij in 18 uur naar Joegoslavië reed
Maar Cees is vw freak, i know :P
 
Laatst bewerkt:
Cees had Michelin banden, hij werd gesponsored, TV2 achter en TV2 voor, wat was nou de samenstelling van deze twee regenbanden? De banden leken op drop, zachte drop :-) en hard dat ze gingen op Assen met die banden, Mile Paijc en Cees
 
Cees heeft die Turbo gehad, en er daadwerkelijk mee geracet, helaas was het inlaatsysteem niet betrouwbaar
 
Een geheim.

Cees was gek op Titanium, alle onderdelen van titanium op zijn racer en eerste V-Max 1985 komen van een BO-105 Helicopter VS
Een bak vol Titanium, en moeren verzilverd, wtf?
 
Cees zijn voorbeeld: Jarno Sarinnen en Cal Rayborne
Cal Rayborne was on of the first drivers who contact VS
early 70'' samen met Yvon Du Hamel, '' King'' Kenny Roberts
interessant is om die mensen nog eens te spreken, Cal Rayborn is niet meer trouwens
 
Laatst bewerkt:
Cees was de eerste die het belang van Titanium klepveren in zag, via Ferrari, dat '' floating issue '' boven een bepaald rpm Cees heeft dat van Ferrari engineers overgenomen, veel contact toentertijd met Ferrari en Cees :-)
 
kan iemand zich nog herinneren, de zes uren race, met Honda en Kawasaki team, fabrieksteams ..George couldrier en Alain chenoux,
Cees is toen derde geworden als ik me niet vergis, beide teams kwamen kijken naar een non-fabric motorfiets, 118 hp toentertijd
Fabrieksteam Kawasaki France kwam kijken bij Cees :-)
 
Laatst bewerkt:
Nu hoor je dat F1 team klagen over zand op de baan...Vroeger heb ik mijn vader daar nooit over gehoord, alleen over de windrichting ^^
 
Gewicht Z1R

ik was nog jong, Cees had een Ford Transit, daar ging zijn racer in en andere dingen, op een gegeven moment zei pa help me even met een blok tillen van de Transit naar de Schuur, xD Ik heb mezelf de tyfus getild :-)lange steeg naar nr 46 :D
 
GTI en Z1R Sinergy

Zandvoort..geen idee wanneer maar het was op een Zaterdag, Cees met zijn VW GTI en een Aanhanger met zijn racer erop, xD Cees ging langs het Noordzeekanaal, Beverwijk, 210 km/u,Ik keek hem aan...hij glimlachte, bij Assendelft kwam de rook van de remmen , wtf?
 
Laatst bewerkt:
Cees zijn Racer...Z1R Based frame, versterkt, Balhoofd vera
 

Bijlagen

  • cees_cornwall_zandvoort_1983.jpg
    cees_cornwall_zandvoort_1983.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 29
Z1R Configuratiecam

Versterkt Frame, Balhoofd 1% terug, Cilinderkop Bewerkt door Phil Manzano, Koud hand gesmede Aluminium zuigers high cam, öhlins dempers, Lockheed Brakes eerste generatie, Brembo #3 later, Titanium klepveren en zittingen,verlengde en verstevigde achtervork, Cees heef
 
Dat was een eddy Lawson, Zijn Z1R was een ander verhaal. en Zijn zxr1100 was zijn laatste? Was het een zxr? Cees had hem net...testen op Zandvoort en verschrikkelijk ongeluk bos uit, Dat was de issue dat Cees stopte
Ik heb die machine gezien, zag er niet uit :(
 
Z1R Configuratiecam

Versterkt Frame, Balhoofd 1% terug, Cilinderkop Bewerkt door Phil Manzano, Koud hand gesmede Aluminium zuigers high cam, öhlins dempers, Lockheed Brakes eerste generatie, Brembo #3 later, Titanium klepveren en zittingen,verlengde en verstevigde achtervork, Cees heef
 
Dat was een eddy Lawson, Zijn Z1R was een ander verhaal. en Zijn zxr1100 was zijn laatste? Was het een zxr? Cees had hem net...testen op Zandvoort en verschrikkelijk ongeluk bos uit, Dat was de issue dat Cees stopte
Ik heb die machine gezien, zag er niet uit :(
Dat was een gpz1000rx.
Ik reed er vlak achter en Cees zat net achter Gerard Flameling.
 
Reinier, ja inderdaad, was een teamgenoot van mij in 1987, zijn vrouw Gusta is al een tijd geleden overleden en hij zelf is van de aardbodem verdwenen.
Alleen reed hij bij Johan op een GSXR750.
Hij heeft ook een FZR750 gehad, in 1988, maar wat ik wel vreemd vond dat dat ding zo snel de hoek uit trok en dat hij maar 5 versnellingen hadO-)
FZR1000 blok erin,was 5 bak?
 
Reinier, ja inderdaad, was een teamgenoot van mij in 1987, zijn vrouw Gusta is al een tijd geleden overleden en hij zelf is van de aardbodem verdwenen.
Alleen reed hij bij Johan op een GSXR750.
Hij heeft ook een FZR750 gehad, in 1988, maar wat ik wel vreemd vond dat dat ding zo snel de hoek uit trok en dat hij maar 5 versnellingen hadO-)
295E03B0-57AE-443C-8435-47F6934FF77C.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan