Centaurs says hi

Centaurs

Rookie
11 jul 2011
7
0
Vlaardingen
Hallo,

Nou, laat ik mij dan ook maar even voorstellen, mijn naam is Jolanda en ben 30 jaartje jong (al voel ik mij al oud tussen alle twintigers)

Ik lees al jaren met jullie mee, over handige tips, maar ook jullie ervaringen, dus tijd om eens aan te melden

Even mijn motor verleden/ ervaringen, voor de mensen die het leuk vinden om te lezen.
Als je geen interesse heb in het verhaal hier een kort overzicht wat ik heb gereden:
Yamaha Diversion 600 (The Diff)
Suzuki GSX600R
Kawasaki ZZR600
Nu: motorloos, maar zoekende

Op mijn 21ste heb ik in 4 weken tijd (vakantie) mijn A gehaald en heb ik de eerst betaalbare motor die op mijn pad kwam gekocht, het werd een Yamaha Diversion 600 uit ’92. Ik was zo trots als een pauw op mijn motor dat hij een naam kreeg “The Diff’’
Ik reed veel woonwerk en een jaar na aankoop op een koude voorjaarsdag stuurde ik een bocht in en ik kreeg het stuur niet meer recht. Gelukkig heb ik hem met veel moeite rechtop kunnen houden en toen zag ik tot mijn verbazing dat mijn contact met sleutelbos was verdwenen, deze bevond zich nu tussen met kuip en mijn voorvork. Ik kon hem nog terug duwen, in z’n twee met in een hand de sleu-telbos vast houdend, ben ik naar mijn werk gereden.
De twee 30 cm lange bouten waren dus eruit getrild, “tja mevrouw dat hebben wij nog nooit eerder gezien”, ze waren gelukkig op voorraad en het euvel was verholpen. Mijn eerste schuiver was op een weg die net geasfalteerd was met nieuwe witte strepen. Ik zag het verkeerslicht op oranje springen en had zo iets van gasssss. Tot ik in mijn ooghoek een #^%$# flitspaal zag en probeerde te remmen. Fout ik had de rem nog maar net aangeraakt en daar ging ik met The Diff. Schade: kuip kapot, stuur krom en blauwe plekken (had een goed pak aan) Tja, met een scheef stuur naar huis gereden en de schade hersteld.

In 2005 heb ik door The Diff mijn vriend ontmoet, hij ging mij helpen met de uitlaat die vervangen moest worden en van het een komt het ander en nu wonen wij al 6 jaar samen. Onder tussen had The Diff al ruim de 100.000 km gepasseerd.
Hij was onverwoestbaar en ik vond het gewoon zielig om hem te verkopen, maar het was tijd voor The Diff om te gaan. (hij heeft nog een tijdje als pekelmotor naast de andere motoren de functioneert, in 2007 is hij verkocht)

In 2006 heb ik een splinter nieuwe Suzuki GSX 600 F gekocht, met een Devil demper kwam de F een beetje tot leven, helaas vond iemand anders hem ook mooi en heeft hem zonder mijn toestemming meegenomen. Ik heb er 6 maanden van mogen genieten.

Hierna kwam er een ZZR600 op mijn pad, mijn vriend heeft hem helemaal opgeknapt en gekieteld, wat een heerlijke motor. Op een avond/nacht hadden wij zin om te rijden/scheuren (vriend had toen ook een ZZR600) in een bocht voelde ik de achterkant van mijn motor zwabberen en ik dacht aan een lekke band, maar nee, de olie aftapbout was er uit en de olie was er dus uitgelopen, de achterband en de hele onderkant van motor van zwart van de olie, #$%# wat nu.(01:00 uur)
Nou, vriend is naar huis gereden, de olie van zijn ZZR600 opgevangen en met de olie aftapbout weer terug gereden met The Diff langs een tankstation (die tot 02:00 uur open was) daar een paar liter olie gehaald en de bout weer in de ZZR gestopt olie erin en hij deed het weer. (bij een tankstation de meeste olie verwijderd met papier) Het was weer een unieke ervaring, niet voor herhaling vatbaar.
Maar dan, zet je je motor veilig aan een lantaarn paal, kom je terug, ga je erg aan je zelf twijfelen, maar dan weet je het zeker hier stond mijn motor(2009)
Nu, was ik het zat, even geen motor meer voor mij.

Tja, 3 jaar verder, is het toch weer gaan kribbelen, mij oog is gevallen op de ZX9r deze spreekt mij het meeste aan, nu is het zoeken begonnen, dus binnenkort hoop ik een mooie foto van mijn motor hier te plaatsen.

Tja, dan ga je op een TL1000r een proefritmaken en dan ben je verkocht, nu staat er dus een TL1000r in de scheur.

Sorry het is een lang verhaal geworden.

Groetjes,
Jolanda
 
Laatst bewerkt:
:W Jolanda
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.

full


Vlaardingen (en omstreken) *deel 22*

Maassluis Topic Deeltje 20!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan