Centenial TT Assen 18 en 19 september

954RR

Die hard MF'er
19 jan 2004
333
50
Wijk bij Duurstede
Zijn er mensen die eerder al naar de centenial tt zijn geweest?
Ik wil graag weten wat ik kan verwachten daar ter plaatse, oftewel is het zo druk dat je eten en drinken voor de hele dag mee moet nemen omdat het anders landjepik is?
Of kun je gemakkelijk verpaatsen daar.

Welke verkeersdrukte kan ik verwachten? Ik ga namelijk met de auto omdat mijn vader meegaat, ik zie de beste man van 70 toch niet achterop een fireblade zitten :)
 
Goede vragen, antwoord niet mogelijk. Is namelijk de eerste Centennial TT, althans: sinds jaren. Hoe de drukte e.d. gaat zijn is dus nog afwachten.

Zelf weet ik niet of ik aanwezig ga zijn, hoop het wel.
 
Ik verwacht zelf geen drukte zoals bij de TT, wellicht eerder zoals bij het WSBK.
Ikzelf ben ook zeer benieuwd, helaas geen Honda NSR500 maar wel een Cagiva 500.
We zullen het wel zien over een weekje ;)
 
In 1998 ook naar de centenial TT geweest en het was super. Heb hier nog een vidio box van 3 vidios van en ze zijn me meer waard dan dat ik er voor heb betaald. Ja ik kijk dus uit naar het volgend weekend en in het bijzonder om de suzuki RG 500 weer te zien rijden. Voor mij de mooiste race machine ooit. En het schijnd dat er toch wel redelijk veel van die RG suzuki`s aanwezig zijn.
 
Voor de mensen met een Racing-Underground account: als je 'Multi Cylinder Magic' download wordt er zo'n 10 minuten aandacht besteed aan de rijdersparade die gehouden werd tere van de 70ste Dutch TT. Prachtige beelden! Hopelijk wordt a.s. weekend dus ook zoiets! :)
 
Hmm,heb de site bekeken en vindt de toegangsprijs redelijk hoog,ik weet niet wat je er allemaal voor krijgt aangezien de info voornamelijk uit tekst bestaat.
Is natuurlijk niet vreemd aangezien de vorige editie in 1998 was en daar waarschijnlijk niet veel beeldmateriaal van is.
Moet er ook een stevig eindje voor rijden en het weer idd,even afwachten dus.
 
@ J ori A Wat een gaaf filmpje, vooral van de Honda 6 250cc.

Dan krijg je wel zin om naar Assen te gaan volgende week.
Ik verwacht toch niet meer dan 15.000 man, de prijs is wel erg hoog.
 
Laatst bewerkt:
Hmm,heb de site bekeken en vindt de toegangsprijs redelijk hoog,ik weet niet wat je er allemaal voor krijgt aangezien de info voornamelijk uit tekst bestaat.
Is natuurlijk niet vreemd aangezien de vorige editie in 1998 was en daar waarschijnlijk niet veel beeldmateriaal van is.
Moet er ook een stevig eindje voor rijden en het weer idd,even afwachten dus.

Kijk eens naar de namen die er mee doen in alle klassen ;)
Die paar euro's voor een stukje geschiedenis die je er voor terug krijgt.....
 
Kijk eens naar de namen die er mee doen in alle klassen ;)
Die paar euro's voor een stukje geschiedenis die je er voor terug krijgt.....
Tsja, ''die paar euro's'' hoeft niet voor iedereen zomaar even ''een paar euro's'' te zijn.

Kan me de twijfel van sommige mensen wel voorstellen. Het is en blijft €40,- en die kan ook zeer goed voor andere dingen besteed worden. Naast het WSBK, de TT en dan nu de Centennial kan ik me voorstellen dat sommigen het gevoel hebben dat ze teveel geld naar Assen brengen.

Bijkomend is dat het het eerste jaar is van de Centennial (afgezien van 1998). Ik heb begrepen dat het de bedoeling is om er een jaarlijks terugkerend fenomeen van te maken? Dan heb ik zo'n vermoeden dat een hoop mensen afwachten tot volgend jaar, om eerst maar eens wat beelden e.d. te bekijken van dit jaar en om het TT bestuur de mogelijkheid te geven enkele kinderziektes (die je toch altijd hebt bij nieuwe projecten) te verbeteren.

Ook het weer is een grote factor.

We zullen het moeten afwachten. Ik hoop aanwezig te kunnen zijn. Jammer dat mijn OV-kaart pas op 1 oktober ingaat, dan was de reis naar Assen sowieso gratis. :+
 
Het zijn niet een paar euro's. Behalve entree kosten moet je er ook de heen en terug reis bijrekenen. En wat warms te eten en drinken is ook nooit weg. Dan zit ik toch al 100 euro te denken. En dan ben ik nog alleen.

J ori A is me net voor.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn niet een paar euro's. Behalve entree kosten moet je er ook de heen en terug reis bijrekenen. En wat warms te eten en drinken is ook nooit weg. Dan zit ik toch al 100 euro te denken. En dan ben ik nog alleen.

J ori A is me net voor.

En ik zit niet met kosten?
Ik denk niet dat we moeten gaan keuvelen over prijzen, maar reacties als "was ik nu toch maar gegaan" zijn na het gebeuren ook niet van de lucht.
Nu is het iets duurder, tijdens het IDM wilde ook niemand 18 euro lappen plus de rest.
Ik snap de twijfel soms niet of je gaat of je gaat niet dat wispelturige zit niemand op te wachten. En afschuiven op het weer, zwak excuus je bent fan of je bent het niet.
 
Hmm,heb de site bekeken en vindt de toegangsprijs redelijk hoog,ik weet niet wat je er allemaal voor krijgt aangezien de info voornamelijk uit tekst bestaat.
Is natuurlijk niet vreemd aangezien de vorige editie in 1998 was en daar waarschijnlijk niet veel beeldmateriaal van is.
Moet er ook een stevig eindje voor rijden en het weer idd,even afwachten dus.
Toegansprijs is zeker hoog,deze prijs zou meer voor de 2 dagen moeten zijn dat dit evenement duurt.Je krijgt er wat wat voor,zeker de +40 jaar garde onder ons die een deel van de rijders hebben zien racen...o.a Spencer :}
Ben toch aan het twijfelen,week erop is er ook nog een ONK.
 
Laatst bewerkt:
En ik zit niet met kosten?
Ik denk niet dat we moeten gaan keuvelen over prijzen, maar reacties als "was ik nu toch maar gegaan" zijn na het gebeuren ook niet van de lucht.
Nu is het iets duurder, tijdens het IDM wilde ook niemand 18 euro lappen plus de rest.
Ik snap de twijfel soms niet of je gaat of je gaat niet dat wispelturige zit niemand op te wachten. En afschuiven op het weer, zwak excuus je bent fan of je bent het niet.

Ben ik niet met je eens.
Ik ben vandaag ook niet naar de MFMM gegaan ivm het weer.
Motorrijden doe ik voor de lol en niet om een nat pak te halen,soms is het niet anders maar als ik een keuze heb doe ik het niet.
Verder zijn regendagen op een circuit nou niet de mooiste en ik denk zeker bij dit evenement waar met (denk ik)kostbare klassiekers wordt gereden.

Al met al wacht ik even af,ben dit jaar ook al 4x naar Assen geweest.
 
Toegansprijs is zeker hoog,deze prijs zou meer voor de 2 dagen moeten zijn dat dit evenement duurt.Je krijgt er wat wat voor,zeker de +40 jaar garde onder ons die een deel van de rijders hebben zien racen...o.a Spencer :}
Ben toch aan het twijfelen,week erop is er ook nog een ONK.


Klopt,bij goed weer(heb je hem weer)ga ik hier ook nog naar toe.
 
Ben ik niet met je eens.
Ik ben vandaag ook niet naar de MFMM gegaan ivm het weer.
Motorrijden doe ik voor de lol en niet om een nat pak te halen,soms is het niet anders maar als ik een keuze heb doe ik het niet.
Verder zijn regendagen op een circuit nou niet de mooiste en ik denk zeker bij dit evenement waar met (denk ik)kostbare klassiekers wordt gereden.

Al met al wacht ik even af,ben dit jaar ook al 4x naar Assen geweest.

De rijders denken er vast anders over, mij hoor je niet klagen als er wat water valt. Wat mij betreft word het zeikenat tijdens de laatste ONK ( Motoren, regen weer wat anders dan droog, zon.
Ik fotografeer ook voor mijn plezier en dat plezier word er niet minder om tijdens een flinke hoosbui. Laat maar vallen al dat water ik vind het een positieve toevoeging en is weer eens wat anders. Enkel tijdens de eerste ONK hebben we regen gehad ( ONK's op Assen wel te verstaan )
 
Inderdaad wat prijzig als je het vergelijkt met de Classics in Franchorchamps voor drie dagen. Zijn er hier ook mogelijkheden om gewoon door de pits te wandelen zoals in Belgie?
 
Is het daar lekker druk of kun je er een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Ben er bang voor met zulke entreeprijzen. Ik vindt kaarten van € 45,- p/st. aan de kassa belachelijk duur... B|
Daar schrok ik wel even van (had er nog niet naar gezocht oid) dat is duurder als de TT!
Vraag me wel af wat je daar allemaal voor terug krijgt, of vraagt Freddie Spencer zoveel startgeld :+

Het blijft natuurlijk wel gewoon een optocht van oude en klassieke motoren, het gaat nergens om, van de site: "Winnaar is diegene die het meest constant de ronden aflegt." Je zou denken dat het allemaal liefhebbers zijn die graag voor niks een paar rondjes gaan rijden (als ik een dagje op het circuit wil rijden ben ik minstens € 180,- kwijt)

TT-Circuit 2 dagen afhuren is met € 20.000,- p/dag wel betaald.
Mochten er 10.000 betalende bezoekers komen op de racedag dan betekend dat zo'n € 400.000,-
Krijg een beetje het gevoel dat iemand er een flink slaatje uit wil slaan.

Ben benieuwd wat we allemaal te zien gaan krijgen voor al dat geld, van de site wordt je niet veel wijzer.
In ieder geval een pitwalk van een uur en een pauze van een uur...

Sorry hoor, ik probeer niet negatief te zijn, maar realistisch
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen die eerder al naar de centenial tt zijn geweest?

Ben daar in 1998 ook geweest. Drukte hoef je niet bang voor te zijn. Lag daar de eerste dag op de grasheuvel bij de Ramshoek alleen met mijn hond. Was wel leuk om de motoren van het stadscentrum richting circuit te zien rijden. Volgens mij was de prijs toen 15 of 20 gulden, heb de kaartjes nog ergens liggen. Volgens mij gaat het nu inderdaad om de euro i.p.v. nostalgie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan