Centraal BMW K100rs topic

RoadWarrior

MF'er
5 jul 2006
96
0
Hallo, is er al een dergelijk centraal topic ?
Ik kon em in ieder geval niet vinden dusse..
(En anders gaat er maar een slotje op)

Ik ben sinds afgelopen zaterdag zelf in bezit van een BMW K100rs uit 1985.

Dus ik zou zeggen laat zien die fietsen, laat horen die ervaringen en tips !

:] :W
 
Zal effe een plaatje plaatsen, dit is em dus:

full
 
Gemaakt waar (en ook door, trouwens) ik hem gekocht heb inderdaad.
Handelaar in Almere...
 
De verkoper, mijn 1100RS komt daar ook vandaan....

binnen 200 kilometer de kruiskoppeling kapot...zag ik niet aankomen en kon hij ook niet weten. Ik had ook niets in te brengen gehad (en had dat ook niet gedaan) als hij had gezegt.."helaas/pindakaas"
Toch kon ik zo een hele cardanklok met volledige inhoud en kruiskoppeling zo op komen halen....
 
Hoi,
Ik zit eraan te denken om zo'n RS te kopen.
Maar ik ben tot nu toe alleen sportmotoren gewend.... GSXR enzo...
Nu zal ik zeker wel een proefrit maken tzt, maar mijn vraag is: hoe bevalt het sturen? Het remmen, Het accelereren?
En: hoe voelt alles aan: daagt íe je uit, zoals mijn GSXR Fighter bijv.?
Een ander alternatief voor mij is een RT, maar daar stel ik me dezelfde vragen bij.... misschien heb jij (of jullie) daar ervaring mee?

Gr. SoeF!
 
Tja k100rs, ook mijn nieuwe liefde. Eerst met weinig respect voor een drol gekocht aug 2005. Nu heb ik er al 8000km meergereden. Met de Srad 900km circuit km's.
Weet je het k-ding heeft zijn eigen(wijze)charmes.
Ik vind het K-ding: "youngh-timer", retro, darth fader, starwars.

Hoe het rijdt? Naar de Alpen heb ik de Srad alleen maar 50km gemist. Dat was op de "Schwarzwald Hog-alpstrasse" tijdens Argentinië/Duistland.
Maar wil ik 'm snel rijden dan vraagt dat meer van de rijkunsten als op de SRAD.
ff plaatje van mijn K-ding.
full

 
Hee hallo, (bijna)mede-k-ers..

Ik heb nog absoluut geen spijt van mijn aanschaf, hoewel het natuurlijk wel wat anders is dan mijn vorige (stuur-) fiets; de SV.
Maar ja, die was ook weer heel wat anders dan de dragstar 1100 die ik daarvoor had. Wat ik wil zeggen is dat je elke motor (type) op zijn eigen waarde moet inschatten, en moet berijden met de functionaliteit die bij het type hoort.
In ieder geval eens even gaan proberen, of proefrijden ofzo, om te kijken of je het wat vind.

Had overigens wel een defecte bobine gisteren, dus dat was wat minder... '(
Maar ja, deze was snel vervangen dus hij gaat alweer. (alleen 160 euro lichter '( )

@Marrcel; ziet er goed uit ! Voor mij zijn deze ktjes inderdaad een soort cult -retro motoren aan het worden; ik ga ze steeds mooier vinden. Je hebt er overigens een mooie onderkuip opzitten !! :} :9~
Zat die er al onder ?

Beemergroet!
 
Onderkuip en kuip verbreders (boven spiegels) zijn van Fritz Scherb. Deze zaten eral op. Ik vind deze onderkuip praktischer dan van BMW. Het beschermt het blok. Kweenie of dat nog verkrijgbaar is. Vast niet. :?

He kale, ik heb op de site van Bert jou net een tip gegeven over loodvrij.

160 euri voor bobine?? :r
Dat adresje in Almere was ik voor twee bobines 35 euri kwijt. Gewoon ff bellen. Hij stuurt het gewoon in vertouwen op met een gironummer erbij. Echt klasse, ze bestaan nog. De mensen die deze hobby leuk houden *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik vind die onderkuip errug mooi staan !
Kzal eens op het net gaan speuren of ik iets dergelijks op kan duikelen... ;)

Hmm, dan heb ik wel veel betaald, maar ja. Ik gebruik hem dagelijks voor woon-werk, en zat dus op het moment even omhoog. Dan moet je wat he, als het dezelfde dag in orde wilt hebben....
Volgende keer maar even kijken of ik dat anders kan regelen...
Je bedoeld met Almere De Hobbyist ?

Thanx voor de tips betreffende de benzine !
*D
 
De hobbyist vind ik erg duur. Marktplaats rules. Zoek gewoon op k100. Gister nog een koni achterdemper voor 70 euri, das leuk. Dat was in Lijnden, ook dichtbij voor jouw. Ow dat adres in almere = Veerman. Daar heb jij je brommert toch gekocht of nie?

Het zou juist wel weer kunnen dat de hobbyist wel zo'n onderkuip heeft. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Ik heb hier op MF wel eens gelezen in een topic "K100 ander kleurtje" ofzo dat iemand een onderkuip in engeland bestelde. Ik kan me voorstellen dat die originele wel goed te verkrijgen zijn. Die blijft meestal heel bij schademotoren. Gewoon zoeken.
 
Hoi mensen,

Mooie fietsen die k 100 rs.. Ik zelf ben al een tijd aan het kijken naar een k1100 RS.. wat zijn nu de feitelijke verschillen tussen die 2 (behalve een iets groter blok) :Y


Bedankt voor de info :)


Stan
 
Hoi mensen,

Mooie fietsen die k 100 rs.. Ik zelf ben al een tijd aan het kijken naar een k1100 RS.. wat zijn nu de feitelijke verschillen tussen die 2 (behalve een iets groter blok) :Y


Bedankt voor de info :)


Stan

98 mille op een K1100RS gereden en toch terug naar een K100RS16V.
Waarom??? Passie, liefde enz. En vooral : betrouwbaarheid, het leuke geluid van de 16 kleppen en vooral .... geen ABS meer. Wat een luxe, remmen, slippen, schuiven wat je zelf wil....(oh ja...'k heb wel 11 jaar competitie trial achter de rug dus van van slippen, schuiven enz..liefst eerst onder begeleiding oefenen hoor). :Y
 
Sorry, dikke vingerprobleem. 2 x gepost ;(

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/425654/5d86af0f1ecb4c4f843bf6764079e910 (3209770994392f757c515a.jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan