[Centraal] Het grote rijlessers topic >> Deel 26 <<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi!

Ook ik zit in de winterstop, en mag 6 januari pas weer opstappen. Wel mijn theorie gehaald, dus het was niet helemaal verloren motor-tijd! Op dit moment trouwens 9 lesuren achter de rug.

Wesley
Theorie: 23-12-2008
AVB: jan/feb 2008
AVD: NNB
Lesmotor: Honda 500-nog-iets, hij is zwart
Rijschool: Verkeersschool Falke

Hey!
Daar zit ik ook :W !
Wat vind je van Monique? Heb nu 7 lessen gehad (eerste vijf(!!) op de kleine) dus ben nog druk aan het oefenen op de pionnetjes.... Hoe sta jij ervoor? *:)
 
Laatst bewerkt:
Hey!
Daar zit ik ook :W !
Wat vind je van Monique? Heb nu 7 lessen gehad (eerste vijf(!!) op de kleine) dus ben nog druk aan het oefenen op de pionnetjes.... Hoe sta jij ervoor? *:)

Hoi!
Wat toevallig :)

Ik vind haar wel goed lesgeven, er ontgaat haar heel weinig. Ook in het donker zien dat ik mijn voetrem niet gebruik, terwijl ik toch een mooie schijnbeweging ernaar deed op het laatste moment.. Respect.

Waarom ben je op de kleine motor begonnen?
Ik heb alleen nog kleine slalom, alle stops en uitwijk gedaan. Ik moet er dus nog aardig wat! Heb jij ze allemaal al een keer gedaan?
 
Dan ben je al best wel redelijke ver, de kleine slalom is verplicht, net zoals de noodstop, precisiestop krijg je bijna altijd. Uitwijkoefening is ook verplicht, dus alleen nog de snelle slalom en een paar langzame oefeningetjes dan ben je er :P
 
Appeltje eitje, als je 't zo bekijkt! haha

Wel gehoord dat het achtje ook nog wel wat oefening vereist, maar ja dat is met alles. Uiteindelijk zal ik ze toch allemaal moeten kunnen!
 
Beste Lessers. Misschien een nutteloze mededeling... _O- Al het geld wat je in het motor-rijbewijs stopt is het dubbel en dwars waard.. Als je geslaagd bent... zelf rijden zonder oortje waar je maar naartoe wilt... GODDELIJK :9~
(vdaag voor het eerst zelfstandig gereden met mn oude brik heeeerlijk!! :9)
 
Ik hoop direct na 13 jan hetzelfde te kunnen zeggen! (anders is het wel zonde, inclusief een volledige uitrusting, alle lessen en een paar examens zit ik toch boven de 2000 ) Overigens denk ik dat de instructeurs veel te veel verdienen, niet normaal zo vaak als die op vakantie gaan... En ik ondertussen maar een beetje kijken en dromen...
 
Ik hoop direct na 13 jan hetzelfde te kunnen zeggen! (anders is het wel zonde, inclusief een volledige uitrusting, alle lessen en een paar examens zit ik toch boven de 2000 ) Overigens denk ik dat de instructeurs veel te veel verdienen, niet normaal zo vaak als die op vakantie gaan... En ik ondertussen maar een beetje kijken en dromen...

100% mee eens, die instructeur van mij, heeft een huis in spanje en gaat er minimaal 1 keer per maand heen! en ik maar sparen sparen sparen, met me bijbaantje, en dan ook nog zo'n mega laag minimum uur loon voor een 18 jarige dat ik verdien. en ja hoor, het uurtje is voorbij: dat is dan 40 euro :+
 
Beste Lessers. Misschien een nutteloze mededeling... _O- Al het geld wat je in het motor-rijbewijs stopt is het dubbel en dwars waard.. Als je geslaagd bent... zelf rijden zonder oortje waar je maar naartoe wilt... GODDELIJK :9~
(vdaag voor het eerst zelfstandig gereden met mn oude brik heeeerlijk!! :9)
Lijkt me helemaal geweldig! *O*

Ik heb nog een vraagje voor de lessers hier. Ik heb nu 9 lessen(4 op de lichte en 5 op de zware lesmotor) gehad en alle avb oefeningen 1 keer gedaan behalve de precisiestop. Ik moet ook de noodstop en langzame slalom nog een keer op de honda doen omdat ik die alleen op de 250 heb gedaan. De snelle oefeningen gaan goed, de langzame oefeningen ook. Ik had alleen wat moeite met het achtje. Nu moet ik alles nog een keer gaan doen maar ik denk dat dat geen 10 lessen hoeft te duren.

Hoe ging dat bij jullie voor je avb? Hoeveel lessen had je nog nodig voor het examen na alle avb oefeningen 1 keer gedaan te hebben?
 
Hoi!
Wat toevallig :)

Ik vind haar wel goed lesgeven, er ontgaat haar heel weinig. Ook in het donker zien dat ik mijn voetrem niet gebruik, terwijl ik toch een mooie schijnbeweging ernaar deed op het laatste moment.. Respect.

Waarom ben je op de kleine motor begonnen?
Ik heb alleen nog kleine slalom, alle stops en uitwijk gedaan. Ik moet er dus nog aardig wat! Heb jij ze allemaal al een keer gedaan?

Omdat ik zelf nogal klein/niet sterk ben, ben ik begonnen op de kleine motor, om het gevoel alvast goed te krijgen. Kan je vertellen: Het verschil tussen langzame slalom op 250 of 500 is groot!
Langzame slalom ben ik dus weer opnieuw aan het leren. De stops daarentegen gaan erg goed, net als de snelle slalom, en volgende les ga ik leren uitwijken.... En heb ook beginnetjes gemaakt aan halve draai en achtje, maar daar ben ik nog niet mee uit de voeten... :]

Nu alweer zin in de negende... Maar tis wel errug koud haha!
 
@ EGeen.. ik heb hetzelfde hoor!
Heb m'n derde les op de weg op 6 januari.. heb al wel stiekem ff op de oprit op mn GS gereden!
Grote verleiding om ff de weg op te gaan, maar ja.. geen helm, geen verzekering en ook geen rijbewijs dus maar niet gedaan haha! Wij gaan ongeveer gelijk op dus qua lessen, weet jij al wanneer je af mag rijden? Ik 26 januari, brr

@ W. Haha, dus toch stiekum even hea haha!, maar kan me indenken dat er een enorme zelfbeheersing voor nodig is om toch niet even een paar honderd meter verder te rijden en gas iets open te gooien.

26 Januari dat schiet wel op! hoop dat ik ook zo lekker snel ben... :P. Ik weet nog niet hoe en wat met het afrijden. Wacht eerst even het hoe en wel van de eerste lessen af. Die kosten voor examen liegen er niet om helaas ;(.. Valt me op dat er wel erg veel belijningen en putten in het wegdek zitten haha. (en dat ik nu geen zomerhandschoenen meer aan moet hebben)
 
Lijkt me helemaal geweldig! *O*

Ik heb nog een vraagje voor de lessers hier. Ik heb nu 9 lessen(4 op de lichte en 5 op de zware lesmotor) gehad en alle avb oefeningen 1 keer gedaan behalve de precisiestop. Ik moet ook de noodstop en langzame slalom nog een keer op de honda doen omdat ik die alleen op de 250 heb gedaan. De snelle oefeningen gaan goed, de langzame oefeningen ook. Ik had alleen wat moeite met het achtje. Nu moet ik alles nog een keer gaan doen maar ik denk dat dat geen 10 lessen hoeft te duren.

Hoe ging dat bij jullie voor je avb? Hoeveel lessen had je nog nodig voor het examen na alle avb oefeningen 1 keer gedaan te hebben?

De langzame oefeningen gingen vrij snel bij mij, net zoals de uitwijkoefening. Mocht na 12 lessen voor AVB heen alleen toen gezakt ;(

Was erg slecht in de remoefeningen, dus dat veel geoefend nu :P
 
Nocer, kun je deze aanpassen:?

Theorie: 09-12-2008
AVB: 17-11-2008
AVD: 26-01-2008
Lesmotor: Kawasaki ER 5
Rijschool: Ton van Spanje Drachten
 
Beste Lessers. Misschien een nutteloze mededeling... _O- Al het geld wat je in het motor-rijbewijs stopt is het dubbel en dwars waard.. Als je geslaagd bent... zelf rijden zonder oortje waar je maar naartoe wilt... GODDELIJK :9~
(vdaag voor het eerst zelfstandig gereden met mn oude brik heeeerlijk!! :9)

**Zucht, Zwijmel Zwijmel** :9~
 
Beste Lessers. Misschien een nutteloze mededeling... _O- Al het geld wat je in het motor-rijbewijs stopt is het dubbel en dwars waard.. Als je geslaagd bent... zelf rijden zonder oortje waar je maar naartoe wilt... GODDELIJK :9~
(vdaag voor het eerst zelfstandig gereden met mn oude brik heeeerlijk!! :9)


:Y :} :] :9 *:)
 
Omdat ik zelf nogal klein/niet sterk ben, ben ik begonnen op de kleine motor, om het gevoel alvast goed te krijgen. Kan je vertellen: Het verschil tussen langzame slalom op 250 of 500 is groot!
Langzame slalom ben ik dus weer opnieuw aan het leren. De stops daarentegen gaan erg goed, net als de snelle slalom, en volgende les ga ik leren uitwijken.... En heb ook beginnetjes gemaakt aan halve draai en achtje, maar daar ben ik nog niet mee uit de voeten... :]

Nu alweer zin in de negende... Maar tis wel errug koud haha!

Aha. Ja bij het laatste pionnetje van kleine slalom staat mijn stuur altijd overdwars en dan haal ik hem soms nog niet...

En het is idd beetje te koud om voor je lol op een motor te zitten!

Maar wel een Falke nieuwjaarsreceptie kwam ik vandaag achter!
 
Het is nooit te koud om voor je lol op de motor te zitten..
Heb gisteren een mooi rondje gemaakt op de motor en ondanks de temperatuur heb ik er weer met volle teugen van genoten.. *:)
mooi zonnetje en lekker rustig op de weg :]
 
Het is nooit te koud om voor je lol op de motor te zitten..
Heb gisteren een mooi rondje gemaakt op de motor en ondanks de temperatuur heb ik er weer met volle teugen van genoten.. *:)
mooi zonnetje en lekker rustig op de weg :]

Je hebt helemaal gelijk, Oapelolly (nickname :? ) !!!

Vandaag anderhalf uur gelest bij -5 of zo, stralend weer, flink doorgegast :]
Wat rijdt zo'n CBF600 4-cylinder toch prima, top les.
O ja, bedankt Hans voor de vrijheid :Y , heerlijk zo'n zender met maar 300 meter bereik. _O-
 
Het is nooit te koud om voor je lol op de motor te zitten..
Heb gisteren een mooi rondje gemaakt op de motor en ondanks de temperatuur heb ik er weer met volle teugen van genoten.. *:)
mooi zonnetje en lekker rustig op de weg :]

Nou lekker met -7 op de moto.

Nee hoor pak wel het koekblik. Al die pekel op de weg hoef ik niet tussen alle boetjes en schroefjes te hebben.

Ik stap weer op bij -+ 15 graden :+ zo rond maart april dus pas weer ;) O-)
 
Heey lessers! iedereen in 2009 geluk, gezondheid en een Cat A toegewenst!

ik mag wss 5 januari afrijden, is nog niet helemaal zeker omdat er voor mij ivm adhd een "aangepast" examen is, en die mogen maar 2 examinatoren afnemen in groningen.

maar denken jullie dat ze met -2 overdag, wat voorspeld word, mensen laten afrijden? wil namelijk heel graag me rbw maar met gladheid weet ik het nog niet..
 
Laatst bewerkt:
Het is nooit te koud om voor je lol op de motor te zitten..
Heb gisteren een mooi rondje gemaakt op de motor en ondanks de temperatuur heb ik er weer met volle teugen van genoten.. *:)
mooi zonnetje en lekker rustig op de weg :]
Dat zei ik in het begin ook ja. Maar als de auto voor de deur staat met dit weer weet ik het wel :P

Gisteren wel met m'n skihandschoenen aan gereden. Rijdt ruk, maar heb geen winterhandschoenen en dit zijn de enige handschoenen waarin ik een beetje gevoel in m'n klauwen houd. Vond het toch niet zo geslaagd. Maar dat komt vooral omdat ik verkouden ben, dat spul bevriest dan (vrij vervelend) en bovendien beslaat m'n visier om de haverklap, en ik heb zo ongeveer de enige helm ter wereld waar geen pinlock voor bestaat |( En als ik m'n visier open houd bevriest m'n neus nog sneller _O-
 
Laatst bewerkt:
Heey lessers! iedereen in 2009 geluk, gezondheid en een Cat A toegewenst!

ik mag wss 5 januari afrijden, is nog niet helemaal zeker omdat er voor mij ivm adhd een "aangepast" examen is, en die mogen maar 2 examinatoren afnemen in groningen.

maar denken jullie dat ze met -2 overdag, wat voorspeld word, mensen laten afrijden? wil namelijk heel graag me rbw maar met gladheid weet ik het nog niet..

:^

Ik moet dinsdag 6 januari afrijden (AVD), in Haarlem, iemand ervaring met hoe snel/wanneer/bij welke omstandigheden ze AVD examens aflasten?

Maandag 5 jan nog even een les, heb een maand lang geen lessen gehad, dus hoop dat ik het nog kan :9
 
Ik krijg de kans om 21 januari af te rijden. Hoop dat alles goed gaat:D. De laatste keer lessen voor kerst, was me toch te koud vinger toppen hadden na 30min. geen gevoel meer. Hoe houden jullie het uit in deze kou?
 
door gewoon door te bikkelen! ik rij ook gewoon met zomer hanschoenen... en van te voren goed eten, zodat je lichaam genoeg energie heeft om zichzelf een beetje warm te houden, en je ook nog kunt denken/rijden in de kou. voor de rest, denken aan de zomer! 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan