[Centraal] Het grote rijlessers topic >> Deel 26 <<

Status
Niet open voor verdere reacties.
het stomste is dat je theorie alleen overnieuw moet doen omdat je dingen zoals aanhangers enz. niet hebt geleerd bij motor

goh, 10 minuten leerwerk, stel dan alleen daar vragen over :+
 
Ik denk dat er momenteel niet veel Larssen zijn die in Groningen lessen, en je bent vast en zeker de enigste Lars die lest in Groningen met de achternaam die staat in je profiel. :+

mijn rijinstructeur kende de term "forum" niet eens laat staan Motor-Forum.. dus zelf zal die het niet lezen, en de rest zal vast niet naar elke rijschool gaan en vragen of er ene "lars" lest ;) of je moet je wel heel erg vervelen en flik**rig zijn! :X
 
Zijn er nog veel lessers die hun examen/rijlessen niet hebben kunnen doen? Mijn rijlessen voor deze week gaan niet door vanwege het geweldige weer -O- En het examen komt steeds dichter bij... Maar suc6 voor de mensen die wel rijden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Brrr theorie... blij dat ik daar vanaf ben!.. enkel af en toe me vriendin ermee helpen voor de auto, maar daz niet erg :D.. Vrijdag zal ik mijn eerste 2009les nemen. Word ongeveer 2e les op de weg.. kan niet wachten. Hopen dat ik niet vastvries :S
 
Halloo

Ik ben van plan te gaan lessen ergens in februari..
Ik heb al m'n kleding al, incl laarzen e.d. maar ga natuurlijk niet in m'n eigen lederen pak rijden(stel je maakt een schuivert). Maar how about laarzen en helm?

De rijschool verschaft alle benodigde materialen behalve schoenen/laarzen, dus ik moet of met bergschoenen rijden, of met m'n sidi vertigo..

Nou heb ik wel eens gehoord dat wanneer je in je halve race(poser) outfit aankomt bij je les/afrijden, dat je dan meteen weer in een hokje wordt geplaatst en anders wordt bekritiseerd.

Dus... wat zal ik doen?

Ik heb dezelfde situatie als jij, ik les met eigen handschoenen en helm, textiel pak van de rijschool en me timberlands. Zou ook wel met eigen laarzen kunnen gaan, maar zijn zomer laarzen en zowat al m'n lessen was er regen/kans op regen :/
 
mwahaha, Theorie B is binnen, ongeloofelijk hoeveel mensen er (voor de zoveelste keer) gefaald hadden :X
 
Ik zag in Groningen vanochtend al lessers bij -9!
Onvoorstelbaar, hoop dat ze het bij mij dan aflossen als het zaterdag zo koud is, brrrrrrr
Dat was ik! :]

Het was frisjes, idd met zo'n helm die je niet dicht kunt doen omdat ik dan niks zie (helemaal icm bril). Maar met een extra laagje sokken, tshirts, dikke trui, sjaal en handschoenen over de zomerhandschoenen (!) van de rijschool heen ging het wel. Waar jullie meer respect voor mogen hebben is voor de blondine :} met wie ik gisterochtend reed, die als aantrekkelijke jongedame toch meer vatbaar zou moeten zijn voor het weer dan ik als overjarige student!

Ik ben helemaal vergeten haar te vragen hoe ze heet en of ze al op het MF post |(
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het tegelijk lessem voor auto en motor rijbewijs? Ik ben erg benieuwd of er rijscholen zijn die dit soort pakketen aanbieden. Om bijvoorbeeld voor een vast bedrag in een aantal weken zowel je auto als motorrijbewijs te behalen. Dit zou mij perfect uitkomen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wie weet waar ik meer info kan vinden? Bvb dank
 
ik weet dat mensen dat doen/hebben gedaan,
en ik denk dat iedere rijschool wel een mooi prijsje van de combinatie van de 2 soorten lessen wilt maken,
pakketten met bijde erin zijn er neem ik aan niet
 
Jo mensen, hebben jullie nog tips misschien voor de precisiestop om te voorkomen dat je te vroeg stilstaat? :P

Minder hard knijpen :')

Nee uhm, is gewoon even uitvogelen hoe hard je moet knijpen en hoeveel/hoesnel je extra kracht moet gaan zetten. Gewoon een paar keer proberen en je kracht aanpassen, tot je precies goed stil staat. Ik had er zelf nooit moeite mee ofzo ....
 
Jo mensen, hebben jullie nog tips misschien voor de precisiestop om te voorkomen dat je te vroeg stilstaat? :P

Blijven oefenen.... en vooral hopen dat je 'm niet hoeft te doen op je examen...
Zo ben ik er ook doorheen gekomen... (niet gehad op het examen, wel de noodstop en de stopproef)
 
Zijn er nog mensen die vandaag hebben gelest? Mijn les werd afgebeld door m'n instructeur wegens ijzel. -O- En dat terwijl ik volgende week examen moet doen, kan je een examen afzeggen of verplaatsen??

Maar ik heb zo het idee dat met dit weer je klauwen als ijspegels afbreken (helaas geen handvatverwarming) ;(

Winter :N :(
 
Jo mensen, hebben jullie nog tips misschien voor de precisiestop om te voorkomen dat je te vroeg stilstaat? :P
Als je eenmaal goed ingeprent hebt waar de denkbeeldige lijn tussen die kegels loopt niet meer op het laatste moment omlaag kijken want dan verneuk je je planning.

Gewoon strak vooruit in de verte blijven kijken nadat je geplande stoppunt hebt bepaald.
 
Dat was ik! :]

Het was frisjes, idd met zo'n helm die je niet dicht kunt doen omdat ik dan niks zie (helemaal icm bril). Maar met een extra laagje sokken, tshirts, dikke trui, sjaal en handschoenen over de zomerhandschoenen (!) van de rijschool heen ging het wel. Waar jullie meer respect voor mogen hebben is voor de blondine :} met wie ik gisterochtend reed, die als aantrekkelijke jongedame toch meer vatbaar zou moeten zijn voor het weer dan ik als overjarige student!

Ik ben helemaal vergeten haar te vragen hoe ze heet en of ze al op het MF post |(

Stonden jullie daar onder die weg, op dat parkeerterrein?
Jullie hadden toen de helmen even af, grijze waren het!
 
Laatst bewerkt:
Stonden jullie daar onder die weg, op dat parkeerterrein?
Jullie hadden toen de helmen even af, grijze waren het!
Op de parkeerplaats onder de ring west, idd met grijze helmpjes van Oosterpoort :)

Mevrouw moest heel even opwarmen en de instructeur had wel zin in een shaggie :z
 
Dat was ik! :]

Het was frisjes, idd met zo'n helm die je niet dicht kunt doen omdat ik dan niks zie (helemaal icm bril). Maar met een extra laagje sokken, tshirts, dikke trui, sjaal en handschoenen over de zomerhandschoenen (!) van de rijschool heen ging het wel. Waar jullie meer respect voor mogen hebben is voor de blondine :} met wie ik gisterochtend reed, die als aantrekkelijke jongedame toch meer vatbaar zou moeten zijn voor het weer dan ik als overjarige student!

Ik ben helemaal vergeten haar te vragen hoe ze heet en of ze al op het MF post |(

Dat is toch het eerste wat je doet! en zeker als je zegt dat het een leuke meid is ;)
 
Laatst bewerkt:
Jo mensen, hebben jullie nog tips misschien voor de precisiestop om te voorkomen dat je te vroeg stilstaat? :P

heb je schijfremmen op je lesfiets? zoja dan kun je misschien proberen om gewoon netjes te remmen net als anders maar als je bij de streep/pilon bent dat je hem dan gewoon zo hard inknijpt dat je voorwiel wat dan ook gewoon stil staat (kun je alleen doen als je snelheid op dat moment/plekje niet al te hoog is :P ) maar dit zijn eigenlijk dingen die je volgens mij allemaal uitjezelf doet zonder erbij na te denken, t heeft alleen oefening nodig.
gewoon oefenen dus!
 
Jo mensen, hebben jullie nog tips misschien voor de precisiestop om te voorkomen dat je te vroeg stilstaat? :P

Ik had er eerst ook problemen mee inderdaad. Pas toen ik de koppeling pas ongeveer halverwege(dus niet bijna meteen) inkneep kwam ik beter bij de eindstreep. :} Werd het veel rustiger van. Voorrem gebruiken, achterrem enkel voet opleggen. Kunt beter later meer remmen dan te vroeg stilstaan. :Y

Ik wil ook spotten! :W *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan