[Centraal] Het grote rijlessers topic >> Deel 26 <<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jupz, en niet vergeten niet te remmen, belemmerd de boel toch alleen maar :+

Hoeveel lessen heb je gehad dan? Alle oefeningen wel al gehad? Komt vast wel goed, bij mij viel het enorm mee, al wel koud en redelijk genoeg lessen gehad. Posi blijven we zijn benieuwd hoe je het is vergaan... *O*

Heb nu 4 lessen gehad *D instructeur zegt dat het wel moet lukken, er is maar een ding dat ik nog niet heb gehad.Van stilstand naar 50, afremmen en dan de slalom.
Eigenlijk ging het wel redelijk allemaal alleen de halve draai naar rechts niet zo geweldig en de langzame slalom :? Iedere keer die koppeling laten schieten :N
Maar goed we zullen zien, donderdag eerst nog wat lessen voor het AVB en dan maar proberen he :]
 
Even een vraagje:

Mijn vader heeft pas geleden zijn AVB gedaan. Nou werd zijn stopproef afgekeurd omdat hij te snel terugschakelde. Volgens de examinator moet je pas als je bijna stilstaat naar de eerste versnelling terugschakelen.

Ik (en mijn vader) had hier nog nooit iets over gehoord bij de lessen, en ik vind het eigenlijk ook de grootste onzin. Ik bedoel, hoe lang ben je nou bezig met remmen? 2 - 3 seconden misschien?

Iemand anders dit weleens gehoord?

Had precies hetzelfde tijdens AVB, alleen dan met de precisiestop.. ik schakelde ook te vroeg helemaal terug volgens de examinator. Hadden we het in de lessen naar mijn idee ook niet over gehad, maar was de enige oefening die werd afgekeurd dus het maakte me achteraf ook niks uit :P
 
Heb nu 4 lessen gehad *D instructeur zegt dat het wel moet lukken, er is maar een ding dat ik nog niet heb gehad.Van stilstand naar 50, afremmen en dan de slalom.
Eigenlijk ging het wel redelijk allemaal alleen de halve draai naar rechts niet zo geweldig en de langzame slalom :? Iedere keer die koppeling laten schieten :N
Maar goed we zullen zien, donderdag eerst nog wat lessen voor het AVB en dan maar proberen he :]

4 lessen! daz wel erg weinig, :/ mahgoed je weet t maar nooit!. Rijinstructeur zal t vast wel weten. ;)
Die oefening(Vertragingsoefening) had ik ook maar twee keer gedaan ofzo, tijdens exam voldoende gehaald, dus dat lukt wel :Y . Langzame oefeningen, al oefen je ze 20 keer, ze blijven altijd wel een beetje lastig.

Oh tipje.. als je daar bent... warm je eerst binnen op ! haha
 
Met de precisiestop op het laatste moment eigenlijk pas terugschakelen, kan je je ook eerst bezighouden met het remmen :P

Moet zeggen dat alles bij mij vandaag echt heel erg goed ging (mag ook wel is na een les of 15 :P )!

Precisiestop, stopproef en de noodstop, allemaal goed :)

Ook de snelle slalom ging goed, alles bij elkaar precies de 3 oefeningen waar ik eerder op gezakt was *D
 
Net me voertuigbeheersing gehaald *O* was best zenuwachtig want had maar 7uur gereden. Maar toch gelukt 8-) Dinsdag de weg op :]

Meagashira
Theorie: 04-12-08
AVB: 09-01-09
AVD: ------
Lesmotor: honda
Rijschool: Sprang en Tempo
 
Net me voertuigbeheersing gehaald *O* was best zenuwachtig want had maar 7uur gereden. Maar toch gelukt 8-) Dinsdag de weg op :]

Meagashira
Theorie: 04-12-08
AVB: 09-01-09
AVD: ------
Lesmotor: honda
Rijschool: Sprang en Tempo

Wazaaaaaa goed zo :} veel succes op de weg.. heb je al een auto rbw? maakt het een stuk makkelijker!
 
Nee geen autorijbewijs ben daar nu halverwege mee. Alleen me rijinstructeur vind dat ik teveel scooter gedrag heb, eerst kijken of ik wel voorrang krijg enz maar volgens mij is dat niet zo erg met motorrijden
 
Gefeliciteerd *O* op weg naar het roze kaartje :]
Hebben jullie niet zoveel last van sneeuw wat nog ligt??? Ik heb hier al een week geen lesmotor meer op de weg gezien ;(

Succes verder :W
 
@ degenen die deze week AVB lessen/examen hebben gehad..
is er iemand die heeft (af)gereden in het oosten van het land?
Ik heb namelijk best neigingen om mijn instructeur te bellen om weer wat lessen af te spreken (sinds vlak voor de kerst niet meer gelest) , maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat hij me uit gaat lachen aangezien er hier niet zo heel zorgvuldig gestrooid is en 't ook niet bepaald warm is..
 
Heb nu 4 lessen gehad *D instructeur zegt dat het wel moet lukken, er is maar een ding dat ik nog niet heb gehad.Van stilstand naar 50, afremmen en dan de slalom.
Eigenlijk ging het wel redelijk allemaal alleen de halve draai naar rechts niet zo geweldig en de langzame slalom :? Iedere keer die koppeling laten schieten :N
Maar goed we zullen zien, donderdag eerst nog wat lessen voor het AVB en dan maar proberen he :]

Netjes,
Er zijn niet veel mensen die het zo snel onder de knie hebben, had je al ervaring met brommers/motors?

Ik zelf heb m'n AVB ook gehaald na 4 uurtjes les,
De 1e 2 uur gewoon alle oefeningen achter elkaar gedaan,
De laatste 2 uur alle lastige oefeningen nog een keer herhaald

En weer 4 lesuurtjes later had ik m'n AVD

Hebben jullie trouwens ook bij het AVB last van de gladheid?
 
Laatst bewerkt:
Net me voertuigbeheersing gehaald *O* was best zenuwachtig want had maar 7uur gereden. Maar toch gelukt 8-) Dinsdag de weg op :]

Van harte! Nu lekker op de weg!~

Heb vandaag toevallig mijn 2e les op de weg gehad, viel met koude wel mee. Verwarmde handvaten en eventueel een verwarmd vest van de rijschool doet wonderen. Vest nog niet aangehad, maar toch binnenkort maar even uitproberen!
Gladheid valt mee, even wat meer opletten, maar och leer je het ook alleen maar beter toch?

Prettig weekend gewenst voor iedereen alvast :W :W
 
Laatst bewerkt:
Netjes,
Er zijn niet veel mensen die het zo snel onder de knie hebben, had je al ervaring met brommers/motors?

Ik zelf heb m'n AVB ook gehaald na 4 uurtjes les,
De 1e 2 uur gewoon alle oefeningen achter elkaar gedaan,
De laatste 2 uur alle lastige oefeningen nog een keer herhaald

En weer 4 lesuurtjes later had ik m'n AVD

Hebben jullie trouwens ook bij het AVB last van de gladheid?

Ja veel brommer gereden, dat zal wel een beetje voordeel zijn bij de controle over de motor.
We zullen zien wat het brengt, het weer beloofd veel goeds voor volgende week _O-
 
Net me voertuigbeheersing gehaald *O* was best zenuwachtig want had maar 7uur gereden. Maar toch gelukt 8-) Dinsdag de weg op :]

Meagashira
Theorie: 04-12-08
AVB: 09-01-09
AVD: ------
Lesmotor: honda
Rijschool: Sprang en Tempo


gefeliciteerd,

pff kom ook net van de motor af, best koud zo :Y


maar ach, geen gevoel in je handen is ook best wel vet..
 
Nee geen autorijbewijs ben daar nu halverwege mee. Alleen me rijinstructeur vind dat ik teveel scooter gedrag heb, eerst kijken of ik wel voorrang krijg enz maar volgens mij is dat niet zo erg met motorrijden
Nee met motor kijk je helemaal niet meer of je wel of niet voorrang hebt.
je bent immers beschermd met een goeie ton staal daarbij hebben ze diep respect dat ze zelfs stoppen als je geen voorrang hebt.
Ik zou zeggen knal jij nog maar eventjes lekker zonder te kijken met je scooter overal door, vooral denken dat de meeste wel stoppen omdat je voorang hebt.
je hoeft er maar een tegen te komen die jou niet ziet of niet wilt zien.
Staat zo leuk op je grafsteen "ik had voorrang van rechts".
 
Met de precisiestop op het laatste moment eigenlijk pas terugschakelen, kan je je ook eerst bezighouden met het remmen :P

Moet zeggen dat alles bij mij vandaag echt heel erg goed ging (mag ook wel is na een les of 15 :P )!

Precisiestop, stopproef en de noodstop, allemaal goed :)

Ook de snelle slalom ging goed, alles bij elkaar precies de 3 oefeningen waar ik eerder op gezakt was *D

Ik heb net ook de noodstop, stopproef en precisiestop geoefend. Bij -4 met koude banden hard remmen op een stuk weg waar je de ijskristallen op ziet fonkelen is best apart. Rustig aan begonnen en steeds sneller aan komen rijden en harder remmen. Je kan nog best fors remmen met die omstandigheden. Aan het einde van de les mochten we nog even heel hard remmen om te voelen hoe het is als de abs ingrijpt. :)
 
is het niet te gevaarlijk om te lessen nu? hier in het zuiden ligt nog sneeuw en is het op de meeste wegen glad, niet echt geschikt voor de motor dus.
 
is het niet te gevaarlijk om te lessen nu? hier in het zuiden ligt nog sneeuw en is het op de meeste wegen glad, niet echt geschikt voor de motor dus.

Ik woon in zuid-holland en de wegen zien hier wit van de pekel. Mijn instructeur zei dat zowat alle lessen uitgevallen zijn deze week en dat ze pas sinds gisteren weer rijden. Het was goed te doen vandaag. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net ook de noodstop, stopproef en precisiestop geoefend. Bij -4 met koude banden hard remmen op een stuk weg waar je de ijskristallen op ziet fonkelen is best apart. Rustig aan begonnen en steeds sneller aan komen rijden en harder remmen. Je kan nog best fors remmen met die omstandigheden. Aan het einde van de les mochten we nog even heel hard remmen om te voelen hoe het is als de abs ingrijpt. :)

Reed jij rond een uur of 1 op de Kanaaldijk? Dan reed ik achter jullie. instructeur plus 2 lessers. Volgens mij Mimpen. Zag een topkoffer bij de instructeur.
Om half 5 weer 2 lessers op de Kanaaldijk.
Ik leste ook in de winter, blij dat ik dat niet meer hoef!
 
Nee geen autorijbewijs ben daar nu halverwege mee. Alleen me rijinstructeur vind dat ik teveel scooter gedrag heb, eerst kijken of ik wel voorrang krijg enz maar volgens mij is dat niet zo erg met motorrijden

*ZUCHT*

Scoota rijders. :N :r


Denk dat ik hier maar even verder niet op in ga. Zonde om er verder wat op te zeggen. Maar ik denk dat het al duidelijk is.
 
Ik heb vanmiddag gewoon les gehad, 1,5 uur. Het was wel erg koud en glad '( , maar het is wel te doen. Ik heb in en rond Leiden gereden. Ik hoop dat het de 27e goed weer is, dan moet k *O* afrijden *O* :P
 
is het niet te gevaarlijk om te lessen nu? hier in het zuiden ligt nog sneeuw en is het op de meeste wegen glad, niet echt geschikt voor de motor dus.

Juist met dit weer leer je het O-)

Jammer genoeg ligt er nog te veel pekel naar mijn zin. Anders had ik mijn fiets ook weer gepakt. Ik wacht wel weer tot het zonnetje strak aan de hemel staat en het +- 18 a 20 graden is :Y

Typies weer zo een mooi weer rijder zul je dan zeggen. Uhhh... Klopt :Y
 
Reed jij rond een uur of 1 op de Kanaaldijk? Dan reed ik achter jullie. instructeur plus 2 lessers. Volgens mij Mimpen. Zag een topkoffer bij de instructeur.
Om half 5 weer 2 lessers op de Kanaaldijk.
Ik leste ook in de winter, blij dat ik dat niet meer hoef!

Als de instructeur met een witte systeemhelm op een oranje bmw r1200gs reed met een antenne op de topkoffer, dan waren wij het! Ik reed voorop en ging even lekker op het gas na de kruising bij die school. :P
 
is het niet te gevaarlijk om te lessen nu? hier in het zuiden ligt nog sneeuw en is het op de meeste wegen glad, niet echt geschikt voor de motor dus.
als het echt glad is dan wordt er natuurlijk niet gelest, maar als het gewoon koud (< 0 :X) maar verder droog is natuurlijk wel

en gevaarlijk... tja als de instructeur meent dat je te hard rijdt voor de omstandigheden dan krijg je dat echt wel te horen hoor! het is gewoon een kwestie van rustig aan doen. De laatste keer dat ik gelest heb (6 januari) besloot de instructeur om de bochtige buitenweggetjes hier boven Groningen maar te mijden. Toen ik daar in december lestte, is degene met wie ik reed onderuit gegaan, en ik lag daar toen ook bijna op m'n bek.
 
oke in het noorden zal het dan wel niet wit zijn van de sneeuw :P hier kun je driftend door de bochten met de auto *D het is hier helemaal wit
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan