[Centraal] Het grote rijlessers topic >> Deel 26 <<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is streng? We hebben geen voorlopig rijbewijs, dus wees blij. De lessen (in totaal) duren hier maarzo zo'n 20-30 uur voor je je pasje hebt, en je moet 2x afrijden (weet niet of dat in België ook zo is).
het aantal lessen ligt natuurlijk aan jezelf?
met 8 uur ben ik ook perfect geslaagd...


0. Droevig verhaal, is dit een grap?
1. Woonde ik maar in België (beter eten, minder regeltjes, rijden vanaf 6 lessen...)
2. Waarom rijd je niet met de motor naar het werk, dan rijd je bij daglicht?
3. Juist met dit weer leer je het meest (en anders neem je toch nog een paar lessen?)

Succes, geen woorden maar kilometers!

wat bedoel je daar mee?
 
Laatst bewerkt:
het aantal lessen ligt natuurlijk aan jezelf?
met 8 uur ben ik ook perfect geslaagd...wat bedoel je daar mee?

Ik denk dat ermee wordt bedoeld dat Nederlanders eerst 10-15 lessen moeten AVB'en. En daarna pas op de weg mogen rijden (onder begeleiding) en daar(AVD) ook nog weet ik het hoeveel lessen ervoor moeten worden genomen voordat ze als los wild worden losgelaten op de wilde weg! :Y
 
Laatst bewerkt:
:X Stil van.. heerlijik.. maar zijn daar de regels ook anders met betrekking op afrijden etc? *D

Geen idee, ben niet echt goed op de hoogte van hoe het in NL gaat eigenlijk, ben al flink lang weg inmiddels.

Afrijden hier gaat ook over 2 examens, de eerste voertuig beheersing. Zover ik begrepen heb is het enigste wat je moet doen binnen een bepaalde tijd een parcours afleggen waarin je moet slalommen en moet remmen en een paar krappe bochtjes en dat is het zo'n beetje.

Daarna in de stad net als bij de auto moet je gewoon een stuk rijden en word je erop beoordeeld. Dat zal veruit het lastigste zijn want Malaga waarin ik moet afrijden is een regelrechte puinhoop. Maar ik heb er met de auto ook afgereden en dat ging dus dit moet ook kunnen. Zal ongetwijfeld een keer of 20 afgesneden worden maar dat ben ik gewend B|
Zal hier posten zodra ik gelest etc heb. Ik hoop na het theorie examen maandag binnen een maand en een beetje toch wel klaar te zijn.

Heb hier een paar jaar geleden 2 jaar op een schakelbrommer gereden (cross) dus ik zal wel weer snel gewend raken aan het verkeer. (hoop ik dan)

In ieder geval wel 2 jaar 25kw restrictie hierna, je moet boven de 24 zijn wil je dat niet hebben. En daar zit ik nog 2 jaar vanaf dus dat maakt dan ook niet uit... Daarom dacht ik hem nu te halen kan ik in ieder geval met wat lichtere fietsen rijden. :]
 
Mensen ik heb zo lang op dit moment gewacht... maar het is nu toch echt realiteit! :+

ben geslaagd *O* YABADABADOEEEEEE ga het verder niet uitleggen hoe en wat! morgen gelijk naar het gemeentehuis..

weet iemand trouwens of het kan kloppen dat je het cbr mailtje van "geslaagd" later krijgt dan die van "gezakt" van die van gezakt kreeg ik de vorige keer binnen een uur en nu heb ik nog niks :?

de rest.. zet hem op mensen!

edit: dan mag ik die stomme afbeelding ook in wat leuks veranderen :P
 
Laatst bewerkt:
Mensen ik heb zo lang op dit moment gewacht... maar het is nu toch echt realiteit! :+

ben geslaagd *O* YABADABADOEEEEEE ga het verder niet uitleggen hoe en wat! morgen gelijk naar het gemeentehuis..

Hoezo was het zo'n aparte rit dan of zo normaal als normaal? :+
 
het was een normale rit.. okeej ik zal het toch ff uitleggen hoe het ging :P de rit begon, had een toppie examinator.. we reden direct de snelweg op.. vrachtwaggel inhalen, blabla ging allemaal goed, stukje buiten bebouwde kom, stukje 30 zone, en toen nog een stukje in het centrum waar een fietser naast mij ging rijden :? terwijl ik links moest, ik kijken, lampje aan, maarja dan kon ik niet niet links ivm die fietser :P dus besloot om iets gas te geven, en eem mooi het bochtje te maken, maar toen had ik de afslag al gemist }) examinator wachten, ff toeteren, en ook nog ff straatje gekeerd..

toen gingen we weer terug en dcht ik dat ik gezakt was hierom, maar later bleek dat hij toeterde voor de fietser waar hij zich ook aan ergerde omdat hij gewoon op het fietspad moet fietsen!

dus ik zei, dus ik ben niet gezakt? nee hoor! JIPPIE :]

kan het nog niet echt geloven! maarja tis wel zo *O*
 
Kiek dat is het betere werk :D maar idd dan kan je zo'n fietser er wel af slaan haha. Maar heerlijk geniet ervan.. Ik hoop dat ik over maandje ofzo er ook voor mag!
 
Ahhh net terug van lessen, mijn 1ste sinds mijn AVB (27 november). Was echt geniete :D
 
het was een normale rit.. okeej ik zal het toch ff uitleggen hoe het ging :P de rit begon, had een toppie examinator.. we reden direct de snelweg op.. vrachtwaggel inhalen, blabla ging allemaal goed, stukje buiten bebouwde kom, stukje 30 zone, en toen nog een stukje in het centrum waar een fietser naast mij ging rijden :? terwijl ik links moest, ik kijken, lampje aan, maarja dan kon ik niet niet links ivm die fietser :P dus besloot om iets gas te geven, en eem mooi het bochtje te maken, maar toen had ik de afslag al gemist }) examinator wachten, ff toeteren, en ook nog ff straatje gekeerd..

toen gingen we weer terug en dcht ik dat ik gezakt was hierom, maar later bleek dat hij toeterde voor de fietser waar hij zich ook aan ergerde omdat hij gewoon op het fietspad moet fietsen!

dus ik zei, dus ik ben niet gezakt? nee hoor! JIPPIE :]

kan het nog niet echt geloven! maarja tis wel zo *O*

Gefeliciteerd *O*


Wat voor motor gaat het worden???
 
Gefeliciteerd larsz je hebt je L-logo al aangepast...

Je staat overigens niet in de startpost, kan alsnog!
 
Laatst bewerkt:
toen gingen we weer terug en dcht ik dat ik gezakt was hierom, maar later bleek dat hij toeterde voor de fietser waar hij zich ook aan ergerde omdat hij gewoon op het fietspad moet fietsen!

dus ik zei, dus ik ben niet gezakt? nee hoor! JIPPIE :]

kan het nog niet echt geloven! maarja tis wel zo *O*
Gefeliciteerd!

Tijdens mijn AVD heeft m'n examinator ook naar fietsers getoeterd die met z'n 3en naast elkaar aan het fietsen waren. Ik kon er zo langs, zij niet *D
 
Naam: Tw!tchy
Theorie: 22-05-2008
AVB: 10-11-2008
AVD: Coming soon!
Lesmotor: GS500 25kW
Rijschool: Hans van Buren

Hoi allemaal ;) Heb waarschijnlijk met een maandje mijn rijbewijs maar toch even aanmelden hier aangezien ik het topic tegenkwam. Heb woensdagavond les, dan hoor ik mijn examendatum (in maart wordt het)! Motor staat al te wachten in de schuur *D
 
Laatst bewerkt:
Yes, vanavond weer tweede lesje gehad. Waar de vroige keer veel praten en uitleggen was, dit keer bijna direct op de motor. Toch weer bijna drie uur rijden. Lopen met de motor aan de hand, langzame slalom en stapvoets rijden geoefend. Ging allemaal wel aardig. Langzame slalom lukte prima, al was het de ene keer wat mooier dan de ander.

Stapvoets rijden lukte als ik voor mezelf oefende elke keer eigenlijk prima, maar als ik het dan voor de instructeur moest doen dan was het maar matig. Zeker nog even iets wat nog wat extra oefening vergt. Langzame slalom ook wel trouwens.

Lopen vond ik veruit de moeilijkste. Kreeg dat kreng eerst maar niet op de middenbok. Zet nu m'n knie tegen de beugel, dan gaat het wel. Maar met alleen m'n lichaamsgewicht op de middenbok en dan duwen met m'n rechterhand gaat me maar niet lukken. Dan verlies ik het simpelweg met m'n 60 Kg. Oh, en ik heb een pylon omver gelopen. :$ :')

En daarna nog even een klein ommetje om het dorp heen, heel klein stukje 80 Km/h. Vorige keer dacht ik tijdens 20 Km/h al "Oh, oppassen, nu ga ik zeker 50 in een 30-km zone." :9
 
Zojuist mijn eerste les gehad, was heel nat maar wel heel leuk!
Halve draai al gedaan en de precisiestop, ging goed.
Kan niet wachten op de volgende les! *O*
 
31 maart mag ik voor me AVB gaan. Het duurt allemaal wat langer dan ik zou willen, maar ja hij staat nu iig.
 
heb een ltd 440 gekocht, en bin der mee aan het designen geslagen, beetje chop shop idee }) nu is die nog niet echt geweldig mar als ik er over 2 maand klaar mee ben is die om te zoenen... daarmee ga ik dan 2 jaartjes ervaring opdoen (heb namelijk ook nog geen auto rijbewijs, maarja dat is niet belangrijk :+ )
en in de tussentijd mooi sparen! voor een Z750

2gv8z9g.jpg
 
ik mag maandag eindelijk voor mijn avd, als alles goed gaat net als de lessen.
Kan ik maandag juichen, mijn instructeur heeft er de volste vertrouwen in, ik eigenlijk ook wel.Maar het blijft een examen en je moet de examinator overtuigen dat je kunt rijden, en kunt anticiperen in het verkeer. Ik heb maar 1 doel en dat is netjes en vlot die 30 minuten examen doen en dan hopelijk goed nieuws krijgen. ik houd jullie op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan