[Centraal] Het grote rijlessers topic >> Deel 26 <<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Larsz gefeliciteerd en Dave succes maandag. :)

Ik heb net mijn 15de les gehad. Ik had een aantal lessen met een andere instructeur gereden. De instructeur die ik vandaag had, vond dat mijn voertuigbeheersing met sprongen vooruit is gegaan. Mijn lijnen zijn strak en plaats op de weg is goed. *D Ik heb vandaag weer een avd les gehad. De andere lesser had afgezegd dus ik was in mijn eentje. We zijn naar gouda gereden en daar door de korte akkeren gaan rijden. Smalle straatjes, overal geparkeerde auto's, bergen zijstraten, fietsers, spelende kindjes en ander overstekend wild. Halverwege de les ging de instructeur voorop en moest ik achter hem aan rijden. Buiten de bbk ging hij vol op het gas dus ik ook vol op het gas er achter aan. :]

Volgende week heb ik een proefexamen avb en de week daarna gaan we de snelweg op. *O*
 
Laatst bewerkt:
Larsz gefeliciteerd en Dave succes maandag. :)

Ik heb net mijn 15de les gehad. Ik had een aantal lessen met een andere instructeur gereden. De instructeur die ik vandaag had, vond dat mijn voertuigbeheersing met sprongen vooruit is gegaan. Mijn lijnen zijn strak en plaats op de weg is goed. *D Ik heb vandaag weer een avd les gehad. De andere lesser had afgezegd dus ik was in mijn eentje. We zijn naar gouda gereden en daar door de korte akkeren gaan rijden. Smalle straatjes, overal geparkeerde auto's, bergen zijstraten, fietsers, spelende kindjes en ander overstekend wild. Halverwege de les ging de instructeur voorop en moest ik achter hem aan rijden. Buiten de bbk ging hij vol op het gas dus ik ook vol op het gas er achter aan. :]

Volgende week heb ik een proefexamen avb en de week daarna gaan we de snelweg op. *O*

dankje! *D moet er niet aan denken om bij gouda te rijden :P doe mij maar b weggetjes
 
Hoi Korenwolf tnx!!
Net weer terug van mijn 1-na laatste rijles (hoop ik).
anderhalf uur lekker gereden, 2 momentjes van hmmzz kan netter gehad:
eentje van 2 baans rotonde rechterbaan aanhouden en rechtdoorrijden met gebruikt van middelste baan dat niet meer doen.(wel netjes richting en goed gekeken).

tweede minder goede actie: snelweg ging van 5 naar 4 banen, op het moment van overgaan ging ik naar links, hiermee pak je 2 rijbanen in 1 keer.
Dit dus niet doen, en hoppa maandag afrijden.

Morgen nog 1 1/2 uur rijden / maandag voor avd nog even 30 minuten opwarmen en op hoop van zegen, heb er zin in.
Het weer was ook heerlijk vandaag (heb veel met de - zoveel gelest dat was minder)

Gr Dave
 
Voor in de openings post!


Reemster
Theorie: 29-01-2009
AVB: NNB
AVD: NNB
Lesmotor: BMW F 650 GS
Rijschool: Nova




Vandaag eerste les gehad, wat een lol :P ik meteen op een zware fiets en stuntelen, gozer die ook zn eerste les had reed zo weg maar moest op lichte fiets XD (had 4 jaar crosservaring )





BMW F 650 GS
 
Larz.. netjes meteen een motor! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet na jou pimp-acties ! :D..
Vroeg rijden brrr. rijd altijd in de middag. haha wel zo lekker. Kan dinsdag weer even lekker lessen. Heb er nu al zin in, hopen dat het ook weer zo 'n lekker weer is als vandaag !
 
Ja ik dacht het al! Wat waren wij goed hè *D Maar 't was wel vroeg zeg.

Ga jij nou ook op dezelfde dag als mij je AVB doen?

I wish, denk ik :( De oefeningen die ik nu kan gaan goed (behalve langzame slalom, die is een beetje wisselvallig, helaas), maar ik heb pas 1 les "geproefd" aan de halve draai en het wegrijden uit parkeervak, en dat ging niet zo "onwijs lekker", het achtje nog niet eens aan begonnen ;( Pfoeh en ik wil zo graaaaag ;)
Wie weet krijg ik de komende zaterdagen een soort van oppepper van met jou rijden, en kan het toch ;) !
 
Laatst bewerkt:
M'n lessen staat ff stil nadat ik gezakt ben voor AVD, ben ook verhuist naar Rotterdam.
Es ff kijken of ik 's weekends weer op kan pakken en es vrij kan krijgen voor t examen!

Gister wel een mooi pak gekocht, oordoppen en van m'n vader een helm gekregen :D
 
dankje! *D moet er niet aan denken om bij gouda te rijden :P doe mij maar b weggetjes
Gouda is op zich nog wel te doen. Ik kom er wel vaker met lessen op zaterdag aan het begin van de middag. Door zo'n oude volkswijk met straatjes van 1,5 auto breed en aan 2 kanten geparkeerde auto's rijden doe je niet voor je plezier. Het is erg intensief met een hoop verkeer en onoverzichtelijke zijstraten. 15km was snel zat op sommige stukken. Je bent de hele tijd aan het kijken en spiegelen. Ik had het er na de les nog over met de instructeur. Hij vond dat ook niet prettig rijden.

Het was de eerste keer dat ik zo'n lang stuk achter mijn instructeur aan heb gereden. Ik denk misschien wel 25 minuten. Best leerzaam om eens achter je instructeur aan te rijden. Dat stuk buiten de bbk was super. Na een kruising hoor ik hem vol op het gas gaan. Okay dan... }) Paar tellen later op mijn oortje: en als je de kans hebt wat ruimte te maken met het verkeer achter je, dan moet je dat doen... Ik erachter aan. :}

Normaal rijden we met een lesser die het erg rustig aan doet. Het is denk al 10 keer gebeurd dat ik voorop reed en op het gas ging waar het kon. Een minuut later op mijn oortje, als je een gelegenheid hebt rechts om even op ons te wachten.... :z Ik denk dat ook een beetje frustrerend voor de instructeurs is maar ze hebben er nog nooit iets van gezegd voor zover ik weet. Ik denk dat ze leerlingen niet willen pushen om boven hun kunnen te rijden.

Wel grappig nu we eindelijk een keer zonder die gast rijden dat mijn instructeur opeens voorop gaat rijden en vol op het gas gaat. *O*
 
zometeen mijn hopelijk laatste rijles van 1 1/2 uur, even net doen of het een lang examen is!
En morgen afrijden AVD , ben benieuwd heb er vertrouwen in......
wat is eigenlijk het verschil tusen bravo-a / bravo-k (ik heb bravo-a geleerd).
 
't Is een andere spelling boeit verders niet. Gewoon een rondje om je fiets lopen en geïnteresseerd kijken vinden ze vaak al voldoende. Als ze een specifiek onderwerp willen uitdiepen (kiezen vaak band) lul je wat over hoe gevaarlijk het wel niet is om het niet vaak te controleren, wat er wel/niet goed uitziet en waarom je nu vooral wel kunt afrijden.

Succes verders :W


*Zucht* Topic moet even vol, dan verdwijnt de subscribe eindelijk uit m'n lijst :P
 
Over voertuigcontrole gesproken, m'n examinator vroeg wat over de banden, en ik was zo aan het ratelen over hoe en wat toen hij opeens aan de achterband friemelde en zo een stuk rubber eruit trok! Toen hebben we toch maar even een andere motor gepakt. Dat is toch wel het voordeel van bij een grote verkeersschool te lessen!
 
Over voertuigcontrole gesproken, m'n examinator vroeg wat over de banden, en ik was zo aan het ratelen over hoe en wat toen hij opeens aan de achterband friemelde en zo een stuk rubber eruit trok! Toen hebben we toch maar even een andere motor gepakt. Dat is toch wel het voordeel van bij een grote verkeersschool te lessen!

klopt! maar dat die er een stuk rubber uit kon trekken was wss ook vanwege een grote rijschool ;) een kleinere zou denk ik veel meer controle aan de motor uitvoeren! omdat het vaak hun eigen motor is! maarja waar lullen we over.. we hebben ons rbw nu toch al })
 
hahaha ik laat eerder rubber achter op het geweldige asfalt op de a27 hilversum vol met gaten!!
Net terug van lessen, lekker in de sneeuw (bah!) helm besloeg constant, toen maar met open visier gereden, doet gvd! zeer die sneeuw in je ogen, maarja beter iets zien dan niks.
Ging verders lekker, alleen de rotonde nog even voortaan gaan afsnijden, zo veel mogelijk rechtdoor rijden en het komt helemaal goed....
Morgen hopelijk goed, droog weer.
 
I wish, denk ik :( De oefeningen die ik nu kan gaan goed (behalve langzame slalom, die is een beetje wisselvallig, helaas), maar ik heb pas 1 les "geproefd" aan de halve draai en het wegrijden uit parkeervak, en dat ging niet zo "onwijs lekker", het achtje nog niet eens aan begonnen ;( Pfoeh en ik wil zo graaaaag ;)
Wie weet krijg ik de komende zaterdagen een soort van oppepper van met jou rijden, en kan het toch ;) !

Precies, ben ook een bron van inspiratie natuurlijk *D haha.

Bij mij ging het ook een tijdje kut, nou wel weer beter gelukkig. Komt vanzelf, gewoon naar Monique blijven luisteren (behalve als ze chocomel flesjes voor iets anders aanziet... _O- )
 
I wish, denk ik :( De oefeningen die ik nu kan gaan goed (behalve langzame slalom, die is een beetje wisselvallig, helaas), maar ik heb pas 1 les "geproefd" aan de halve draai en het wegrijden uit parkeervak, en dat ging niet zo "onwijs lekker", het achtje nog niet eens aan begonnen ;( Pfoeh en ik wil zo graaaaag ;)
Wie weet krijg ik de komende zaterdagen een soort van oppepper van met jou rijden, en kan het toch ;) !

Wat helpt bij die oefeningen is kijken waar je heen wil, niet waar je niet heen wil.

Ik geloofde er eerst ook geen zak van, en natuurlijk was het steeds 50/50 met die oefening, tot ik ging kijken naar waar ik wel heen wilde, toen was ie 100% goed :)


Langzame slalom, veel gas, voetrem, knieeën keihard tegen de tank drukken en voor je kijken naar waar je heen wil. Oja, en niet heel krap beginnen, begin eraan met een wijde bocht, dan gaat de rest vanzelf ;)
 
langzame slalom was ook niet mijn grootste hobby. Maar gewoon blijven oefenen en doen wat Drinkyoghurt zegt dan gaat het vanzelf een keer goed.
 
Hahaha thanks voor de peptalk jongens!!

Zaterdag ga ik er weer mee aan de slag, en ik hoop toch ook in ieder geval de halve draai, dan ben ik er maar vast mee begonnen!

Dus:
1. Luisteren naar Monique (behalve over chocomelflesjes _O- )
2. Kijken :Y (Moeilijk B| )
3. Kijken :X
4. Wesley als inspiratie gebruiken
5. Hier uitrazen of blij zijn over de les. Dat helpt echt!

*O* :j
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan