[Centraal] Het grote rijlessers topic >> Deel 26 <<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik heb 20feb. mijn eerste les vindt het best wel spannend.
hopen dat het beter weer wordt.
Hebben jullie nog tips voor het avb?
 
Voor de AVB-oefeningen; ontspannen en luisteren naar de instructies. Heb gewoon gezond vertrouwen, dan komt het wel goed.

Ik mag vanavond trouwens weer. Dat zal wel even afzien worden, al de hele dag regen en smerig koud, en ik heb geen waterdicht pak + handschoenen. Ach, grieperig was ik toch al, dus dit kan er ook wel bij. :z
 
Mijn lessen gaan voorlopig niet door,
gister geschept door een auto..
Hersenschudding opgelopen en mijn achillespees is gescheurd. :(
 
Als een auto zomaar afremt ga jij er niet van uit dat ie iets van plan is? :? Klinkt misschien lullig, maar volgens mij had je het best kunnen zien aankomen... Wat niet weghaalt dat die dodo had moeten kijken en knipperen.

:^

Koekblikken die afremmen tot bijna stilstaan zijn wat van plan....
 
Mijn lessen gaan voorlopig niet door,
gister geschept door een auto..
Hersenschudding opgelopen en mijn achillespees is gescheurd. :(
Dat is mooi bagger -O-
Wat is er gebeurd dan?

@Korenwolf: Helaas ben ik het met de anderen wel eens dat hij/zij met het afremmen wel een teken gaf. Mja het zegt natuurlijk weinig over of ze naar links of naar rechts gaat.... in ieder geval succes met alle stijve spieren en schaafwonden en maar snel weer gaan rijden :]
 
Bedankt jongens voor het advies. :)

Ik heb me ziek gemeld op mijn werk omdat ik nauwelijk kan lopen van de spierpijn. Dat gaat gelukkig wel weer over. Ik heb een hoop schade, das kl*te maar ik denk dat ik blij mag zijn dat ik er goed vanaf ben gekomen. :)

Schrale troost is dat ik al van plan was binnenkort een bmw 650gs met abs te kopen. Als ik mijn rbw eindelijk heb, kan ik mezelf in ieder geval niet meer onderuit remmen. *O*


Ik hoop dat je voor je AVB al kunt remmen zonder onderuit te gaan :X
 
:^

Koekblikken die afremmen tot bijna stilstaan zijn wat van plan....

Ik ben het met je eens maar wat had ik dan moeten doen? Afstappen en op het raampje kloppen of ik er aub langs mag? Erachter blijven staan tot ze klaar was met kaartlezen of wat ze ook aan het doen was? Ik dacht dat ik veilig kon inhalen, anders had ik er wel achter gebleven.

Mijn lesmotor heeft ook abs dus onderuit remmen met avb zal niet gebeuren. :)

@ trip, bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is klote voor je, beterschap. :j


Hoe lang duur het herstellen v/d achillespees naar schatting?
Een aantal weken, alleen zijn krukken echt niet mijn ding.
Ik waggel nu in huis rond zonder krukken met pijn, maar wil zeker eind deze week zonder krukken lopen. Ik hoop binnen 2 weken, met mijn hoge pijngrens moet dat wel lukken en dan snel weer lessen *O*
 
Een aantal weken, alleen zijn krukken echt niet mijn ding.
Ik waggel nu in huis rond zonder krukken met pijn, maar wil zeker eind deze week zonder krukken lopen. Ik hoop binnen 2 weken, met mijn hoge pijngrens moet dat wel lukken en dan snel weer lessen *O*

Succes met het herstel...
 
Een aantal weken, alleen zijn krukken echt niet mijn ding.
Ik waggel nu in huis rond zonder krukken met pijn, maar wil zeker eind deze week zonder krukken lopen. Ik hoop binnen 2 weken, met mijn hoge pijngrens moet dat wel lukken en dan snel weer lessen *O*
Hersteld dat zo snel of ben jij gewoon eigenwijs :P
(neem aan dat er geen operatie aan te pas komt dan? )
 
Mijn lessen gaan voorlopig niet door,
gister geschept door een auto..
Hersenschudding opgelopen en mijn achillespees is gescheurd. :(

Balen -O- Wat is er gebeurd dan?

Doet me gelijk denken aan die horrorfilm (volgens mij Hostel) waarbij iemand zn achillespees werd doorgesneden, voel je gelijk bij jezelf :X :X

Iig succes met herstel/eigenwijs zijn :P
 
Laatst bewerkt:
Corina! veel plezier op je eerste rijles! Op mijn verjaardag nog wel(Tjah moest het kwijt :D) Tips? Gewoon lekker genieten!

MRA gebeurd tijdens rijles of zomaar ongelukje? Zou niet al te snel willen az ik jou was, archillesdingen kunnen echt vreemde pezen zijn. In ieder geval zeer veel beterschap, en moge je weer snel op de motor zitten!
 
BlizzarD87 Brrrr. .doe even eng! alleen eraan denken begint alles al vreemd te voelen daar... :P
 
Laatst bewerkt:
Zomaar een ongelukje, jammer genoeg.
Wou oversteken, auto liet me nog voor en stak zn hand op.
Ik stak ook mn hand op om hem te bedanken, en toen gaf hij opeens veel gas..
en een aantal seconden later lag ik op de grond.
Auto is doorgereden en heb geen getuigen of kenteken.
Shit happens, even doorbijten nou en snel weer lessen :)
 
wat is dit nou? binnen een paar dagen iedereen op de snufferd :X
nou iedereen veel sterkte en beterschap gewenst! ik heb net me roze pasje gehaald bij het gemeentehuis! ik hoop dat het financieel een beetje mee gaat zitten, dan is me fiets snel klaar })

iedereen veel succes!
 
Nog 1 nachtje slapen en dan mag ik laten zien of ik het kan, zijn er nog meer mensen die morgen moeten afrijden voor verkeersdeelname? Voor mij wordt het eind middag in amsterdam afrijden.

grt

raimond
 
Zomaar een ongelukje, jammer genoeg.
Wou oversteken, auto liet me nog voor en stak zn hand op.
Ik stak ook mn hand op om hem te bedanken, en toen gaf hij opeens veel gas..
en een aantal seconden later lag ik op de grond.
Auto is doorgereden en heb geen getuigen of kenteken.
Shit happens, even doorbijten nou en snel weer lessen :)
Dat noem je 'zomaar een ongelukje'? Dat jij ook je hand opsteekt kan hij nog verwarren met 'nee, ga jij maar voor', maar wanneer hij doorrijdt en niet stopt nadat hij je geraakt heeft is er toch echt iets mis... Is niet zomaar :N Daarom: altijd pas bedanken wanneer je er voorbij bent, of doe als ik, en groet gewoon niet als bedankje. Zijn koekblikkers niet waard, en ze denken toch dat we aso's zijn. Waarom die image te gronde richten? Ik houd liever beide handen aan het stuur voor als de koekblikker rare toeren gaat uithalen. Wel goed bezig om gelijk zonder krukken door te gaan, die dingen zijn voor watjes :)


En inderdaad, als een koekblikker plotseling (ook bij een inrit) afremt blijft ik erachter totdat ik een knipperlicht zie. Zie ik die niet, wacht ik desnoods tot hij/zij stilstaat. Heb te vaak meegemaakt dat ze onverwachts willen keren oid, en ben zelf ook een keer in een vergelijkbare situatie verzeilt geraakt (auto maakte vanuit parkeervak direct u-bocht zonder knipperen of spiegelen). Ik kijk wel uit... Ik ben toen overigens wél geschept, en de auto (een taxi B| ) is gestopt, heb m'n schade vergoed gekregen. Hoop dat jij er ook van geleerd hebt :)
 
Laatst bewerkt:
Dat noem je 'zomaar een ongelukje'? Dat jij ook je hand opsteekt kan hij nog verwarren met 'nee, ga jij maar voor', maar wanneer hij doorrijdt en niet stopt nadat hij je geraakt heeft is er toch echt iets mis... Is niet zomaar :N Daarom: altijd pas bedanken wanneer je er voorbij bent, of doe als ik, en groet gewoon niet als bedankje. Zijn koekblikkers niet waard, en ze denken toch dat we aso's zijn. Waarom die image te gronde richten? Ik houd liever beide handen aan het stuur voor als de koekblikker rare toeren gaat uithalen. Wel goed bezig om gelijk zonder krukken door te gaan, die dingen zijn voor watjes :)


En inderdaad, als een koekblikker plotseling (ook bij een inrit) afremt blijft ik erachter totdat ik een knipperlicht zie. Zie ik die niet, wacht ik desnoods tot hij/zij stilstaat. Heb te vaak meegemaakt dat ze onverwachts willen keren oid, en ben zelf ook een keer in een vergelijkbare situatie verzeilt geraakt (auto maakte vanuit parkeervak direct u-bocht zonder knipperen of spiegelen). Ik kijk wel uit... Ik ben toen overigens wél geschept, en de auto (een taxi B| ) is gestopt, heb m'n schade vergoed gekregen. Hoop dat jij er ook van geleerd hebt :)

Ik heb geleerd dat ik toch maar wat langer moet wachten als ik wil oversteken, laat die auto's maar voorgaan eerst. Pijn heb ik momenteel ook niet, ben alleen nog gefrustreerd over het feit dat die ( ... ) is doorgereden en ik geen getuigen o.i.d. heb.
Moet zeggen, ben er goed vanaf gekomen.. Maar de schrik zit er nog wel even in. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan