(Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 13 **

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben zojuist gezakt voor mijn theorie-examen, hier in Portugal B| B| Het lag voor een deel wel aan de taal. "Jezelf redden" in het dagelijks leven is toch iets anders dan een theorie-examen maken.
Maar ik kreeg vragen als (ongeveer vertaald): Stel je remt voor en achter, allebei met evenveel druk, op welk wiel wordt dan de grootste remkracht uitgeoefend: voorwiel, achterwiel of op allebei evenveel?? -O- -O- Of deze: Stel je remt plotseling heel hard, maar je slipt niet. Welk wiel verliest de meeste grip op de weg? Wat zijn dat nou voor een vragen!! :? Op les hebben we het daar nooit over gehad en ook in het theorieboek staat er niets over. Maar goed, morgen mag ik weer :] wat een stuk beter gaat dan de theorie. Maar ja het praktijkexamen is na vandaag nog veel verder weg. Nu ga ik mijn Portugese woordenboek erbij pakken en alle woorden die ook maar een klein beetje met motor, remmen, wegdek, schokbrekers, stuurbekrachtiging enz. te maken hebben uit m´n hoofd leren. Dan moet het lukken. :Y

Ik herken dat helemaal. Ik deed mijn autotheorie in duitsland zonder ook maar een woord duits te kennen. nou, dat is wel een spoedcursus geworden. Ik kende op een gegeven moment de verkeersbegrippen ook alleen in het duits...leuk, als je de verschillen uitlegt aan je familie...
 
Ik herken dat helemaal. Ik deed mijn autotheorie in duitsland zonder ook maar een woord duits te kennen. nou, dat is wel een spoedcursus geworden. Ik kende op een gegeven moment de verkeersbegrippen ook alleen in het duits...leuk, als je de verschillen uitlegt aan je familie...
[/quote]


Oh ja, ik begrijp ´t. Tijdens mijn praktijklessen heb ik de instructeur verplicht alleen te zeggen waar we heen gaan en geen ellelange uitleg te geven bij ieder kruispunt. Ik moet me dan zo op m´n oortje concenteren om een beetje te volgen wat hij zegt dat ik de rest (van het verkeer) vergeet....
Oh ja, er werd ook nog gevraagd wat beter is; een lichte helm (wit) of een dondere helm (zwart). Het goede antwoord was een witte omdat die beter zichtbaar is voor andere weggebruikers.... Krijgen jullie dat ook in de theorie-lessen? Ook stonden er twee vragen in over rijden in de sneeuw, terwijl vrijwel niemand hier in Portugal al eens sneeuw heeft gezien!
_O- _O-
 
Oh ja, ik begrijp ´t. Tijdens mijn praktijklessen heb ik de instructeur verplicht alleen te zeggen waar we heen gaan en geen ellelange uitleg te geven bij ieder kruispunt. Ik moet me dan zo op m´n oortje concenteren om een beetje te volgen wat hij zegt dat ik de rest (van het verkeer) vergeet....
Oh ja, er werd ook nog gevraagd wat beter is; een lichte helm (wit) of een dondere helm (zwart). Het goede antwoord was een witte omdat die beter zichtbaar is voor andere weggebruikers.... Krijgen jullie dat ook in de theorie-lessen? Ook stonden er twee vragen in over rijden in de sneeuw, terwijl vrijwel niemand hier in Portugal al eens sneeuw heeft gezien!
_O- _O-

Misschien moet je maar eens een Nederlands Theorie boekje kopen..want de meeste dingen die je opnoemt..komen allemaal voor in 't NL-se boekje :Y
maar idd ook een aantal inzicht vragen.
 
tralalaaaaaaa....morgen AVD examen :o
kvind het nu wel spannend worden...al heb ik er wel het vertrouwen in, der kan toch wat mis gaan -O- anyway vanavond nog ff lekker wezen karten , óók vet :] morgenochtend de gearindicator installeren op me vriendins motor en smiddags om 13 uur nog een uurtje les en dan om 14u examen 8-)
 
tralalaaaaaaa....morgen AVD examen :o
kvind het nu wel spannend worden...al heb ik er wel het vertrouwen in, der kan toch wat mis gaan -O- anyway vanavond nog ff lekker wezen karten , óók vet :] morgenochtend de gearindicator installeren op me vriendins motor en smiddags om 13 uur nog een uurtje les en dan om 14u examen 8-)

En dan om 15 uur geslaagd zijn, en om 16u bij het gemeente huis.

Alleen dan duurt het zo lang B| kut gemeente B|
 
morgen om 1500uur theorie examen in utrecht, hopen dat ik het haal , want ben een beetje te laat met het theorie, want ik mag namelijk afrijden , nu maar duimen voor een goed resultaat O-)
 
morgen om 1500uur theorie examen in utrecht, hopen dat ik het haal , want ben een beetje te laat met het theorie, want ik mag namelijk afrijden , nu maar duimen voor een goed resultaat O-)

Is een eitje, mijn B rijbewijs van 0 fout, en mij a 1 fout :P , dus dan moet jij het ook kunnen! je hoeft er maar 44 goed te hebben. En je hebt tijd zat. Blijf lekker logisch nadenken, en ga niet stressen. En je 1e ingeven is vaak de beste ;)
 
Ik volg dit topic niet zo erg, maar zeg je dit nou elke ochtend ? :+

Nou ja.. ik denk dat een iemand van ons dat toch wel iedere dag zegt! Maar ja je kan nooit genoeg succes hebbben dus:
Voor iedereen die iets belangrijks gaat doen vandaag: SUCCES *O*

Nou ik ga werken.. Moet ik M3rc de hele dag missen.. :P
 
en jij gaat M3rc dus niet missen?? ook niet aardig! O-)

Goedemorgen en succes allemaal vandaag, ook degene die moeten werken :Y
@ Mad Matt: als ik je vandaag en morgen niet meer spreek, succes met je AVB vrijdag!

mocht er nog iemand zijn die zich verveeld, ik heb mijn espresso met suiker en ben dol op een ham/kaas croissantje... enneh, neem zelf ook wat ;)

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan