(Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 23 **

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verschilt weinig van de nieuwe manier ? geupdate hoor :)
 
Heej Nocer

kun je er dit van maken bij mij

Rebel RS
Theorie: Done
Avb: 1x gezakt - 5-11-2007 geslaagd
Avd: 8-2-2008
Rijschool: Evers in linne
Lesmotor: Yamaha Virago

Heb er zin in :D
 
Ik zie dat ik er ook nog op de oude manier insta:

Mad scientist
Theorie: 18-12-07
AVB: begin maart
AVD: ASAP
Lesmotor: ER-5
Rijschool: Halvemaan

Nog mensen donderdag naar de beurs?
Ja ik ga donderdag, verrassing he :P
Gaan met dat grote gele ding, dat schijnt net zoals de motor erg weinig last te hebben van files (alleen vertragingen :X )
 
Woehoe, vandaag mijn examen voertuigbeheersing gehaald!! *O* *O* *O*

Heb een update voor de beginpost:

SoezoekieGS500E
Theorie: 23 oktober = gehaald!
AVB: 29 januari = gehaald
AVD: ?
Rijschool: Tom de Keizer Zaandam
Lesfiets: Honda CB500F :]

Groetjes, Marloes
 
Woehoe, vandaag mijn examen voertuigbeheersing gehaald!! *O* *O* *O*

Heb een update voor de beginpost:

SoezoekieGS500E
Theorie: 23 oktober = gehaald!
AVB: 29 januari = gehaald
AVD: ?
Rijschool: Tom de Keizer Zaandam
Lesfiets: Honda CB500F :]

Groetjes, Marloes

GEFELICITEERD *O* *O* *O* *O* *O*
Op naar het AVD dan maar :)

Heej Nocer

kun je er dit van maken bij mij

Rebel RS
Theorie: Done
Avb: 1x gezakt - 5-11-2007 geslaagd
Avd: 8-2-2008
Rijschool: Evers in linne
Lesmotor: Yamaha Virago

Heb er zin in :D

Uiteraard, lekker snel al!
Kan je daarna gelijk rijden ;) (net voor het "seizoen").

Hoe gaat het met je arm ? of was het je enkel ?
 
Ik waarschijnlijk ook op Donderdag met zo'n Geel/Blauwe bolide met stalen velgen..... 8-)
 
Laatst bewerkt:
vandaag m'n 3e les gehad. remproef gedaan, langzame slalom mee begonnen en 8je geoefend. ging wel goed :) zie iig wel vooruitgang enzo
 
Kom net terug van mijn eerste les AVD!

Ging wel lekker, alleen vind ik het spiegelen nog wel lastig/vaak overbodig, maarja het is nodig voor het examen dus maar laten zien dan.

BV Linksaf slaan
Rechterspiegel, linkerspiegel, dooie hoek, knipperlicht, linkerspiegel, dooiehoek.

Zal binnenkort ook wel een automatische worden hopenlijk.

Hoe ervaren/ervaarden jullie dat?
 
Updatje voor Nocer :)

Kob@lt
Theorie : 21-02-2008
AVB : 27-02-2008
AVD: NNB
Rijschool : Chris Roelse Terneuzen
Lesmotor: Honda CB500
 
Laatst bewerkt:
1 mm wettelijk...
2 mm wordt meestal gehandhaaft als vervanging.

edit: jaja morgen half 5 ook theorie.
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag m'n AVD examen besproken, ik mag 27 maart op.
Hoop echt dat ik het in 1 keer haal, want vanaf die tijd zal het denk ik ineens een stuk drukker worden met lessers, dan kan je vast niet zo makkelijk heel snel weer examen doen.


@ Nocer: zou je m'n lijstje in de OP kunnen aanpassen?
Theorie en AVB zijn nog niet doorgestreept, en ik weet nu dus ook m'n AVD datum:

Raynak
Theorie: 17 januari 2008
AVB: 24 januari 2008
AVD: 27-03-08

Bedankt!
 
Ooooooh theorie, succes luitjes!

En Henk-E, dat kijken word echt wel automatisch, moet haast wel want het word lastig als je erbij na moet denken tijdens het rijden. In het koekblik heb ik die dingen er zo hard ingehamerd gekregen dat ik het op de motor voor een groot deel ook al automatisch doe, alleen kijken bij een bocht moet er nog wat inslijten....
 
Kom net terug van mijn eerste les AVD!

Ging wel lekker, alleen vind ik het spiegelen nog wel lastig/vaak overbodig, maarja het is nodig voor het examen dus maar laten zien dan.

BV Linksaf slaan
Rechterspiegel, linkerspiegel, dooie hoek, knipperlicht, linkerspiegel, dooiehoek.

Zal binnenkort ook wel een automatische worden hopenlijk.

Hoe ervaren/ervaarden jullie dat?

Ik vind het vooral vervelend dat ik nogal veel tijd kwijt ben met wat er achter en om me heen gebeurt. Als ik het hele circus afgewerkt heb, heb ik een beetje de indruk alsof ik veel te lang niet voor me heb gekeken. Laatst reed ik dan ook bijna tegen een auto op na het spiegelen (was overigens allereerst zijn fout, maar in de auto had hij me waarschijnlijk niet verrast).

Van het nut van het consequent gebruiken van beide spiegels ben ik nog niet helemaal overtuigd. Linkerspiegel voor linksaf en rechterspiegel voor rechts lijkt me meestal wel voldoende eigenlijk. 'K zal m'n instructeur eens vragen.
 
ut is compleet nutteloos, vaak zie je met 1 spiegel genoeg..... maar dat is de praktijk, examinatoren willen de theorie zien..



dus doe ut nou maar gewoon zolang je je pasje nie hebt... tis ff doorbijten maar daarna kan je zelf ontdekken wat voor jou het beste is
 
Tsja Spiegels....
Ik vind het links rechts en opzij ook een beetje too much in veel gevallen soms is het natuurlijk van levensbelang O-)

Gisteren bij het stilstaan en afslaan op een kruispunt liet ik telkens teveel ruimte naast me vrij.
Op een gegeven moment na 2 waarschuwingen kwam mijn instructeur met auto ermaar naast staan })
En tsja het gewenste resultaat ik schrok en legde hem neer :?
Hahaha confronterend maar beter nu dan binnenkort met je R6 zei hij me :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen beginnen met rijlessen :) Begin wel met A, rijbewijs B komt later wel een keertje :P

Gister mijn theorie gehaald: was best wel te makkelijk eigenlijk :X : 0 fout :)

Rijschool is Olaf Botenga in Nijeveen en ik ga lessen op een Honda CB 250.

ffen op een rijtje:

Theorie: 28-01-2008
AVB: ?
AVD: ?
Lesmotor: Honda CB 250
Rijschool: Olaf Botenga
 
Laatst bewerkt:
Tsja Spiegels....
Ik vind het links rechts en opzij ook een beetje too much in veel gevallen soms is het natuurlijk van levensbelang O-)

Gisteren bij het stilstaan en afslaan op een kruispunt liet ik telkens teveel ruimte naast me vrij.
Op een gegeven moment na 2 waarschuwingen kwam mijn instructeur met auto ermaar naast staan })
En tsja het gewenste resultaat ik schrok en legde hem neer :?
Hahaha confronterend maar beter nu dan binnenkort met je R6 zei hij me :Y


het is idd wel de beste manier :) want op het examen rijd de examinator ook en die zal ook proberen naast je te gaan staan.

en he, die valbeugels zijn er voor, laat hem maar p,leuren. Liever nu dan strax een paar honderden euro's schade aan je r1, r6, pan of cbr of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Alle mensen die voor een examen moeten vandaag, succes!!!
Alle geslaagden, *O*
De gezakten, -O- balen, succes met de volgende poging...

grt Tussengas
 
Ik vind het vooral vervelend dat ik nogal veel tijd kwijt ben met wat er achter en om me heen gebeurt. Als ik het hele circus afgewerkt heb, heb ik een beetje de indruk alsof ik veel te lang niet voor me heb gekeken. Laatst reed ik dan ook bijna tegen een auto op na het spiegelen (was overigens allereerst zijn fout, maar in de auto had hij me waarschijnlijk niet verrast).

Van het nut van het consequent gebruiken van beide spiegels ben ik nog niet helemaal overtuigd. Linkerspiegel voor linksaf en rechterspiegel voor rechts lijkt me meestal wel voldoende eigenlijk. 'K zal m'n instructeur eens vragen.
je leert het vanzelf met efficiëntie te doen :)
wat je nu als overdreven en 'onzin op sommige momenten' (hoe kun je KIJKEN op een motor in vredesnaam onzin vinden? :? :? :? ) ziet, doe je straks continue, maar dan wel automatisch, en dan heb je er en geen erg in, en dus geen last van..

Ik spiegel, lijkt wel, 75% van de rit.. als ik van baan wissel, als ik gas geef, als ik rijd.. bijna altijd, en het kost me geen tijd meer, en het heeft me al meerdere keren het leven gered :)

het went, nog meer als bij autorijden.. dus als je het nog niet begrijpt, dan mag je instructeur je best nog een paar keer omver rijden R.N.G. Fitters :') :W
 
Laatst bewerkt:
Ho ho, rustig aan, ga er niet met mijn woorden vandoor!

Ik schreef:
Van het nut van het consequent gebruiken van beide spiegels ben ik nog niet helemaal overtuigd.

Waarop jij antwoordt:
wat je nu als overdreven en 'onzin op sommige momenten' (hoe kun je KIJKEN op een motor in vredesnaam onzin vinden? :? :? :? )

Mijn opmerking is een toonbeeld van nuance, om de eenvoudige reden dat ik het zo bedoel. Nogal een verschil met hoe jij het uitdrukt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan