(Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 24 **

Status
Niet open voor verdere reacties.
idd, dat vloeiende is wat 't hem doet, bij mij ging de eerste keer wat schokkerig op het eind, de 2e keer was ik de achterrem vergeten, en nu doe ik hem zobekant wel goed de hele tijd, maar je moet er toch wel bij nadenken(wat ik normaal niet echt doe bij het afremmen op de fiets o.i.d

en ik merk dat er hier ook wel wat eindhovenaren zijn, aangezien er een paar ook bij harold lessen :P

Dat vloeiend kreeg ik bij de eerste poging complimenten van (les 2 dacht ik). En netjes de achterband ook achter me gelaten en niet mijzelf voorbij geremd. (wat bij de andere lesser wel gebeurde -O- ). De allereerste poging wist ik ook niet precies wat de bedoeling was, had hij expres niet uitgelegd vanaf waar ik moest gaan remmen. Dus hij gaat er in eens 'voor' staan, en het remmen ging super.

Alleen moet ik nu bij die pionnetjes beginnen met remmen, dat is HET probleem. Ik moet voor mijzelf die knop omzetten en niet naar die pion gaan kijken. Volgende week misschien nog een poging :Y
 
Even iets tussendoor, mijn instructeur zit flink te hameren op zaken als pijlen, putdeksels, etc. En ook terecht uiteraard. Kan me nog herinneren dat mijn achterwiel wegslipte door een putdeksel tijdens het rijden naar de parkeerplaats voor AVB oefening :)

Maar nu reed ik afgelopen week over de binnenring van Eindhoven toen ik een lesmotor zag rijden met de instructeur in de auto achter hem, maar ik ga niet over de auto beginnen.

Er is werkelijk geen enkele pijl geweest die hij niet vol over de streep heeft genomen en de instructeur leek er weinig van te zeggen want dit ging langere tijd zo door. Tot ik hem kwijt was geraakt omdat ik bij de stoplichten elke keer sneller op trok.

Is mijn instructeur nu overdreven streng of die andere enorm laks? En hoe zwaar wordt er eigenlijk op het AVD gekeken naar zaken als het op de juiste manier nemen van die pijlen?

Ik denk dat het vooral iets zegt over de kwaliteit van de instructeur. Ik had er vaak discussies over. Als je vergenoeg vooruit kijkt kun je makkelijk deksels en pijlen ontwijken. Ik kreeg vooral op mijn donder als ik te laat uitweek: niet ver genoeg vooruit gekeken!

Wegbeheerders gooien vooral putten neer waar het ze uitkomt. Op een rotonde in Waddinxveen zelfs zo dat je hem bijna niet kunt ontwijken.

Wees blij dat jou instructeur fel is op deze zaken, beter te voorzichting dan een flinke smak. Kost het je geen verwondingen of schade dan toch een deuk in je ego! O-)
 
van wat ik van mijn instructeur heb begrepen kan dat best een kritiek punt in de beoordeling zijn, ik neem zo af en toe ook wat strepen en putdeksels mee, en dan krijg je gelijk naar je toegesnauwd dat je die niet zo vaak mee moet nemen :P
Je instucteur kan niet streng genoeg zijn op die pijlen en putdeksels. OK, de wegbeheerders leggen die rotzooi af en toe zo neer dat je ze niet kan ontwijken, maar als je er langs kunt, moet dat gewoon een automatisme zijn. Bij droog weer is er niet veel aan de hand, maar bij regen is alles wat wit is spiegelglad. Ik ben een keertje met m'n racefiets op het asfalt gekwakt door een nat streepje in een bocht. Sindsdien ben ik allergisch voor wit ;) Pijlen ontwijken hoefde ik dus niet meer aan te leren toen ik met lessen begon *D

Ok precies wat ik dacht dus :)
Ik blijf gewoon pijltjes, putjes zo goed ontwijken als het kan, maar dan niet te overdreven als de vorige keer, toen was ik bijna de snelle slalom aan het doen bij een voorsoorteervak, 20 putdeksels en een zebrapad achter elkaar ;)
 
Even iets tussendoor, mijn instructeur zit flink te hameren op zaken als pijlen, putdeksels, etc. En ook terecht uiteraard. Kan me nog herinneren dat mijn achterwiel wegslipte door een putdeksel tijdens het rijden naar de parkeerplaats voor AVB oefening :)

Maar nu reed ik afgelopen week over de binnenring van Eindhoven toen ik een lesmotor zag rijden met de instructeur in de auto achter hem, maar ik ga niet over de auto beginnen.

Er is werkelijk geen enkele pijl geweest die hij niet vol over de streep heeft genomen en de instructeur leek er weinig van te zeggen want dit ging langere tijd zo door. Tot ik hem kwijt was geraakt omdat ik bij de stoplichten elke keer sneller op trok.

Is mijn instructeur nu overdreven streng of die andere enorm laks? En hoe zwaar wordt er eigenlijk op het AVD gekeken naar zaken als het op de juiste manier nemen van die pijlen?
Je mag vijf keer zo'n ding meenemen, de andere instructeur is dus laks. Je moet ze gewoon ontwijken. Misschien dat die leerling voor het eerst AVD deed of zo, dan kijken ze daar toch nog iets minder streng op :)

Ik neem wel regelmatig zo'n ding mee, maar dat is omdat ik niet altijd zin heb ze te ontwijken en ik om kan gaan met wat ze doen. Je glijdt inderdaad een stukje weg... In principe boeit het niets zolang je niet in paniek schiet.


BTW, waar is deel 25? :P
 
Laatst bewerkt:
Je mag vijf keer zo'n ding meenemen, de andere instructeur is dus laks. Je moet ze gewoon ontwijken. Misschien dat die leerling voor het eerst AVD deed of zo, dan kijken ze daar toch nog iets minder streng op :)

Ik neem wel regelmatig zo'n ding mee, maar dat is omdat ik niet altijd zin heb ze te ontwijken en ik om kan gaan met wat ze doen. Je glijdt inderdaad een stukje weg... In principe boeit het niets zolang je niet in paniek schiet.

niet bang
BTW, waar is deel 25? :P

Ik kreeg altijd op mn kop omdat ik over elke putdeksel heen reed..
Deed ik met mn scooter ook altijd.. ging juist juist zo sturen dat ik zoveel mogelijk putten raakte.. iets met dwangneursoses ;)

Maar ben op de motor gewoonweg niet bang voor die dingen. Rij er vrolijk overheen maar let altijd wel goed op dat het niet zeiknat is ofzo. Je kunt prima over putdeksels, tramrailsen en witte lijnen heen rijden, zolang je er maar niet extra hard over te schuin overheen wil.

Joh.. je kan je overal wel bang voor laten maken..
 
Ik kreeg altijd op mn kop omdat ik over elke putdeksel heen reed..
Deed ik met mn scooter ook altijd.. ging juist juist zo sturen dat ik zoveel mogelijk putten raakte.. iets met dwangneursoses ;)

Maar ben op de motor gewoonweg niet bang voor die dingen. Rij er vrolijk overheen maar let altijd wel goed op dat het niet zeiknat is ofzo. Je kunt prima over putdeksels, tramrailsen en witte lijnen heen rijden, zolang je er maar niet extra hard over te schuin overheen wil.

Joh.. je kan je overal wel bang voor laten maken..
:^

Oh trouwens, ergens een poosje terug heb ik dus nog eens zo'n proeflesje genomen, en één van de dingen waar ik tegenaan liep was dat die instructeur beweerde al 33 jaar braaf eerst af te stappen, en dan z'n motor op de standaard te zetten. Opstappen? Eerst standaard in, dan opstappen. Zoals je het op je lessen doet dus. Wie doet dat na z'n lessen hier ook nog? Moet er niet aan denken zeg, wat een gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan