(centraal) ik heb rijlessen!!

een aparte draad voor motorrijlessen?

  • de brutaliteit van die jongen!

    Stemmen: 16 9,2%
  • kan me geen reet schelen

    Stemmen: 30 17,2%
  • lijkt me wel wat

    Stemmen: 103 59,2%
  • echt een TOP idee!

    Stemmen: 25 14,4%

  • Totaal aantal stemmers
    174
Status
Niet open voor verdere reacties.
juist bij het rijden voel ik me in mijn element.
Ik heb al een tijdje een bijbaan als chauffeur bij de tpg en dan rij je alleen maar in de stad op de meest wazige stukjes weg.
Juist de BV's heb ik moeite mee.
Of ik "denk" dat ik er moeite mee heb...ik ga t wel zien.

Als die BV's maar goed gaan...dan gaat de rest vanzelf :P
 
Zo!

Theorie binnen!!
3 foutjes...1e keer meteen goed :P

Ben zo blij dat ik dat achter de rug heb...vind die examens soms erger dan de praktijkexamen!

Hoe is het tegenwoordig met de theorie?? Ik mmoet de 16e. Maar kan het geloof ik niet meer vergelijken met mijn auto theorie van 5 jaar geleden?
Hoe zit dat met die open vragen ?
 
Theorie viel me tegen, heb et nu 1x gedaan en had dus een foutje teveel. Stom, stom, stom, maar ja...volgende keer beter.
Je krijgt drie sorten vragen: meerkeuze, ja-of-nee en zogenaamde "open vragen".
Bij de open vragen moet je altijd een getal in toetsen. Dit kan een max. snelheid zijn of bijv. een afstand (tot overweg). Er kunnen geen komma's inzitten (tenminste bij mijn theorie niet) dus geen promillages.
Greetz
Martian
 
Nou ja, open vragen...

Je hebt drie soorten vragen:
1) juist/onjuist vragen (de klassieke "Mag dat?" vragen)
2) multiple choice vragen (A, B, C)
3) Open vragen (altijd een getal)

Bij open vragen moet je denk aan vragen als:
"U rijdt hier een autoweg op, wat is de maximum snelheid die u hier mag rijden?"
"U nadert een spoorwegovergang en u ziet een bord met twee streepjes, hoeveel meter bent u van de overgang verwijderd?"
"U rijdt hier een snelweg op. Wat is de minimumsnelheid die uw voertuig dient te kunnen en mogen rijden?"

Dus vragen in die trant. De meeste zijn doodeenvoudig, de spoorwegnaderingen is ff oppassen (uizonderingetje) (zoek maar uit waarom ;) ).

Verder is het vooral goed leren en veel oefenen.
 
Ha pizzaman .. Helaas, ik heb gewonnen ;)

Ik ben namelijk vandaag geslaagd *D . Dus heb ik eerder mijn rijbewijs :} .

Jij veel succes volgende week toch alweer? de 17e als ik het me goed herinner?
 
Ha pizzaman .. Helaas, ik heb gewonnen ;)

Ik ben namelijk vandaag geslaagd *D . Dus heb ik eerder mijn rijbewijs :} .

Jij veel succes volgende week toch alweer? de 17e als ik het me goed herinner?

Gefeliciteerd! Het is je echt van harte gegund! Ik mag volgende week dinsdag laten zien dat ik het ook kan (16e dus).

Trouwens vandaag ook gelest, en het was KOUD. Mensen roepen hier op het forum wel eens "handen ff opwarmen aan de uitlaat, of aan het blok als je stilstaat" nou die cb500 wordt helemaal niet zo warm :( jammer genoeg. Maar het gaat volgens de instructeur allemaal wel goed, dus ik heb goeie moed. Echt ik ben wel zenuwachtig, als ik eraan denk voel ik de adrenaline al in me buik :o .

Wat vinden jullie trouwens fijner als je met z'n tweeen rijdt (twee leerlingen en een instructeur, in het midden of voorop rijden?
 
Hoe is het tegenwoordig met de theorie?? Ik mmoet de 16e. Maar kan het geloof ik niet meer vergelijken met mijn auto theorie van 5 jaar geleden?
Hoe zit dat met die open vragen ?

Jij moet de 16e voor je theorie, en je weet nog niet hoe de vragen eruit zien!? Kan je beter hard gaan leren en oefenen, motor theorie is volgens mij best pittig, pittiger dan de (en zeker oude) auto theorie. Het beste is volgens mij oefenen, oefenen en nog eens oefenen met een cd'tje oid. Ben benieuwd of je het gaat halen, maar onderschat het niet, das zonde van je tijd (en geld).
 
Gefeliciteerd! Het is je echt van harte gegund! Ik mag volgende week dinsdag laten zien dat ik het ook kan (16e dus).

Trouwens vandaag ook gelest, en het was KOUD. Mensen roepen hier op het forum wel eens "handen ff opwarmen aan de uitlaat, of aan het blok als je stilstaat" nou die cb500 wordt helemaal niet zo warm :( jammer genoeg. Maar het gaat volgens de instructeur allemaal wel goed, dus ik heb goeie moed. Echt ik ben wel zenuwachtig, als ik eraan denk voel ik de adrenaline al in me buik :o .

Wat vinden jullie trouwens fijner als je met z'n tweeen rijdt (twee leerlingen en een instructeur, in het midden of voorop rijden?


Thx thx :)

Ik vond het in het begin fijner om in het midden te rijden en later vond ik het fijner om voorop te rijden. Omdat als je in het midden rijdt je zelf minder oplet.
 
brrr..vandaag ook gelest...koud man

maar na de bv'tjes had ik het heerlijk warm!
En de bvtjes gingen heerlijk!
De remproef ook voor t eerst gedaan..en kwam erachter dat als mijn instructeur voor de motor springt ik heel hard kan remmen :P
LOL

FAllen One!
Van harte man!! Goed gedaan!

Nu lekker karren zonder oortje!!!
 
Hoe is het tegenwoordig met de theorie?? Ik mmoet de 16e. Maar kan het geloof ik niet meer vergelijken met mijn auto theorie van 5 jaar geleden?
Hoe zit dat met die open vragen ?
Tis opzich niet moeilijker geloof ik. De regels zijn niet zo erg veranderd. Wel andere vragen idd. (10 jaar geleden waren het geloof ik nog 70 ja/nee vragen).

Bij de open vragen moet je bijvoorbeeld adhv een foto aangeven wat de maximum snelheid is. Let dus goed op de borden. En de vraag over de profieldiepte beantwoord je met 1. (die had ik dus in mijn examen zitten).

De vragen over voorrang (plaatjses met pijlen, jij moet aangeven wat de volgorde is) zijn niet zo moeilijk, zeker niet als je al de nodige ervaring als automobilist hebt. Dan beantwoord je ze eigenlijk zonder er al te veel over na te denken.

Succes iig met je theorie!
 
Op dinsdag 09 december 2003 17:38 schreef pizzaman het volgende:Wat vinden jullie trouwens fijner als je met z'n tweeen rijdt (twee leerlingen en een instructeur, in het midden of voorop rijden?

mja, als je in het midden rijdt hoef je niet zo op te letten, dus heeft minder nut als les denk ik + soms moet je je zo inhouden als je iemand voor je hebt die te zacht rijdt e.d.

Ena ls je voorop rijdt is het weer zo irritant als je moet wachten omdat je die andere hebt zoekgereden :p
 
Hey Fallen One, congrats man! Je had ook al een moto geloof ik? (of haal ik je door de war met anderen?). iig veel rijplezier!

Vanavond ook gelest, viel me erg mee met de kou. Maar ik heb dan ook altijd leskleding over mijn eigen kleding. Meerdere lagen kleding = warmer dan alleen dikke motorkleding.
Greetz
Martian
 
Ik vond het in het begin fijner om in het midden te rijden en later vond ik het fijner om voorop te rijden. Omdat als je in het midden rijdt je zelf minder oplet.

Gefeliciteerd FallenOne!

Ik heb nu 9 lessen van een uur gehad. Ik weet niet of het door het seizoen komt maar volgens mij zijn er geen leerlingen die gelijk met mij zijn begonnen. Ik heb tenminste tot nu toe elke keer priveles gehad.
 
Ha pizzaman .. Helaas, ik heb gewonnen ;)

Ik ben namelijk vandaag geslaagd *D . Dus heb ik eerder mijn rijbewijs :} .

Jij veel succes volgende week toch alweer? de 17e als ik het me goed herinner?
Hoera!!! Alwéér een motormuis!!
Advies van mij: gauw en veel rijden, en ge-nie-ten :P
Kou geeft niks, de warmte komt van binnen, toch?

gefeliciteerd!!!!
 
gefeliciteerd fallenone!

ik mocht zelf vorige week voor het eerst voorop rijden. ik moet zeggen dat ik het een heel stuk prettiger vond. als je in het midden rijd blert de instructeur continu, maar echt continu in je oor. ik les dan ook een stuk rustiger en kan zelf is uit proberen wat ik kan op de motor. later tijdens de les schreeuwde de instructeur wel weer in mn oor omdat ik steeds te hard over voorrangskruisingen reed

ben ik de enige die het vreemd vind om bijna helemaal stil te gaan staan om een eventuele bestuurder van rechts niet te hinderen? het valt mij ontzettend tegen, ik reed voor mn gevoel al ontzettend langzaam maar de instructeur vond het nog te hard.
 
Jij moet de 16e voor je theorie, en je weet nog niet hoe de vragen eruit zien!? Kan je beter hard gaan leren en oefenen, motor theorie is volgens mij best pittig, pittiger dan de (en zeker oude) auto theorie. Het beste is volgens mij oefenen, oefenen en nog eens oefenen met een cd'tje oid. Ben benieuwd of je het gaat halen, maar onderschat het niet, das zonde van je tijd (en geld).

Nou de theorie ken ik wel. Ging mij er alleen even om wat nu precies "open" vragen inhielden.
Ben al aan het oefenen, dan weet ik het nu.
We shall see volgende week.
 
so eerste les gehad, heel veel uitleg, erg koud maar wel heeeeeeeeel erg leuk
stukkie zelf mogen oefenen in zn 1 optrekken en paar bochies, echt heel leuk, volgende week dinsdag weer *D
 
Hey Fallen One, congrats man! Je had ook al een moto geloof ik? (of haal ik je door de war met anderen?). iig veel rijplezier!

Vanavond ook gelest, viel me erg mee met de kou. Maar ik heb dan ook altijd leskleding over mijn eigen kleding. Meerdere lagen kleding = warmer dan alleen dikke motorkleding.
Greetz
Martian

Ja dat klopt ik heb al een motor :P .

vannochtend als een speer naar het gemeentehuis gegaan en mijn rijbewijs opgehaald. Toen meteen opzoek gegaan naar een jas. Ik wou de Alpinestars Venom air-flo, maar dat blijkt dus een zomer jas te zijn |( . Toen ben ik in hilversum naar de motorzaak gereden om een andere jas te halen, maar die was aan het verhuizen ;( dus gesloten. Nu moet ik dus nog een jas kopen.

Maar de ZX-6R is toch wel een stuk pittiger dan zo' n ER-5je hehe ... errug pittig. De eerste paar meters was het toch wel heel rustig rijden, want je kan niet meer een jengel gas geven :P . Maar het rijden was heerlijk nu nog opzoek naar een jas ;) . Want voel me niet helemaal veilig met mijn winterjas. :(
 
't is natuurlijk zaak om degenen die hier posten zo snel mogelijk eruit te krijgen :+
Ik mag morgen laten zien wat ik de laatste tijd geleerd heb, hopen dat het gaat lukken!!

De rest natuurlijk ook errug veel succes en plezier!! :]
 
't is natuurlijk zaak om degenen die hier posten zo snel mogelijk eruit te krijgen :+
Ik mag morgen laten zien wat ik de laatste tijd geleerd heb, hopen dat het gaat lukken!!

De rest natuurlijk ook errug veel succes en plezier!! :]

Veel succes!

Als mij het lukt dan lukt het jou vast ook wel ;) . Maar ik moet wel zeggen dat ik een best relaxte examinator had :P . Had wel een paar kleine schoonheids foutjes gemaakt, zoals op de verkeerde voorsoorteer strook gaan rijden. Gelukkig corrigeerde ik mezelf snel dus :P .

Maar ja nogmaals veel succes ;) .
 
Dank u!! *D
M'n instructeur zit me de laatste tijd wel dikke veren in m'n reet te steken dat het goed gaat enzo maar ja, dat moet morgen waar gemaakt worden!!

Een ding is zeker, ik zal zeker m'n best doen!! 8-)
 
't is natuurlijk zaak om degenen die hier posten zo snel mogelijk eruit te krijgen :+
Ik mag morgen laten zien wat ik de laatste tijd geleerd heb, hopen dat het gaat lukken!!

De rest natuurlijk ook errug veel succes en plezier!! :]

Nog 2 weekjes en dan mag ik het proberen :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan