(Centraal) MF-er gespot?? Post het hier! - Deel 821

wat nog steeds niet zegt dat het wel is toegestaan. het zegt alleen dat de rechter die die specifieke zaak behandelde er geen brood in zag. neemt niet weg dat een andere rechter de regels strikt opvolgt en de boete wel terecht vind. deze rechtszaak was gewoon een kwestie van puur geluk net de juiste rechter treffen.

Er heeft hier nog nooit een rechter naar gekeken. Dan is het ook geen kwestie van geluk meer want de uitspraak van een rechter moet daarna als jurisprudentie door andere rechters worden meegenomen in hun afweging.
In alle bekende gevallen is het nooit verder dan het OM gekomen.

en Mike, als je hier eerst eens goed op het forum gaat zoeken zul je talloze voorbeelden vinden van MF'ers die terstonds en ter plekke de sticker wel moest verwijderen van de politie op straffe van een boete bij weigering.

Dat zegt mij niet zoveel. Er zijn vele gevallen waarbij een opsporingsambtenaar denkt dat er een overtreding wordt begaan waarbij uiteindelijk de opgelegde boete toch weer teniet wordt gedaan. Maar als je de keuze krijgt "verwijderen of boete" zou ik waarschijnlijk ook voor verwijderen kiezen. Een nieuwe sticker kost 1 euro, die boete aanvechten kost een hoop tijd en gedoe. Hangt er een beetje vanaf hoe ik op dat moment in mijn vel zit, zin in die rechtsgang of even niet. Ik sta wel vaker voor de rechter (civiel en zakelijk) en soms is dat leuk en interessant maar op verkeerde momenten kan het ook energie vreten.
 
Tijd dat iemand het nog eens gaat proberen dus. Want deze discussie gaat niemand winnen. ;)

Al met al rijden een aantal al jaren zonder problemen met zo'n sticker. Ik pas een jaar of 4, grofweg 100K met sticker en vaak genoeg politie gezien maar nooit staande gehouden.
 
De enige reactie op de sticker die ik bij een staande houding kreeg was “mooie sticker..”.
Ze vonden het veel erger dat ik 160+ reed bij max 100. Nooit geweten dat marechaussee ook boetes kan en mag uitdelen ;)
 
De enige reactie op de sticker die ik bij een staande houding kreeg was “mooie sticker..”.
Ze vonden het veel erger dat ik 160+ reed bij max 100. Nooit geweten dat marechaussee ook boetes kan en mag uitdelen ;)
Niet jouw rijbewijs ingevorderd? Da's vreemd aangezien bij staande houding het rijbewijs direct ingevorderd wordt bij een snelheidsoverschrijding van +50 km/u... Of mag de marechaussee dat dan weer niet?
 
Niet jouw rijbewijs ingevorderd? Da's vreemd aangezien bij staande houding het rijbewijs direct ingevorderd wordt bij een snelheidsoverschrijding van +50 km/u... Of mag de marechaussee dat dan weer niet?
Ze zullen het vast wel mogen, maar op dat moment hadden ze gewoon geen tijd. “Had je ons dan niet gezien?” Eh, jawel, maar ik was in de veronderstelling dat politie en marechaussee verschillende taken hebben, en ben er dus letterlijk vol gas langs gereden.. totdat we bijna bij de afrit kwamen, toen kwam de auto ineens heel snel dichterbij en begon ik redelijk in paniek te raken. Want, chauffeur, rijbewijs nodig voor werk, etc.. ik mocht(moest) volgen, en toen even een gesprekje gehad..
Ik ga niet vertellen wat er allemaal besproken is, maar ik heb inderdaad mijn rijbewijs nog.

Oh, en die sticker zit er ook vast nog wel op, ik heb de motor inmiddels niet meer (ongeluk gehad, economisch total loss verklaard)
 
De meeste militairen bij de Koninklijke Marechaussee (KMAR) zijn in de basis bijna allemaal opgeleid tot Algemeen Opsporingsambtenaar, dit geeft hun exact dezelfde bevoegdheden als de politie.
 
Dat werd mij daar ook duidelijk inderdaad. Mij is verteld dat verkeer niet hun hoofdtaak was, maar dat ze in extreme gevallen toch kunnen en zullen optreden.
 
Ik dacht dat ze zelfs meer bevoegdheden hadden. Dat ze bijvoorbeeld net als de douane zonder harde aanleiding een voertuig van binnen mogen controleren. Dat mag de politie niet volgens mij.
 
Zelf geen ervaring met een sticker op het kenteken. Maar de ervaring die ik wel met politie heb is dat hoe normaler je tegen hun doet hoe soepeler ze zijn. Zo ben ik laatst nog onder een leuke snelheids boete uit gekomen.
 
Ik rij al minstens tien jaar met een sticker rond, nog nooit een agent gehad die daar moeilijk over deed. Wel heel veel boetes binnen gehengeld in de tussen tijd.
 
Er heeft hier nog nooit een rechter naar gekeken. Dan is het ook geen kwestie van geluk meer want de uitspraak van een rechter moet daarna als jurisprudentie door andere rechters worden meegenomen in hun afweging.
In alle bekende gevallen is het nooit verder dan het OM gekomen.



Dat zegt mij niet zoveel. Er zijn vele gevallen waarbij een opsporingsambtenaar denkt dat er een overtreding wordt begaan waarbij uiteindelijk de opgelegde boete toch weer teniet wordt gedaan. Maar als je de keuze krijgt "verwijderen of boete" zou ik waarschijnlijk ook voor verwijderen kiezen. Een nieuwe sticker kost 1 euro, die boete aanvechten kost een hoop tijd en gedoe. Hangt er een beetje vanaf hoe ik op dat moment in mijn vel zit, zin in die rechtsgang of even niet. Ik sta wel vaker voor de rechter (civiel en zakelijk) en soms is dat leuk en interessant maar op verkeerde momenten kan het ook energie vreten.


Ach,
ik werd aan de kant gezet met de woorden 'uw kentekenplaat is niet conform de regels' waarbij de agent in kwestie direct aangaf dat het om de sticker op de kentekenplaat ging. (over de ontbrkende reflector zei hij niets)
dus ik heb idd verteld dat het al jaren een discussiepunt is op het forum, en niet duidelijk
hij gaf aan dat de regelgeving aangaf dat het niet mocht en ik moest de sticker verwijderen.
hij en ik hebben beide foto's genomen en nadat ik de sticker heb verwijderd kreeg ik de prent er netjes achteraan. en nee, ik vond het niet leuk, erg sneu zelfs, maar ach, dat deerde hem blijkbaar niet zo erg.
thuis feitcode opgezocht en eerder geciteerde lap tekst gevonden. vanaf januari 2017 dus duidelijk benoemd, NIETS buiten het toegestane mag op gele achtergrond worden aangebracht. Ik ben sterk van mening dat het niet eerder op deze manier omschreven is geweest, vandaar ook de verwarring in eerdere gevallen.
ik heb bezwaar gemaakt tegen de boete en OvJ aangegeven dat het niets aan de leesbaarheid verminderde, en hij/zij gaf aan niet in mijn zienswijze mee te gaan vanwege het feit dat ik die sticker daar niet had mogen plakken.
kosten 149 euro,

mijn sticker zit voortaan op de topkoffer en mss zelfs dat ik voor de kleinere zelfs een speciaal plaatje maak naast de kentekenplaat.
mss dat ik daarvan de ondergrond ook wel helgeel maak ;-)
 
Ach,
[...]
thuis feitcode opgezocht en eerder geciteerde lap tekst gevonden. vanaf januari 2017 dus duidelijk benoemd, NIETS buiten het toegestane mag op gele achtergrond worden aangebracht. Ik ben sterk van mening dat het niet eerder op deze manier omschreven is geweest, vandaar ook de verwarring in eerdere gevallen.
[...]
Je kan de tekst ook oproepen met alle wijzigingen vanaf 2001. Dan zal je zien dat betreffende artikel niet gewijzigd is, alleen uitgebreid met meer voertuigen/plaatversies.
Waar het om gaat is dat dat artikel eisen voor fabricage behandeld. Twee artikelen later staat dat je niets op of voor de plaat mag aanbrengen met het doel of gevolg dat de leesbaarheid verminderd wordt. Dat doet de MF sticker niet.

Ik heb al ca. 17 jaar een MF sticker en ben er nog nooit voor aangehouden!
 
Laatst bewerkt:
Zullen we dit topic gewoon weer gebruiken voor daadwerkelijk gespot ipv gemekker over regeltjes ?

Plak gewoon die stikker op je plaat, op een andere plek kijken we niet.. klaar..

Pussies.

Al zo lang als ik lid ben MF stickers op plaat.. nog nooit gezeik gehad.
 
In de motorzaak dit pareltje gespot:

F583B929-9E57-4C21-9FF8-F27D8113F335.jpeg

ACF4C05A-6E55-4DFA-B650-916F11EF68DE.jpeg


wie o wie?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan