[Centraal] snelheidsovertredingen / boete topic

Formeel mag er 2 jaar zitten tussen overtreding en voorkomen bij niet-Mulder zaken (lees: >30 te hard, >40 te hard op de autosnelweg). Aangezien "vorig jaar" minder dan 2 jaar geleden is, ben je er niet met zekerheid van af.

formeel...

ok en wat is de gangbare tijd?? ik wacht nu 4 maanden op een bericht na staande houding op de snelweg.. (46 gecorrigeerd te hard)
 
Q: Nog iets over die rijbewijzen: ik ben een beginnend bestuurder en ik heb iets te veel strafpunten gehaald. Moet ik nu opnieuw een examen afleggen?
A: Als je binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt het rijbewijs geschorst. Wanneer het rijbewijs geschorst is, moet je een rijproef en een theorieproef bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) afleggen. Als je dat weigert of als je daarvoor zakt, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en kun je dus opnieuw examen gaan doen.
Vraagje, nee ik zit niet in die situatie.
Stel je hebt auto en motor, beide zijn categorieën op een rijbewijs.
Te hard met de motor of visa versa betekend ook alle categorieën weg incl brommer kortom alles waar een rijbewijs voor nodig is.
Als ik nou opnieuw examen zou moeten doen omdat het rijbewijs ongeldig is verklaard voor welke categorie moet ik dan op?
Kan ik dan kiezen of moet ik examen doen op het onderdeel waarmee ik te hard bent gegaan :?
Zoja dan hadden ze best alleen die categorie in mogen nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan