Centraal verzekeringen topic deel 2

Even een update van mijn situatie:

-Aangereden door ASR verzekerde
-Dag later motor naar schade expert en zelf in de lappenmand
-Schade binnen 24 uur gemeld bij ASR
-Univé (mijn verzekering) neemt nog even contact met ASR op voor de zekerheid

-Week later wordt ik gebeld door bovenstaande venijnige A.S.R medewerkster die alles in behandeling zou nemen.

-3 weken daarna is er nog helemaal niets gedaan en ook geen contact geweest.

-klacht ingediend, binnen 3 dagen reactie en excuses: De medewerkster zou verzuimd hebben om uberhaupt de schade expert in te schakelen en is zelf op vakantie.

-Vandaag, nogmaals excuses en het bericht dat de boel wél in gang gezet was, maar dat het expertisebedrijf niets ondernomen zou hebben.

Pfffff.. Op hoop van zegen ;)

Jawel, vandaag wordt de schade (aan de motor) getaxeerd. Het duurt even, maar dan heb je ook... niks ;)
 
Oma... kssst..

Toevallig ben ik bezig met een verzekering voor de te leveren motor komende week.
Daar kom ik tegen de ongevallen opzittende verzekering (OOV). Deze is redelijk nutteloos, dat was mij bekend.

Een Schadeverzekering Opzittenden (SVO) echter lijkt veel nuttiger.
Weet iemand of/waar een dergelijke SVO los af te sluiten is, dus zonder koppeling met één motor?

Reden hierachter is dat ik op meerdere motoren door het land rij. Een dergelijke verzekering op de persoon leek me -voor mij althans- handig.
Maar tot op heden zie ik ze alleen in combinatie met een motor verzekering, en ook lang niet bij elke verzekeraar.

Rechtsbijstand verkeer heb ik ook als algemene verzekering afgesloten en niet voor elke fiets opnieuw.
 
Oma... kssst..

Toevallig ben ik bezig met een verzekering voor de te leveren motor komende week.
Daar kom ik tegen de ongevallen opzittende verzekering (OOV). Deze is redelijk nutteloos, dat was mij bekend.

Een Schadeverzekering Opzittenden (SVO) echter lijkt veel nuttiger.
Weet iemand of/waar een dergelijke SVO los af te sluiten is, dus zonder koppeling met één motor?

Reden hierachter is dat ik op meerdere motoren door het land rij. Een dergelijke verzekering op de persoon leek me -voor mij althans- handig.
Maar tot op heden zie ik ze alleen in combinatie met een motor verzekering, en ook lang niet bij elke verzekeraar.

Rechtsbijstand verkeer heb ik ook als algemene verzekering afgesloten en niet voor elke fiets opnieuw.

Willekeurig verzekeringskantoor/adviseurskantoor binnenlopen en kijken wat zij je kunnen bieden? Ervaring leert dat online vindbare/afsluitbare verzekeringen een klein deel van het complete aanbod vormen.
 
Is inderdaad niets online te vinden. Tussenpersoon was net op vakantie, dus die ga ik over een paar weken maar eens vragen. Zal het her wel weer laten weten als ik een dergelijke verzekering weet te vinden.
 
Ik las laatst ergens dat je de eerste twee jaar na een rijontzegging je niet in aanmerking komt voor een normale (dus zonder verhoogde premie) motorverzekering.

Nu zit ik naar een andere motor te kijken en vraag me af of ditzelfde geldt voor bijschrijving van een tweede motor?
 
Ligt denk aan je verzekeraar.

Ik had vele jaren geen motor gereden en dus geen no-claim verklaring meer voor de motor. Met het Blik Met Wielen had ik de hoogste no-claim en kreeg bij Interpolis daarom ook voor mijn motor de hoogste no-claim. Ze zijn niet de goedkoopste maar 75% no-claim korting maakt dan heel veel goed.
 
Oma... kssst..

Toevallig ben ik bezig met een verzekering voor de te leveren motor komende week.
Daar kom ik tegen de ongevallen opzittende verzekering (OOV). Deze is redelijk nutteloos, dat was mij bekend.

Een Schadeverzekering Opzittenden (SVO) echter lijkt veel nuttiger.
Weet iemand of/waar een dergelijke SVO los af te sluiten is, dus zonder koppeling met één motor?

Reden hierachter is dat ik op meerdere motoren door het land rij. Een dergelijke verzekering op de persoon leek me -voor mij althans- handig.
Maar tot op heden zie ik ze alleen in combinatie met een motor verzekering, en ook lang niet bij elke verzekeraar.

Rechtsbijstand verkeer heb ik ook als algemene verzekering afgesloten en niet voor elke fiets opnieuw.

Een opzittendeverzekering is niet nutteloos hoor. Dacht ik vroeger ook maar als de schuldvraag niet rondkomt en je hebt toch letsel dan kan eventuele gevolgschade via de opzittendeverzekering worden betaald (en dat kan behoorlijk oplopen als je een tijd niet kan werken). Het is vaak een verzekering van maar een paar euro. Ik heb bij een rechtsbijstandsverzekering gewerkt en dit was helaas toch regelmatig nodig.
 
Verder verlangd een opzittende-, of bij auto's een inzittendenverzekering, geen bewijs van schuld alleen een bewijs van schade. De schuld erkenning kan soms lastig maar ook vaak een heel langdurige zaak zijn. Een verzekering die dan alvast gaat uitkeren en deze uitkering gaat verhalen bij de schuldige partij als dit soms vele jaren later vast komt te staan, is dan wel prettig.

Zeker als de schuldige partij verweer gaat voeren en geen schuld wil erkennen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan