Centraal verzekerings(vragen) topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel! Ik kan eigenlijk niet veel verschillen vinden, behalve dat ik bij de ANWB juist meer voordelen heb. Als ik de voorwaarden zie zou ik zo naar de ANWB gaan, maar omdat het prijsverschil zo groot is, vraag ik me af of er niet een addertje onder het gras zit.
 
Ten eerste: auto :N
wat? auto vragen hier niet welkom ofzo? :/

Ten tweede: dagwaarde is dagwaarde. Ongeacht hoe duur jij iets hebt gekocht, je krijgt een dagwaarde terug.

Je zou hooguit de dagwaarde kunnen laten stijgen dmv facturen en foto's ed.
ja, dank je :) ik ben dan inmiddels ook bezig om die zo hoog mogelijk te laten uitvallen
krijg zelfs een verklaring van mijn dealer in welke staat ze de auto voor het laatst gezien hebben
dat was namelijk de donderdag voor het ongeluk :') werdt er onder garantie nog iets gerepareerd :')

Als jij hem negen maanden in bezit hebt en gekocht voor 5500 is er zo maar 1000 euro af ja in bijna een jaar tijd...
auto gekocht eind oktober 2012, ik had nog garantie t/m april :')
dat zou betekenen dat er 250euro per maand afschrijving heeft plaatsgevonden

mwoah, vind ik toch wat aan de riante kant |(
Rechtsbijstand is geen vanzelfsprekendheid.

Regelmatig zijn vervoer en arbeid uitgesloten en kun/moet je dat aanvullend regelen. Even nakijken dus.
gelukkig had ik het uitgebreidde pakket *O*
rechtsbijstand voor woon, werk en inkomen, met als extra een verkeersclausule

de molen draait inmiddels :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2,5 week geleden een eenzijdig ongeluk gehad met mijn gsx-r 600 K8.
Deze is total loss en opgekocht door een opkoper, dit is allemaal via de taxateur gegaan ivm all-risk verzekering.
Vorige week woensdag is het bieden op de motor afgesloten en toegewezen aan de opkoper, nu vraag ik me af of de opkoper binnen een bepaalde tijd de motor moet ophalen? Of dat dit weken kan gaan duren?

Ik snap natuurlijk ook wel dat de opkoper niet de volgende dag op de stoep staat. ;)
 
Hallo oma!!
Hier even een vraag over een OPZITTENDEN verzekering voor op het circuit.
Heb al verschillende verzekeringsmaatschappijen geïnformeerd...
Niemand kan mij vertellen waar ik een extra opzittenden verzekering kan afsluiten.
Zal het kort uitleggen wat ik graag wil.
Mocht ik crashen en in het ziekenhuis belanden dan word alles vergoed door mijn ziektekostenverzekering.
Maarrr mocht ik nou in een rolstoel belanden oid en mijn huis zou bv aangepast moeten worden dan worden dit soort zaken niet vergoed door mijn verzekering.
Ik weet dat het allemaal erg ver gezocht is maar wil gewoon alles goed voor elkaar hebben.
Misschien weet iemand waar ik dit wel kam afsluiten?
 
Hmm....dat gaat inderdaad lastig worden.
Opzittenden verzekeringen zijn (voor zover ik weet) niet los af te sluiten
en gezien je vraagstelling kan jouw eigen verzekeraar niets voor je betekenen.
Enige optie die over blijft is dan het afsluiten van een ongevallenverzekering,
maar deze zal niet uitkeren bij een "waagstuk" of opzettelijk genomen risico's.
Hieronder valt dus ook een circuitdag waarin een snelheid of competitie element
zit...... |(


Hallo oma!!
Hier even een vraag over een OPZITTENDEN verzekering voor op het circuit.
Heb al verschillende verzekeringsmaatschappijen geïnformeerd...
Niemand kan mij vertellen waar ik een extra opzittenden verzekering kan afsluiten.
Zal het kort uitleggen wat ik graag wil.
Mocht ik crashen en in het ziekenhuis belanden dan word alles vergoed door mijn ziektekostenverzekering.
Maarrr mocht ik nou in een rolstoel belanden oid en mijn huis zou bv aangepast moeten worden dan worden dit soort zaken niet vergoed door mijn verzekering.
Ik weet dat het allemaal erg ver gezocht is maar wil gewoon alles goed voor elkaar hebben.
Misschien weet iemand waar ik dit wel kam afsluiten?
 
Zijn er verzekeringsmaatschappijen die de schadevrije jaren van de motor overnemen naar de auto toe? Ik heb nu 5 schade vrije jaren opgebouwd met de motor maar al enkele jaren geen eigen auto meer. Binnenkort ga ik voor een auto kijken en zou fijn zijn om op minimaal trede 5 terecht te komen.
 
ik heb ook gelijk maar even een no claim korting vraag

ongeveer augustus 2012 heb ik de verzekering van mijn auto stop gezet (opgeschort?) en al die tijd heb ik geen auto gehad. wel ben ik altijd in het bezit gebleven van een motor uiteraard :)

nu heb ik een ongeluk gehad met de polo waarna ik de bmw gekocht had. deze is maar 4 maanden in mijn bezit geweest wat ook de reden is dat deze verzekering nu stop is gezet door mijzelf.

ik had uit mijn hoofd 6 schade vrije jaren gespaard die niet allemaal kwijt zijn gemaakt door dit ongeluk.
hoe zit het nu precies als ik over een half jaar weer een auto koop en deze verzeker?
heb ik die zelfde no claim nog?
zo niet en het staat op nul, ik heb wel dat ongeluk gehad, sta ik dan bij het afsluiten van de verzekering in de min?

zijn er dan nog manieren om dit process te stoppen en dus wel de no claim te behouden? eventueel een andere auto even verzekeren, voor een maand (of 3). die auto zou dan de auto van mijn broertje zijn en uiteraard zal er bij de verzekering melding gemaakt worden van de echte hoofdbestuurder, dat is mijn broer en niet ik

iemand die hier iets over kan vertellen?
 
Het is tegenwoordig zo dat als je een jaar of langer geen auto meer verzekerd hebt je schadevrije jaren verloren gaan, of je schade verleden behouden blijft weet ik niet zo uit het hoofd, bel de verzekeringsmaatschappij even hierover...

Het scheelt per maatschappij of ze je jaren van de motor meetellen of niet trouwens, ook dit zul je via de maatschappij op moeten vragen...
 
Zijn er verzekeringsmaatschappijen die de schadevrije jaren van de motor overnemen naar de auto toe? Ik heb nu 5 schade vrije jaren opgebouwd met de motor maar al enkele jaren geen eigen auto meer. Binnenkort ga ik voor een auto kijken en zou fijn zijn om op minimaal trede 5 terecht te komen.

Overnemen van échte schadevrije jaren is geen probleem, alleen dan zal het voertuig waar de schadevrije jaren mee zijn opgebouwd verkocht moeten worden, hierdoor vallen de jaren vrij en kunnen weer gebruikt worden op het volgende voertuig (auto of motor maakt niet uit)

In jouw geval begrijp ik dat je een auto ERBIJ gaat kopen? In dag geval kun je het beste even overleggen met de verzekeringsmaatschappij van je motor en zal in de meeste gevallen de auto als "tweede gezinsvoertuig" op de zelfde korting kunnen rekenen als de motor. :Y

Mocht men hier moeilijk over doen, gewoon even een "echte" verzekeraar of tussenpersoon bellen, hier verzeker je de auto en je sluit de motorverzekering over per eerstvolgende mogelijkheid. Doorgaans ontvang je dan meteen de volle korting op je auto, óf krijg je die alsnog zodra de motor óók overkomt. Hoe dan ook, een oplossing is er altijd en op "nul" beginnen absoluut niet nodig. :N
 
Het is tegenwoordig zo dat als je een jaar of langer geen auto meer verzekerd hebt je schadevrije jaren verloren gaan, of je schade verleden behouden blijft weet ik niet zo uit het hoofd, bel de verzekeringsmaatschappij even hierover...

Het scheelt per maatschappij of ze je jaren van de motor meetellen of niet trouwens, ook dit zul je via de maatschappij op moeten vragen...

Aanvulling:
Sinds de afschaffing van de papieren royementsverklaringen en de invoering van de digitale registratie genaamd "Roydata" eind 2007, blijft alles nu gewoon jarenlang opvraagbaar.
dus: heb je schadevrije jaren opgebouwd en ben je een aantal jaren "voertuigloos" geweest?
geen probleem, de opgebouwde jaren die destijds in Roydata zijn ingevoerd kunnen weer opgehaald en gebruikt worden. :Y
"Helaas" is dat dus ook zo met de negatieve schadevrije jaren, waar deze voorheen na 1 vol jaar verdwenen waren, blijven dus nu ook dus gewoon bewaard. Sta je in de "min" dan is de enige manier om hier weer uit te komen dus gewoon netjes jaar voor jaar weer opbouwen. :(

Tip: Dit doe je dan het slimst door een goedkoop WA-verzekerd voertuig (b.v. pekelfiets) hiervoor te gebruiken en je dure all-risk verzekerde auto/motor als tweede gezinsvoertuig op een nieuwe polis aan te melden. Per slot is de instapkorting dan al snel 35% voor het duurdere voertuig en hakt de toeslag op het WA-verzekerde er niet zo in.... O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan